Dutch classics Mat 54 bestuurdersramen

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Dutch classics Mat 54 bestuurdersramen

Bericht door k_j_k »

Ik heb gezien dat bij de Mat '54 cabines (in diverse youtube videos) de bestuurdersruiten er "viezig" uitzien, er is een spikkelachtig patroon in verwerkt waardoor de ruiten niet helder zijn. Ik weet niet of dit authentiek is, maar ik kan me voorstellen dat de ruiten er destijds helder uit hebben gezien, net als elke andere treincabine (zou ik als bestuurder eisen).
Ik weet niet hoe de bestanden van de geinstalleerde treinen zijn opgeslagen. Ik kan me uit het MSTS tijdperk herinneren dat je de diverse bestanden kon uitpakken met een aantal tools en vervolgens in een simpele editor wat kon wijzigen (er was geen automatische nummering bijv, en kon zo handmatig nieuwe nummers toevoegen aan locomotieven).
Ik vraag me af of dit patroon niet een apart bestand is dat over het venster wordt weergegeven en kunt verwijderen waardoor je een heldere ruit krijgt, misschien is het wat ingewikkelder.

Ik heb DC via het feedback formulier al bevraagd hierover, maar daar krijg ik geen antwoord van retour gezien hoe lang het is geleden. Ik heb ook gezien dat je nog steeds niet via Ideal kunt betalen, maar alleen paypal, en de optie zonder paypal rekening te openen werkt niet. Ik had om principiële redenen mijn paypal rekening al eerder gesloten (nadat bleek dat ze ongevraagd je een boete kunnen opleggen bij "misinformatie").

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Dutch classics Mat 54 bestuurdersramen

Bericht door Sebas1700 »

k_j_k schreef:
01 dec 2022, 15:50
Ik weet niet of dit authentiek is, maar ik kan me voorstellen dat de ruiten er destijds helder uit hebben gezien, net als elke andere treincabine (zou ik als bestuurder eisen).
Wees dan maar blij dat je geen bestuurder bent. Echt schone ruiten hoef je in een cabine niet te verwachten. Als ik de DC mat54 zo op YouTube bekijk, zien de ruiten er al zeer helder uit. 😉

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Dutch classics Mat 54 bestuurdersramen

Bericht door k_j_k »

Afbeelding

Dit kun je niet "zeer helder" noemen, al heb ik wel in een van de weinige video's met het mat '57 exemplaar gezien dat de voorruit daar beter uitzag.

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Dutch classics Mat 54 bestuurdersramen

Bericht door Treinen in Beeld »

Op mijn autoruit zitten ook dooie muggen en andere troep. :sweat_smile:

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Dutch classics Mat 54 bestuurdersramen

Bericht door k_j_k »

Als virtueel bestuurder wil je ook virtueel schone ramen, net als de andere cabines. Ik heb gezien dat in sommige routes een wasstraat is, maar ik denk niet dat ik daar wat aan heb:). Ik zal moeten zien in welk bestand dit patroon is geimplementeerd en of daar wat aan te doen is, als ik deze tenminste kan kopen bij DC.

Plaats reactie

Terug naar “Rollend materieel”