Gezocht, hulp voor realisatie van Wink

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
JSPR01
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 aug 2022, 08:39
1
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Gezocht, hulp voor realisatie van Wink

Bericht door JSPR01 »

Beste leden,

Ik ben bijna klaar met het maken van het 3D-model van de Stadler Wink. Voorproefjes zijn te zien op mijn profiel, evenals renders van het model.
Ik heb geen ervaring in het beschikbaar maken van dit model in Train Simulator.
Zijn er mensen die dit wel weten?

Met vriendelijke groet,
Jesper

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Gezocht, hulp voor realisatie van Wink

Bericht door Marklin »

Kun je met het gegeven Antwoord weinig tot niets mee beginnen?
Vraag het maar even voor er iemand van hier met dat antwoord komt. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 90 keren
Ontvangen waarderingen: 487 keren
Contacteer:

Re: Gezocht, hulp voor realisatie van Wink

Bericht door KerAp »

De simulatie van een trein regelen is niet even snel gedaan. Het komt erop neer dat je een stel blueprints hebt die de meeste functies regelen, een of meerdere simulatiefiles voor de motor, en een lua script. Je zal dus zowel lua moeten leren als leren omgaan met de blueprints.

Dingen zoals regendruppeleffecten op het raam, animaties, in- en uitstappende passagiers, rook/stoomeffecten gaan allemaal ook niet automatisch.

Op https://thegradecrossing.blogspot.com/ valt veel te leren over blueprints. En dan hebben we het nog niet eens over het moeilijkste gehad: geluiden.

Je bent al snel een jaar bezig alleen maar met huiswerk voor je je model een beetje leuk op kan bouwen.