Dutch-classics, iemand?

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Dutch-classics, iemand?

Bericht door k_j_k »

Ik heb de afgelopen maanden geprobeerd een bestelling te plaatsen, met twee mail adressen, en nog een feedback formulier ingevuld, maar ik krijg geen reactie. Ik weet niet of ze een computerstoring hebben die maanden duurt, of dat de eigenaar niet in staat is om te reageren. Misschien is een ander in staat de eigenaar te attenderen zijn mail te checken, of bereid zaken te doen.

Ik ben in elk geval geinteresseerd in Dutch Classics 8 Materieel 1954 Deel II/Materieel 1957 Benelux, 21,50 euro
Ik betaal 11,50 euro als iemand me een download link kan toesturen, met activeringscode indien van toepassing. Stuur me een p.m. in dat geval
Dank

Gebruikersavatar
tobiasg169
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 apr 2020, 19:16
3
Locatie: Kootwijkerboek
Gegeven waarderingen: 25 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door tobiasg169 »

Vreemd dat Dutch-Classics niet reageert. Misschien is hij op vakantie.

Het delen zoals wat jij wilt, wordt gezien als illegaal bestanden delen, en wordt dus ook niet gewaardeerd.

Gewoon afwachten, en anders later nog een keer proberen.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Marklin »

Hoe heb je het dan gedaan, met een bestelformulier of add to card?
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
joukie
Donateur
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 feb 2021, 15:09
3
Locatie: Soest
Gegeven waarderingen: 167 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door joukie »

Beste,

Bestanden delen werkt ook niet ,buiten dat het niet mag, gezien de downloads maar beperkt werken ca. 48 uur met verkregen ww.


Gr.Sjouk

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Koplopermau »

Hoi K_J_K,

Heb je ook je spambox gecontroleerd? Misschien is de mail daar onverhoopt in terecht gekomen. Dutch Classics staat erom bekend traag te reageren, al heb ik daar zelf nooit last van gehad.

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door k_j_k »

Ik heb aanvankelijk het feedback formulier ingevuld, daarna twee maal een bestelformulier, met wisselende mails over een periode van 3-4 maanden. kpnmail heeft een interne spambox en daar heb ik geen inzage in, yahoo een aparte die ik regelmatig check voordat ik die leeg. De kans dat mijn berichten niet zijn aangekomen of ik ze gemist heb lijkt me praktisch uitgesloten, dus ik vraag me af of er een andere reden is dat ik geen reactie krijg.
Ik heb mijn paypal account gesloten, dus het moet via het bestelformulier. Ik zie het probleem niet.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door MarkA »

Als ze nu al niet reageren terwijl je ze geld wilt betalen, hoe zal dat dan eventueel in de toekomst gaan als je ze nodig hebt voor bijv. support terwijl ze je geld al hebben denk ik dan altijd :zipper_mouth: .

Zal wat persoonlijk betreft direct geen verkoop zijn, hoe jammer dat wellicht ook klinkt.
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Wadlopertje
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Aeolus »

k_j_k schreef:
22 dec 2022, 19:20
kpnmail heeft een interne spambox en daar heb ik geen inzage in,
Dit is niet correct, je spambox heb je ook bij kpn gewoon inzage in.

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door k_j_k »

joukie schreef:
22 dec 2022, 14:04
Bestanden delen werkt ook niet ,buiten dat het niet mag, gezien de downloads maar beperkt werken ca. 48 uur met verkregen ww.
Een installatie bestand dat 48 uur werkt is wel uniek (een soort logische bom, in cyber security termen); dan moet ik binnen die termijn na downloaden de bestanden installeren... Christrains heeft een wat vriendelijkere installatie, evenals dat bij anderen het geval is voor zover ik weet.

Ik heb mijn kpn webmail eens gebruikt sinds lange tijd, maar de spamfolder is leeg. Bij mijn weten is het eenmaal voorgekomen dat een link voor een zoom meeting in de spam folder kwam, en ik die daardoor gemist heb. Dat was dus een zeldzaamheid.

Gebruikersavatar
Sjef61
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 apr 2020, 20:26
3
Locatie: Rittenburg
Gegeven waarderingen: 227 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Sjef61 »

Het gaat om de download link die je per mail krijgt die 48 uur geldig is.
Niet de periode om het bestand te installeren. Dat zou vreemd zijn.
Je kan het bestand maar 3x installeren dacht ik.

Von Rondstadd
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:28
3
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Von Rondstadd »

Ik heb ook heel veel berichten gestuurd over de NS1300 update die al een paar jaar loopt maar kreeg ook geen enkel berichtje terug.
News update is ook al weer lang geleden.

Sebas1700
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:15
3
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Sebas1700 »

Heb eerder hetzelfde probleem gehad met Dutch-Classics. Zeker een week bezig geweest met mailtjes sturen (naar alle mogelijke emailadressen). Toen ik na een week een boze mail stuurde dat ik toch wel baalde van z'n radiostilte, kreeg ik binnen 10 minuten ineens een reactie, met allerlei sterke verhaaltjes dat hij dan zogenaamd niet goed op versturen geklikt had... Dus hij leest wel, maar reageert gewoon niet.

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door k_j_k »

In zo'n situatie ga je normaalgesproken naar een andere leverancier, maar dit specifieke product wordt alleen door DC gemaakt.
Zo te lezen is de website niet meer zo aktueel met updates. Misschien heeft hij een goede reden (gezondheidsproblemen?) of geen animo meer om het voort te zetten om financiele redenen, anderszins of aan een ander over te dragen, maar vreemd is het wel.

Von Rondstadd
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:28
3
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Von Rondstadd »

Dan zou hij beter even een nieuws update kunnen plaatsen met een korte melding situatie denk ik?
Krijg je ook niet continu berichten en vragen.

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1039 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Marc D. »

k_j_k schreef:
23 dec 2022, 19:07
Misschien heeft hij een goede reden (gezondheidsproblemen?) of geen animo meer om het voort te zetten
Ik denk eerder omdat zijn producten op gewone pc's in combinatie met andere AI treinen leidt tot stotteren of een geheugencrash van de sim vanwege het gebruik van te veel érg hoge resolutie textures en een hoog polygebruik in het 3d model.
k_j_k schreef:
23 dec 2022, 19:07
In zo'n situatie ga je normaalgesproken naar een andere leverancier, maar dit specifieke product wordt alleen door DC gemaakt.
Ik was er ook mee bezig maar liep vast op een kleinigheidje en ben nu met andere dingen bezig.

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 13):
RoyRubku_NLFrisonMarklinEvert66Danddddzzzk_j_kpeerklotaAndries33RobertF68 en 3 andere gebruikers

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door k_j_k »

Jouw versie ziet er goed uit zeg, maar zoals het gezegde gaat: the devil is in the detail(s).

Ik had al gelezen op de site van DC dat het veel polygonen bevat. Ik heb zelf een gtx 1080 ti gekocht die 11 GB vram heeft en een redelijke data doorvoer, ook voor de huidige standaarden (voor 1440p). Ik was van plan na te gaan hoeveel treinen van mat 54 ik kan gebruiken op station Zwolle bijv. voordat het merkbaar trager wordt. Hetzelfde experiment wilde ik doen met treinen van Christrains, en ook een scenario met alleen de Traxx locomotief in de vele repaints. Ik weet niet hoe hier in DirectX mee wordt omgegaan, en of dit als er nog eens een DX12 update komt, efficienter met geheugen opslag wordt omgegaan, of dat dat dit van de ontwikkelaars van het spel zelf afhangt.
Maar voor wat betreft het specifieke mat 54 model lijkt vooralsnog geen ander alternatief dan wat DC te bieden heeft.

Ik ga over een paar maanden nogmaals een bestelformulier invullen, als ik dan weer geen bericht krijg moet ik er vanuit gaan dat hij met mij geen zaken wil doen (al heb ik die indruk nu al), en zou ik een ander willen vragen voor mij de bestelling te plaatsen (via formulier), die vergoed ik dan uiteraard; eerst kijken of er op het formulier wordt gereageerd.
Ik betwijfel of er voor de mat54 treinstellen nog updates komen, waarschijnlijk is ook een minderheid daar nog in geinteresseerd.

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Rob Jansen »

In feite schiet hij zichzelf in de voet als die niet reageert erop.

Normaal gesproken is die vrij snel met reageren als je wat wil kopen (althans heb ik altijd via PayPal gedaan).
Maar heb ook ervaring met 0,0 response als je feedback indiend, dan besta je eigenlijk niet voor hem.

Op zich zijn het prachtige treinen, maar veels te zwaar opgebouwd en als je die als AI gebruikt weet je wanneer hij wordt ingeladen (hoor je dan als die knoppen om knallen).

Er zijn eigenlijk voornamelijk wat sound bugs met de trein (constante rem geluid als je hem aanzet of een ATB geluid in de rem bij de 1300).

Ik ben alleen benieuwd hoe hij de beloofde 1300 update verspreid, aangezien je zelf achter updates aanmoet gaan i.p.v. een mailtje.

Maar de Mat '46 bijvoorbeeld, die is wel een fijn zijn beste treinen.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door k_j_k »

Rob Jansen schreef:
26 dec 2022, 16:49
en als je die als AI gebruikt weet je wanneer hij wordt ingeladen (hoor je dan als die knoppen om knallen).
Ik weet niet wat je met knoppen om knallen bedoelt...

Tenzij er nog een bruikbare serie van Mat'54 van Marc komt :clap: Houdt ons op de hoogte, koop ik die ook. Kunnen we die inzetten als AI :train:

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Rob Jansen »

Bij het inladen van Dutch Classics materieel worden de scripts aangeroepen en zorgt dat alle knoppen op "uit" worden gezet en het lijkt dan op geweerschoten op afstand, alleen zijn materieel heeft het zo hard.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

jfmph
Berichten: 0
Lid geworden op: 23 sep 2021, 20:08
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door jfmph »

heb dit probleem ook gehad en dit was het antwoordt van Dutch classics op mijn feedback formulier:
Dank voor de melding en excuses voor de vertraging! Blijkbaar is er iets misgegaan met het bestelformulier, ik krijg deze normaliter binnen, seconden nadat deze gesubmit zijn. Overigens wordt momenteel een volledig nieuwe webshop gebouwd, waarbij het bestelformulier zal komen te vervallen, omdat op de nieuwe website meer manier van bestellen mogelijk zijn dan uitsluitend PayPal of het bestelformulier. Ik zal het formulier erbij zoeken en alsnog verwerken.

hoop dat dit je verder kan helpen. gewoon een feedback formulier sturen met daarin wat je besteld heb.

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Dutch Classics, bestelling via derde?

Bericht door k_j_k »

hallo,

ik had in een eerder bericht al eens mijn ongenoegen geuit over de non-communicatie van Dutch-classics, hierna te noemen DC:)

Ik heb het afgelopen half jaar diverse berichten verstuurd via het feedback formulier en het bestelformulier meermalen ingevuld, ook met twee e-mail adressen. Het resultaat is immer hetzelfde, en de berichten verdwijnen niet in de spam folder.
Het is alleen mogelijk om via paypal een bestelling te plaatsen of te betalen via ideal na invullen van het bestelformulier. Ik doe om principiele redenen geen zaken meer met paypal, en de betaaloptie met ideal is bij DC nog steeds niet geautomatiseerd, zoals dat doorgaans het geval is met andere online bestellingen.
DC heeft in elk geval een monopolie op een specifiek product. Ik zou liever mijn geld geven aan iemand die zaken met me wil doen, en dat is blijkbaar niet DC.

Ik had begrepen dat je bij een bestelling een download link krijgt toegestuurd met wachtwoord, die een paar dagen geldig is. Misschien is iemand anders in staat een bestelling te plaatsen en mij dat adres met ww door te sturen. In elk geval kan nagegaan worden of op invullen van een bestelformulier wordt gereageerd.

Het betreft: Dutch Classics 8 Materieel 1954 Deel 2 / Materieel 1957
Download: € 21,50
Of als je een andere suggestie hebt, stuur me evt. een p.m.

Kristian

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Koplopermau »

Hoi kjk,

Ondanks dat ik de frustratie begrijp, gaan anderen voor jou geen add-ons kopen waarna we de wachtwoorden gaan delen. Dat is, ondanks de insteek, niet toegestaan. Helaas moet ik je toch verzoeken contact op te nemen met de bouwer van het materieel via de door hem gebouwde methodes. Als je via deze weg geen contact kan krijgen, dan kunnen wij je helaas niet helpen, tot mijn spijt.

Ik zal via via nog eens wat informeren of de website misschien kapot is, je hoort hier nog van.

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

k_j_k
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2022, 17:11
1
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door k_j_k »

Laat maar weten wat het probleem is, als je de connecties hebt. Dank voor de navraag in elk geval.

Als een ander wel een bestelling kan plaatsen, maar ik niet is dat wel erg vreemd. Dat is mijn vraag.
Er is overigens niks mis met mijn voorstel, zolang degeen die mijn bestelling doet en de link en ww aan mij doorstuurt, zelf maar niet gebruikt, aangezien ik de eindgebruiker ben; maar jullie zijn eerlijk. Waarschijnlijk kun je ook maar vanaf een ip-adres downloaden, dus een tweede download van een ander adres kan, in principe, geblokkeerd worden.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Frison »

Koplopermau schreef:
25 mar 2023, 19:45
Hoi kjk,

Ondanks dat ik de frustratie begrijp, gaan anderen voor jou geen add-ons kopen waarna we de wachtwoorden gaan delen. Dat is, ondanks de insteek, niet toegestaan. Helaas moet ik je toch verzoeken contact op te nemen met de bouwer van het materieel via de door hem gebouwde methodes. Als je via deze weg geen contact kan krijgen, dan kunnen wij je helaas niet helpen, tot mijn spijt.

Ik zal via via nog eens wat informeren of de website misschien kapot is, je hoort hier nog van.

Groet,
Koplopermau
Ik zou niet weten op welke basis jij deze uitspraak doet. :thinking:
Als dit onderling geregeld wordt, is er niets mis mee.
Je kan op diverse website gewoon codes aanschaffen, wat eigenlijk hetzelfde is.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Dutch-classics, iemand?

Bericht door Koplopermau »

k_j_k schreef:
26 mar 2023, 09:57
Laat maar weten wat het probleem is, als je de connecties hebt. Dank voor de navraag in elk geval.

Als een ander wel een bestelling kan plaatsen, maar ik niet is dat wel erg vreemd. Dat is mijn vraag.
Er is overigens niks mis met mijn voorstel, zolang degeen die mijn bestelling doet en de link en ww aan mij doorstuurt, zelf maar niet gebruikt, aangezien ik de eindgebruiker ben; maar jullie zijn eerlijk. Waarschijnlijk kun je ook maar vanaf een ip-adres downloaden, dus een tweede download van een ander adres kan, in principe, geblokkeerd worden.
Zoals ik al aangaf, ik snap de frustratie en je insteek, maar dit is, nogmaals, niet de bedoeling en we ontraden dit ten zeerste. In de eerste plaats omdat je gemakkelijk kan worden opgelicht. Jij hebt misschien de beste bedoelingen, maar op het internet zijn mensen die je maar wat graag geld aftroggelen. Ook al gaat het om maar €20.

Daarnaast heb je bij eventuele problemen het probleem dat je niet met Dutch Classics kan communiceren (even buiten het feit dat je daar al problemen mee hebt). Je hebt tenslotte het product niet gekocht. Er staat geen key aan jouw e-mail geregistreerd. De verkoper zal dan vermoeden dat het gaat om een illegale aankoop en kan je key blokkeren, waardoor je effectief ook je geld en je trein kwijt bent.
Frison schreef:Ik zou niet weten op welke basis jij deze uitspraak doet. :thinking:
Op basis van bovenstaande, en op basis van gezond verstand. Als jij het zo wil regelen, dan hou ik je niet tegen, maar hier op DutchSims willen we het niet hebben, want als het misgaat via welke vorm dan ook hebben wij het gedaan. Daarnaast is het delen van payware via DutchSims nooit toegestaan, in welke vorm dan ook.

Een aankoop die je wil doen moet je niet via via doen, maar via een officieel verkoopkanaal. Dat is in het geval van Dutch Classics enkel de eigen website. Dat dit niet in orde is daar kunnen wij helaas en tot mijn spijt niets aan doen, maar wij gaan niet als een soort Picobello BV alles regelen. Nogmaals, het is vervelend voor de gebruiker, maar dat DC het niet op orde heeft, daar kunnen wij weinig mee.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
gradjuh72
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Rollend materieel”