Welke BR218 is volgens jullie de beste keuze?

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
DE2 186
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2022, 10:18
2
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Welke BR218 is volgens jullie de beste keuze?

Bericht door DE2 186 »

Goeiemorgen!

Zoals de vraag al luid, welke BR218 (te gebruiken als BR216 met Plan E) is de beste keuze. Dit om te voorkomen wat ik heb met de DutchClassics aankoop. Ik vind de Hondekop nl. erg mooi maar de bediening ervan vind ik erg omslachtig en de bediening is verre van prettig.

MVG,

DE2 !86

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Welke BR218 is volgens jullie de beste keuze?

Bericht door Rob Jansen »

Er zijn 3 vRot versies te krijgen van diverse makers.

virtualRailroads
Steam
Railtraction

Op zich is de Steam variant niet verkeerd en in sale (vorige maand) zelfs nog maar €2,09 als je voor de goedkoopste wil gaan in korting.
Maar zoals eigenlijk altijd is de virtualRailroads variant de beste.

Maar het is beetje wat je zelf wil, je kunt altijd als je scenario's tegenkomt waarbij 1 van de varianten is gebruikt deze vervangen voor 1 die je hebt.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

DE2 186
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2022, 10:18
2
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Welke BR218 is volgens jullie de beste keuze?

Bericht door DE2 186 »

Rob Jansen schreef:
20 feb 2022, 10:30
Er zijn 3 vRot versies te krijgen van diverse makers.

virtualRailroads
Steam
Railtraction

Op zich is de Steam variant niet verkeerd en in sale (vorige maand) zelfs nog maar €2,09 als je voor de goedkoopste wil gaan in korting.
Maar zoals eigenlijk altijd is de virtualRailroads variant de beste.

Maar het is beetje wat je zelf wil, je kunt altijd als je scenario's tegenkomt waarbij 1 van de varianten is gebruikt deze vervangen voor 1 die je hebt.
Dankjewel voor je reactie en info Rob! Ik hou vooral van mooie modellen, ik betaal liever voor kwaliteit ipv. met het gevoel te zitten dat het het net niet is. 😊

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
3
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Re: Welke BR218 is volgens jullie de beste keuze?

Bericht door TfNLDE »

Ik vind persoonlijk de versie van virtualRailroads de beste. Het is niet de goedkoopste, maar je krijgt wel waar voor je geld.

Wat betreft de bediening: als je de mat'54 van Dutch Classics omslachtig vind (ik vind overigens van niet), dan is de 218 van vR zeker ook een uitdaging, maar als je de handleiding nauwgezet volgt moet dat ook wel lukken :wink:
Groeten,
Erwin

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Welke BR218 is volgens jullie de beste keuze?

Bericht door Marklin »

Nu weet ik niet hoe het bij de Mat'54 van DC zit, (waar trouwens niet over gerept word tot nu toe) maar heb ooit eens de 1300 gekocht en daar had je 2 mogelijkheden om te rijden.
Eentje als expert waar je dus de procedure moet volgens voor je kunt rijden, en een eenvoudige waarmee dat niet hoeft.
Ofwel is dat bij de Mat'54 niet zo en heb je alleen een expert?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Welke BR218 is volgens jullie de beste keuze?

Bericht door Rob Jansen »

Ik denk dat de Mat '54 benoemd is vanwege de vreemde toetsen die Dutch-Classics toewijst aan bepaalde functies bij beide versies.
Elke keer als ik er mee rijd moet ik ook even opzoeken welke toetsen ook al weer voor de remmen waren :sweat_smile:
Deze wijken wel enorm af van de standaard die binnen Train Simulator gebruikt wordt.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
3
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Re: Welke BR218 is volgens jullie de beste keuze?

Bericht door TfNLDE »

Dat dan weer wel, maar ik gebruik meestal de 3D-cabine voor het realistische gehalte :smile:
Groeten,
Erwin

DE2 186
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jan 2022, 10:18
2
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Welke BR218 is volgens jullie de beste keuze?

Bericht door DE2 186 »

Rob Jansen schreef:
20 feb 2022, 15:00
Ik denk dat de Mat '54 benoemd is vanwege de vreemde toetsen die Dutch-Classics toewijst aan bepaalde functies bij beide versies.
Elke keer als ik er mee rijd moet ik ook even opzoeken welke toetsen ook al weer voor de remmen waren :sweat_smile:
Deze wijken wel enorm af van de standaard die binnen Train Simulator gebruikt wordt.
Precies dat! Ik heb totaal geen probleem met procedures etc. en er is veel moois gescript in het model, maar vind wel (persoonlijk) dat rijden en remmen echt even een dingetje is wat je onder de knie moet krijgen. Tot nu toe wil mijn knie nog niet echt... :D

Gebruikersavatar
Danddddzzz
Berichten: 151
Lid geworden op: 22 jun 2020, 13:59
3
Locatie: Limburg
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 32 keren

Re: Welke BR218 is volgens jullie de beste keuze?

Bericht door Danddddzzz »

Beetje laat, maar mijn advies als je Duits materieel nodig hebt: Koop van vR.

Het is heel handig om treinen van DTG die niet werken zoals het hoort te vervangen, zoals de BR 145 van de Hamburg-Lübeck lijn, het geluid is niet het juiste geluid van de loc, BR 101 heeft geen AFB in het European Loco and Asset Pack en bij de Hamburg-Hanover lijn werkt die slecht. Bij de BR 189 van TS academy kun je eigenlijk alleen vanuit cabine 2 de trein besturen, want in cabine 1 laten de schermen zien dat je aan het remmen bent, terwijl je tractie geeft.
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.

Plaats reactie

Terug naar “Rollend materieel”