NS 1800 ATB-EG Upgrade

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Ted16
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Ted16 »

In welke map moet deze geïnstalleerd worden? Dat wordt tijdens de installatie gevraagd...

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Marklin »

Normaal gesproken in dit ??:\Steam\steamapps\common\RailWorks\
De ?? is hier Z (schijf) maar is bij jou waarschijnlijk anders.

Afbeelding

Maar het pad zou autom. goed moeten zijn mits biiv. jou Railworks map eens verplaatst is.
Afbeelding

Prettige reis

Emxlia1390
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2022, 22:12
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Emxlia1390 »

beste.

ik heb deze update helaas niet werken kunnen krijgen.. ik heb de update en de RWP files van de trein meerdere keer verwijderd en geinstalleerd maar helaas geen ATB.. kan iemand eventueel helpen? ik gebruik idd het model van railtraction.

mvg Marciano :-)

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Rubku_NL »

Vermoedelijk hebt je de handleiding niet gelezen, want daarin staat vermeld welke locomotieven met deze ATB zijn uitgerust.
Hint de originele 1800 van Fopix (Railtraction) heeft geen werkende ATB (Niet met deze update) en verbeterde rijeigenschappen.

Dus de originele loc verwijderen en opnieuw installeren heeft geen zin.
Zodra je de originele loc installeert en de update installeert, zou alles goed moeten werken.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Emxlia1390
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2022, 22:12
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Emxlia1390 »

bedankt voor de reactie

ik heb momenteel een scenario gedownload voor de 1800(ve) zowel de versie die in de handleiding staat en met de scenario die ervoor gemaakt is, maar helaas werkt deze ATB nog steeds niet.. ik heb zowel de correcte trein en scenario die ervoor is gemaakt maar ik krijg de ATB niet aan de praat helaas.

PS: na de update opnieuw te downloaden heb ik inderdaad nu een werkende ATB!, bedankt nogmaals voor de reactie en de handige tips. ik wens je verder nog een fijne avond :-)

Gebruikersavatar
GekIdee
Teamlid
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:50
3
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door GekIdee »

Om welk scenario gaat het?

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door MarkA »

Er is zojuist in samenwerking met het DCR-team een update uitgekomen waarbij alle 30+ repaints uit dit pakket voorzien zijn van hetzelfde ATB script (en andere verbeteringen) zoals ik het eerder heb uitgebracht.

Vanaf deze versie kun je dus simpelweg het DCR repaint pakket downloaden en heb je alle 16/17/1800 varianten (incl. degene dit in dit pakket zaten) met werkende ATB EG en Vv.
Afbeelding

Download Hier

Daarnaast zijn er ook nog wat verbeteringen aan het ATB script zelf:
  • Verbeterde afhandeling van enkele exotische seinopvolgingen zoals Groen Knipper 6 > Groen Knipper 8 of Geel 4 > Groen Knipper 6
  • Verbeterde detectie en afhandeling bij passage van dwergseinen
  • Bugfix: Snelheidsverlaging 90>80 gaf foutief een remweg van 0 meter.
  • Significante performance verbetering rondom de in V1.1 uitgebrachte aanpassingen van de stroomafnemers.

Tot slot is er vorige maand een update geweest van het COHA seinenpakket welke iets beter werkt met mijn ATB script op Nederlandse routes. Download die vooral even als je dat nog niet gedaan hebt


Veel plezier ermee en een fijn 2023 allemaal :sunglasses:

Voor feedback over alle scripttechnische zaken kun je dit topic blijven gebruiken, voor feedback of suggesties over de repaints zelf neem je beter contact op met DCR.
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 9):
Louke1968mkasthijsSikkenbaasMarklinEvert66sandertjeTheLaRicheFloortje59hanstreintje
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
TheLaRiche
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:02
3
Gegeven waarderingen: 508 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door TheLaRiche »

Gaan we je ATB script ook nog in andere 3rd party content zien behalve de Fopix 1800 en DTG TGV?

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door MarkA »

TheLaRiche schreef:
05 jan 2023, 13:50
Gaan we je ATB script ook nog in andere 3rd party content zien behalve de Fopix 1800 en DTG TGV?
Geen idee eigenlijk, net of en wanneer ik eens zin heb. Die route van mij wil ik ook eens een keer naar een release brengen :halo:

Overigens hangt dit ook af van voornamelijk de volgende factoren:
- Ik heb zelf een niet hele ruime TS collectie buiten hetgeen wat al over ATB beschikt vanuit de auteur zelf, ik rijdt namelijk eigenlijk nooit echt scenario's maar bouw liever dingen zegmaar.
En alhoewel ik een eindresultaat graag deel met de community, vind ik het kopen van een add-on met als enige doel het inbouwen van ATB-EG/Vv terwijl ik er zelf nooit echt mee zal rijden daarin wel wat te ver gaan; sorry :stuck_out_tongue:
- In hoeverre is de trein geschikt voor het implementeren ervan? Ik kan naar eigen zeggen prima mijn weg vinden qua scripting binnen TS maar van 3D werk heb ik totaal geen kaas gegeten. Met andere woorden, als een trein niet al over ATB lampen beschikt zoals de 1800 dan is het voor mij niet te doen, de enige uitzondering daarop zijn treinen waarop het in de DMI te integreren valt zoals nu met de Thalys gebeurt is. Binnen het DCR-team is er namelijk voldoende kennis aanwezig om simpele 2D decals te maken welke min of meer op de DMI geplakt worden; alleen was mij ook dit niet gelukt overigens. Echter zodra er daadwerkelijk een 3D ATB module gemodelleerd moet worden dan houdt het ook met hulp van DCR op het moment wel op, om die rede zal een LINT* - zoals gesuggereerd in het DCR topic - vooralsnog ook geen haalbare optie zijn.

*Even buiten het feit dat deze trein over ATB-NG beschikt; iets wat qua werking totaal niet te vergelijken valt
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 2):
ClipmeneernlTheLaRiche
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Clipmeneernl »

Ik weet hiet hoever het mogelijk is, maar zou je voor de grap kunnen kijken of je het ook kan in kan bouwen in een ICE3? Op misschien de repaints van Rukbu. Ik weet dat de trein al bijna 10 jaar oud is, en dat het misschien niet meer gaat. Maar het zou leuk zijn om met een ICE met ATB te rijden :stuck_out_tongue:

(Ik weet niet eens of er uberhaupt plek is om de ATB kwijt te kunnen... :face_with_monocle: )

avm024
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
3
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door avm024 »

nou de ATB in een ICE is anders uitgevoerd als in een normale nederlandse trein, bij een ICE vindt de ATB zich rechts van de machinist in de vorm van cirkels met daarin de ATB codes: geel, geel 6, geel 8, geel 13 en groen. ook de losbel is anders uitgevoerd meer in de vorm van een soort zoemer dus geen idee tot in hoeverre dit uit te voeren valt
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Aeolus »

In de thalys is ie natuurlijk ook heel anders in het echt, als zoals nu toegevoegd door DCR, en alhoewel het dus realistischer zou kunnen, is het toch een enorm mooie toevoeging op de thalys. Ik zou dus (en vele andere liefhebbers hier) enorm blij worden als het toch op een of andere manier in de ICE geintegreerd zou worden, ook al is het niet geheel op de realistische wijze.

Von Rondstadd
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:28
3
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Von Rondstadd »

Hallo allemaal, even een vraagje?

In een donker scenario [HTS] Erlow Festival - Deel 2 1.0.0 is het lastig de schakelaar cabine verlichting te vinden.
Vroeger was dit de Y toets maar die heeft nu een andere functie en L doet ook niks.
https://www.railtraction.eu/readme/loco ... hp?lang=nl
Kan iemand mij vertellen wat de juiste toets is?
Bedankt alvast

Gebruikersavatar
MatGames38
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 apr 2022, 19:39
1
Locatie: Broabant
Gegeven waarderingen: 21 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door MatGames38 »

Deze functie zit op Ctrl + F11/Ctrl + F12. Dit zijn de standaard Christrains toetsen.

Mvg. Mat
Deze gebruikers waarderen MatGames38 voor dit bericht (totaal 2):
joeybongers1997Von Rondstadd
:wave:

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door RemkoH »

Niet dat dit een Christrains trein is.
Maar met de ATB update zijn de toetsen voor zover mogelijk gelijk getrokken met wat Christrains gebruikt in zijn treinen.
Wel zo makkelijk, want die kennen de meeste wel.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Von Rondstadd
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Von Rondstadd
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:28
3
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door Von Rondstadd »

Oké heel hartelijk bedankt voor jullie reactie.

Gebruikersavatar
denisJura
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 dec 2020, 13:45
3
Locatie: Frankrijk
Gegeven waarderingen: 77 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: NS 1800 ATB-EG Upgrade

Bericht door denisJura »

Ik wilde MarkA (en alle andere betrokkenen) bedanken voor deze uitstekende upgrade van de locomotief!
Het is een waar genoegen om op de Nederlandse lijnen te rijden, met de atb en alle veiligheidssystemen die werken.
De nieuwe keuze aan sneltoetsen op het toetsenbord is echt praktisch.
NOGMAALS HARTELIJK DANK :clap:
Deze gebruikers waarderen denisJura voor dit bericht (totaal 3):
Rob JansenMarkARemkoH

Plaats reactie

Terug naar “Rollend materieel”