RET Materieel
Geplaatst: 11 jan 2022, 19:54
Op SimSamen was er al een tijdje over te lezen, dus voor degenen die daar actief zijn is dit niks nieuws, maar ik ben al een tijd bezig met de Rotterdamse metro. Voordat ik aan de route kan beginnen moet ik een shitload spoor assets maken, dus dat laat voorlopig nog even op zich wachten, maar aan het materieel is al een mooi begin:
Type M:
Dit materieeltype is, op wat werkwagens na, het verst gevorderd. Scripts en geluiden hebben een geinig begin, en de koersborden, wagennummers, en zelfs het ritnummer zijn al aan de hand van bakcode in te stellen in de Scenario Editor. Alle 4 de deelseries met hun onderlinge verschillen staan op de planning.
Type T:
Mijn favoriete metrotype. Qua rijeigenschappen en geluiden momenteel nog slechts een kloon van Type M. Er staat een versie van vóór de revisie en een versie van na de revisie op de planning.
Types B en S:
Deze screen is eigenlijk slechts ter illustratie, want deze modellen gaan vanwege verkeerde maatvoering compleet op de schop. Hier is al een begin aan gemaakt in de vorm van...
De Middenbak van Type R:
Nog in een zeer pril stadium, maar het begin bevalt me enorm.
De Gmeinder Locs:
Deze worden op zijn minst flink onder handen genomen, en gaan mogelijk ook overnieuw, daar dit model oorspronkelijk een "deluxe" MSTS-model was.
De MOSI:
Nog pril, en staat laag op de prioriteitenlijst, maar een goed begin is er. Op deze screen had ik de wondere wereld van Specular shaders nog niet ontdekt.
De Werkwagens:
Valt verder weinig over te zeggen. Sommigen zijn al bijna af, maar zonder loc hebben ze ook zo weinig nut, vandaar staan deze helemaal onderaan mijn prioriteitenlijstje.
De planning is om eerst de metrostellen in chronologische volgorde te doen, zodat mijn skills nog tijd hebben om zich te ontwikkelen voordat ik aan het mooie en moderne Type R begin, en de locs tussendoor te doen wanneer ik daar zin in heb, voor de afwisseling. Maar denk dat ik nog wel een maand of 2 bezig ben voordat ze een plek hebben waar ze een beetje rond kunnen rijden, want om het spoor te maken op de manier zoals ik wil (verkanting sluit het gebruik van losse 3e rail lofts uit) moet ik echt enorm veel assets maken. Dus de volgende update in dit topic zal ook wel even duren, maar wou het de mensen die niet op dat andere forum zitten niet onthouden.
Type M:
Dit materieeltype is, op wat werkwagens na, het verst gevorderd. Scripts en geluiden hebben een geinig begin, en de koersborden, wagennummers, en zelfs het ritnummer zijn al aan de hand van bakcode in te stellen in de Scenario Editor. Alle 4 de deelseries met hun onderlinge verschillen staan op de planning.
Type T:
Mijn favoriete metrotype. Qua rijeigenschappen en geluiden momenteel nog slechts een kloon van Type M. Er staat een versie van vóór de revisie en een versie van na de revisie op de planning.
Types B en S:
Deze screen is eigenlijk slechts ter illustratie, want deze modellen gaan vanwege verkeerde maatvoering compleet op de schop. Hier is al een begin aan gemaakt in de vorm van...
De Middenbak van Type R:
Nog in een zeer pril stadium, maar het begin bevalt me enorm.
De Gmeinder Locs:
Deze worden op zijn minst flink onder handen genomen, en gaan mogelijk ook overnieuw, daar dit model oorspronkelijk een "deluxe" MSTS-model was.
De MOSI:
Nog pril, en staat laag op de prioriteitenlijst, maar een goed begin is er. Op deze screen had ik de wondere wereld van Specular shaders nog niet ontdekt.
De Werkwagens:
Valt verder weinig over te zeggen. Sommigen zijn al bijna af, maar zonder loc hebben ze ook zo weinig nut, vandaar staan deze helemaal onderaan mijn prioriteitenlijstje.
De planning is om eerst de metrostellen in chronologische volgorde te doen, zodat mijn skills nog tijd hebben om zich te ontwikkelen voordat ik aan het mooie en moderne Type R begin, en de locs tussendoor te doen wanneer ik daar zin in heb, voor de afwisseling. Maar denk dat ik nog wel een maand of 2 bezig ben voordat ze een plek hebben waar ze een beetje rond kunnen rijden, want om het spoor te maken op de manier zoals ik wil (verkanting sluit het gebruik van losse 3e rail lofts uit) moet ik echt enorm veel assets maken. Dus de volgende update in dit topic zal ook wel even duren, maar wou het de mensen die niet op dat andere forum zitten niet onthouden.