ÖBB 5081

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Hans Weverling
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:43
3
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

ÖBB 5081

Bericht door Hans Weverling »

Beste vrienden,

In het scenario "overstappen in LTM kleuren" op de route Museumlijn Maastricht - Vaals moet ik in Gulpen overstappen op de DBVT98.
Ik heb de motoren gestart en alles gedaan volgens de handleiding maar de trein is niet van zijn plaats te branden. Wat doe ik verkeerd?

Met een vriendelijke groet,

Hans

Gebruikersavatar
BertTrain
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
3
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 253 keren
Ontvangen waarderingen: 740 keren

Re: ÖBB 5081

Bericht door BertTrain »

Hans,

Je moet de rem goed lossen en dan de eerste versnelling inschakelen. Daarna tractie geven.
Bij voldoende toeren moet je doorschakelen.
Hopelijk los dit je probleem op.
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"

Hans Weverling
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:43
3
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: ÖBB 5081

Bericht door Hans Weverling »

Beste Bert,

Allereerst bedankt voor deze prachtige route. De DBVT98 heb ik eindelijk aan de praat gekregen. Bij de start stond de rem op 50% en deze heb ik steeds naar 0% gebracht. Vandaar dat deze niet wilde rijden. Wat een ellende is het tijdens het rijden. Als je even bij wilt remmen gaat met een rotgang de snelheid naar beneden. Is niet prettig rijden ook al omdat ik graag via de buitenboord camera's van de scenery wil genieten. Daarom heb ik de DBVT98 omgeruild voor de
NS DH1 LTM. Werkt perfect! Ik hoop nog lang te mogen genieten van deze schitterende route. :thumbsup:
Met een vriendelijke groet,
Hans

Plaats reactie

Terug naar “Rollend materieel”