Dutch classics - Starten en rijden met de NS 1200 Lok

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
melsdrivein
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren

Dutch classics - Starten en rijden met de NS 1200 Lok

Bericht door melsdrivein »

Had wat tijd om een nieuwe video te maken die een koude start en het rijden met de Dutch Classics NS 1200 in expert mode laat zien.

Deze gebruikers waarderen melsdrivein voor dit bericht (totaal 3):
Andries33MarklinWadlopertje
Groetjes,
Mathieu

Gebruikersavatar
Andries33
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 apr 2020, 20:26
3
Gegeven waarderingen: 618 keren
Ontvangen waarderingen: 71 keren

Re: Dutch classics - Starten en rijden met de NS 1200 Lok

Bericht door Andries33 »

mooi gefilmd. Ik doe precies hetzelfde met deze loc echter werkt hij bij mij zeer labiel. De ene keer komen de pantografen niet omhoog, dan werkt de acceleratie weer niet zoals het moet of weigeren de remmen. Gewoon niet verklaarbare gekke storingen. Ik heb de expert mode gekozen en gebruik alleen de toetsenbord functies zoals jij het ook doet.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Dutch classics - Starten en rijden met de NS 1200 Lok

Bericht door Marklin »

Hoe zit het met je geheugen (fps), zit je vrijwel aan een max. dan kunnen de toestaanslagen (zeer) vertragend werken.
Afbeelding

Prettige reis

melsdrivein
Berichten: 87
Lid geworden op: 03 apr 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 44 keren
Ontvangen waarderingen: 63 keren

Re: Dutch classics - Starten en rijden met de NS 1200 Lok

Bericht door melsdrivein »

Andries33 schreef:
07 jul 2021, 23:25
mooi gefilmd. Ik doe precies hetzelfde met deze loc echter werkt hij bij mij zeer labiel. De ene keer komen de pantografen niet omhoog, dan werkt de acceleratie weer niet zoals het moet of weigeren de remmen. Gewoon niet verklaarbare gekke storingen. Ik heb de expert mode gekozen en gebruik alleen de toetsenbord functies zoals jij het ook doet.
Werkt meestal wel goed voor me, heb het laatste scenario erg vaak moeten rijden om te testen met de 1200. Klopt dat af en toe er geen luchtdruk voorhanden is na het aanzetten van de stuurstroom. Ik denk dat dit een met opzet random resultaat is om het wat echter te doen lijken. In dat geval kun je de pantograaf om hoog zetten met de "Page Up" toets om het handmatig pompen te simuleren. Wel een probleem af en toe gehad dat de remmen op 70 procent gaan en kan deze niet lossen, en moet opnieuw opstarten.
Groetjes,
Mathieu

Plaats reactie

Terug naar “Rollend materieel”