Marklin schreef: ↑04 sep 2022, 17:08
Heb even teruggeschakeld naar V1.6 en daar is het ook 130/100 dus dat zou het bij beide niet kunnen zijn dat de ATB naar groen gaat lijkt mij.
Het is werkelijk minimaal, maar er zit daar wel degelijk een stukje 140 km/h in V1.6 van je route; zie het geel/zwarte gedeelte.
Het exacte coördinaat is
52.17615
5.41397
-
In de eenvoudige modus van mijn ATB script zat dit net als die van ChrisTrains geen problemen geven, maar in de geavanceerde modus wel doordat deze via een workaround eerder de nieuwe ATB snelheid toepast dan je in de HUD ziet (zo werkt het ook in het echt, eerste bak in de nieuwe snelheidszone, ATB zegt Ting). Het probleem is hier dat het script dit minuscule stukje 140 km/h oppikt maar de 120 km/h die er direct achter ligt niet doordat de afstand zo extreem klein is. Het minimale wat ie ongeveer nodig heeft is ongeveer 10 cm, dit lijkt 1 cm of zelfs minder. Hierdoor blijft de ATBsnelheid tijdelijk 'hangen' op 140 km/h totdat de 130 km/h na deze boog gelezen wordt.
Gelukkig zijn we deze situatie tijdens testen op meerdere routes en trajecteten verder nergens anders tegengekomen en is het iets dat Marklin neem ik aan vrij eenvoudig kan oplossen (lijkt me sowieso handig te doen ook buiten het probleem dat mijn ATB ermee heeft

). Ik vraag me sowieso af hoe je dit ooit voor elkaar hebt gekregen Teun, het lukt mij in een testroute niet om een andere snelheid toe te passen op een stuk spoor korter dan ~ 50cm, zelfs als ik bewust een korter stuk probeer
--
Treinspotter_JP schreef: ↑04 sep 2022, 21:46
echt een geweldige update van de 1800! ik heb de update geïnstalleerd en direct gekeken of het werkte maar.. het werkt bij mij niet helaas.. weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Met alleen 'het werkt niet' kan ik helaas niet zoveel. Probeer duidelijk aan te geven wat je precies geprobeerd heb:
- Pakket geïnstalleerd met de installer zonder foutmeldingen
- Welk scenario heb je geprobeerd waarin het niet werkt OF bij een eigen aanpassing welke loc heb je gepakt in de editor?