Pagina 2 van 2

Re: (ChrisTrains) ChrisTrains NS ICM/ICMm

Geplaatst: 25 nov 2022, 10:04
door Louke1968
Volgens mij staan de uninstall.exe bestanden van Chris in de map “Railworks”.

Re: (ChrisTrains) ChrisTrains NS ICM/ICMm

Geplaatst: 25 nov 2022, 10:37
door Marklin
Ja Louke die komen nu idd in ...\Raillworks\... te staan.
En dat wil ik ermee zeggen, voorheen kwamen ze in Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen\ terecht, mja tijden veranderen en zo ook uninstall bestanden wat je wel ff moet weten. :sweat_smile:

Re: (ChrisTrains) ChrisTrains NS ICM/ICMm

Geplaatst: 25 nov 2022, 11:58
door zoom1marc
Nou ik had die map hernoemd (org aan de naam toegevoegd). Daardoor is de originele NS ICMm map voor TS en ook de Chris Trains ICMm installer niet meer zichtbaar. Dus een schone install dus, ook (nog) zonder de repaints, die ik eerst wel had. Maar heeft iemand dit probleem ook gehad? En wat was de oplossing?
Voor het rijden is het niet zo'n probleem, want in de cabine is alles ok.

Update:
Ik heb eerste beide mappen van de ICMm verwijderd, en een nieuwe clean install gedaan van ver 4.0 En nu lijkt het in orde.
Maar nadat ik voor besturing met joysticks met TS2017 Raildriver and Joystick Interface de engine file heb laten converteren (daarvoor wordt de originele Script.out file hernoemd met toevoegsel .rdbak en een nieuwe ICMm Engine Script.out file aangemaakt met verwijzing naar originele out.rdbak file,
is het probleem weer terug. Het ligt dus daaraan. De meeste treinen in TS werken er prima mee zonder problemen. Daarbij komt nog dat bij de nieuwe ICMm de besturing met de joystick ook nog niet eens werkt... :rolling_eyes: Misschien dat ik nog een ander programma vind om met joysticks in TS te kunnen rijden. Bedankt voor het meedenken allemaal!

Re: (ChrisTrains) ChrisTrains NS ICM/ICMm

Geplaatst: 25 nov 2022, 12:24
door Danddddzzz
De repaints zullen niet meer werken op de 4.1 versie van de ICMm.

Re: (ChrisTrains) ChrisTrains NS ICM/ICMm

Geplaatst: 25 nov 2022, 12:28
door MarkA
zoom1marc schreef:
25 nov 2022, 11:58
Nou ik had die map hernoemd (org aan de naam toegevoegd).
Dit moet je absoluut nooit doen!
Je creëert daarmee het probleem dat Train Simulator de trein nog gewoon herkent en in de scenario editor te plaatsen is, maar omdat deze ineens op een andere plek staat (RailVehicles\EMUs\NC ICMm_org) werken de consist bestanden niet (welke gebruikt worden voor o.a. QuickDrive) niet meer en zal ook geen enkel scenario met de ICM erin werken.

Als je een backup van de oude versie wilt maken zijn er slechts twee opties:
- Zet het origineel in een gecomprimeerd 7zip/rar archief op de originele plaats, deze kan Train Simulator niet lezen/openen.
- Kopieer de originele map naar ergens buiten je Train Simulator installatie.

Re: (ChrisTrains) ChrisTrains NS ICM/ICMm

Geplaatst: 25 nov 2022, 13:11
door Marklin
MarkA schreef:
25 nov 2022, 12:28
zoom1marc schreef:
25 nov 2022, 11:58
Nou ik had die map hernoemd (org aan de naam toegevoegd).
Dit moet je absoluut nooit doen!
Je creëert daarmee het probleem dat Train Simulator de trein nog gewoon herkent en in de scenario editor te plaatsen is, ....
Hmm, als je .org achter de map naam zet kan TSC hem wel herkennen maar dan klopt het pad toch niet meer en is hiermee niet te plaatsen in de scenario editor lijkt mij?

Re: (ChrisTrains) ChrisTrains NS ICM/ICMm

Geplaatst: 25 nov 2022, 16:08
door Rubku_NL
Waar de .bin op dat moment staat maakt niet uit. zo lang hij de andere bestanden nog op de opgegeven locatie kan vinden zal TS het plaatsen.

Voorbeeld: bij sommige repaints die ik maak, maak ik alleen copy van de .bin, pas hier de display naam aan, hang er een decal aan en klaar.
Zo gebruik je nog steeds alles van het origineel. je zou zelfs de .bin in een compleet ander map kunnen, bvb Assets\Rubku_NL\Repaints\NS ICM niet dat ik aanraad maar het kan.

Zo kam ik vandaag nog in een duits scenario het volgende tegen, waar iemand de .ap had uitgepakt op de verkeerde manier(een .ap moet je sowieso niet uitpakken!):
Uitgepakt:
Assets\DTG\BR261Pack01\BR261Pack01Assets\RailVehicles\Diesel\VoithGravita\Engine\VoithGravita_ND.bin

Dit moet het zijn:
Assets\DTG\BR261Pack01\RailVehicles\Diesel\VoithGravita\Engine\VoithGravita_ND.bin

Hier bij was dus de BR261Pack01Assets niet nodig, maar het werkt wel. alleen niet handig voor in een scenario en dit is wat mark dus bedoelt

Re: (ChrisTrains) ChrisTrains NS ICM/ICMm

Geplaatst: 25 nov 2022, 19:50
door Louke1968
Marklin schreef:
25 nov 2022, 10:37
Ja Louke die komen nu idd in ...\Raillworks\... te staan.
En dat wil ik ermee zeggen, voorheen kwamen ze in Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen\ terecht, mja tijden veranderen en zo ook uninstall bestanden wat je wel ff moet weten. :sweat_smile:
Nou Teun, die staan daar toch echt al heul wat langer. Maar het kon/kan inderdaad ook vanuit het configuratiescherm
Dit zijn er een aantal:
Afbeelding

Re: (ChrisTrains) ChrisTrains NS ICM/ICMm

Geplaatst: 25 nov 2022, 21:37
door Marklin
Dat is een heel rijtje uninstall Louke. :wink:

Nou Rubku, of ik heb het verkeerd verwoord of het lezen word verkeerd begrepen.
Maar als voorbeeld achter de Klmos map .org zet en selecteer dan komt er met geen mogelijkheid een wagon aan mijn muis te hangen. :thinking:

Afbeelding