Zo maar wat screens

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 293
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 178 keren
Ontvangen waarderingen: 1238 keren

Zo maar wat screens

Bericht door Marc D. »

Ik heb al lang niets meer van mijn lopende projectjes laten zien omdat het nooit af lijkt te komen en de gemeenschap geen valse hoop wil geven. En toch kan ik het niet laten omdat het lijkt alsof er geen leven meer in de Nederlandse TS Classics scene lijkt te zitten.

Een project lang geleden begonnen, het project de Bolkoppen, heeft een revisie gehad v.w.b. cabine functies en geluiden (filmpje moet nog gemaakt worden net als een begin met de handleiding). Sommige screens zijn al oud maar of ik deze ooit ergens geplaatst heb is mij even ontgaan (waarschijnlijk op het voormalige TreinPunt forum)

De bestuurder in is inmiddels vervangen door een ander.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De nieuwste repaint is met nieuwe bestuurder, maar omdat de lampen niet aan zijn is deze ook niet te zien. :astonished:
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 25):
Andries33FrisonJepparamaDanielMarklinTheLaRicheRubku_NLCalvinPigeonMB1987Roy en 15 andere gebruikers

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 293
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 178 keren
Ontvangen waarderingen: 1238 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Marc D. »

Op Treinpunt had ik ook al een beginnetje laten zien van mat '36. 2 jaar geleden alweer ben ik met dit project verder gegaan en heb het wat uitgebreid :sunglasses:. Zonder mat '34 was er nooit een '36 gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 21):
TheLaRicheCalvinPigeonMB1987RoyRob_zeelandgradjuh72Floortje59rabby62BertTrainhanstreintje en 11 andere gebruikers

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 293
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 178 keren
Ontvangen waarderingen: 1238 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Marc D. »

En zonder mat '35 was er nooit een '36 gekomen.

Afbeelding

En uiteindelijk dan de mat '36 in 2, 3 en 4 delige uitvoeringen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste een close-up van de koppen.

Afbeelding

Ook hier moeten nog de nodige veranderingen en de handleiding van gemaakt worden.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 21):
CalvinPigeonMB1987Roygradjuh72denisJuraFloortje59rabby62BertTrainMarklinsaurer580 en 11 andere gebruikers

Gebruikersavatar
Danddddzzz
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 jun 2020, 13:59
3
Locatie: Limburg
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Danddddzzz »

Wauw Marc, dat ziet er geweldig uit. Dit is ten minste betere kwaliteit dan Dutch Classics :zipper_mouth:
Deze gebruikers waarderen Danddddzzz voor dit bericht:
joukie
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 293
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 178 keren
Ontvangen waarderingen: 1238 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Marc D. »

Dat nou ook weer niet, wel zijn ze stukken "lichter" dan DC.

Accelerat
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 okt 2023, 06:09
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Accelerat »

Dit ziet er prachtig uit! Geweldig om te zien dat er nog zoveel dingen geproduceerd worden voor TS.

hanstreintje
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2020, 23:16
4
Gegeven waarderingen: 1092 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door hanstreintje »

Geweldig Marc!

Gebruikersavatar
saurer580
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
4
Gegeven waarderingen: 475 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door saurer580 »

Wow wat oogt dat allemaal mooi en veelbelovend.
Mijn oude "trein" hart gaat er weer sneller van kloppen. :wink:
Hulde voor dit mooie werk

vr.gr
Ruud

Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 469
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1797 keren
Ontvangen waarderingen: 240 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Wadlopertje »

Ziet er geweldig uit Marc!!
Wat kun je dat mooi maken!

Gebruikersavatar
Andries33
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 apr 2020, 20:26
4
Gegeven waarderingen: 631 keren
Ontvangen waarderingen: 71 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Andries33 »

werkelijk prachtig! Complimenten!

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 922
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1719 keren
Ontvangen waarderingen: 1454 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door mkasthijs »

Zeer fraai Marc!! Prachtige screens! :smile:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
CalvinPigeon
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 dec 2021, 19:36
2
Locatie: Barendrecht
Gegeven waarderingen: 157 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door CalvinPigeon »

Marc D. schreef:
30 mar 2024, 22:47
En toch kan ik het niet laten omdat het lijkt alsof er geen leven meer in de Nederlandse TS Classics scene lijkt te zitten.
Dit zie ik je wel vaker zeggen en ik ben eigenlijk benieuwd waarom je dat vind? Want ik heb dat idee namelijk helemaal niet. Er zijn ontzettend veel mensen hard bezig met routes, route-updates en dat soort zaken. Het aantal bezoekers en het verkeer op DutchSims reist de pan uit als ik sommige mensen van het DutchSims team mag geloven. Ikzelf als scenariobouwer merk dat mn scenarios ook vaak niet heel lang op de downloadpagina staan op de frontpage. Dit betekent dus ook dat er telkens veel dingen worden geupload. Dit geldt en komt overigens ook voor en door objectmakers.

Dezelfde groei merk je ook op de Discord wel als je het mij vraagt, jij zit niet in die server maar ik wil alleen aangeven: er zit waarschijnlijk veel meer leven in de Nederlandse TSC scene dan je je wellicht realiseert. Daarom vraag ik me met alle respect af op basis waarvan jij denkt dat het niet zo is, gewoon uit nieuwsgierigheid :)

Dan nog over de screenshots en respect gesproken: werkelijk prachtige modellen. Echt heel erg fraai! Of het ooit daadwerkelijk uitgebracht gaat worden is natuurlijk aan jou, maar reken maar dat die treinen/trams echt hun plek zouden gaan krijgen in verschillende scenarios/routes. En of je het eens met me over het leven in de NL TSC community of niet, ga er dan maar vanuit dat jij in ieder geval met je modellen daar dan altijd (extra) leven in blaast :ok_hand: :smile:
Deze gebruikers waarderen CalvinPigeon voor dit bericht (totaal 3):
Kcalk_04Andries33Sikkenbaas
Just driving and sipping :coffee: :flag_nl:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3456
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1943 keren
Ontvangen waarderingen: 2195 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Marklin »

Er is gezien mijn voorgangers niets meer aan toe te voegen, de plaatjes zien er in een woord gezegd Afbeelding uit! :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Kcalk_04
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Kcalk_04
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 feb 2023, 22:47
1
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Kcalk_04 »

CalvinPigeon schreef:
31 mar 2024, 12:31
Marc D. schreef:
30 mar 2024, 22:47
En toch kan ik het niet laten omdat het lijkt alsof er geen leven meer in de Nederlandse TS Classics scene lijkt te zitten.
Dit zie ik je wel vaker zeggen en ik ben eigenlijk benieuwd waarom je dat vind?
Ik zie waar je vandaan komt Calvin. Je kan echter ook lezen dat hij het heeft over de klassieke scène binnen TSC. En daar is wel een goede reden voor imo, het gebrek aan gangbaar materieel buiten de Mat64 en SGM van Chris hebben we alleen DC wat welliswaar mooi is maar wel zwaar en gebrekkig in functionaliteit. Daarom zou het mij(en misschien anderen) als scenariobouwer stevig motiveren om meer te bouwen in de tijd dat dit materieel actief was.

Verder sluit ik me wel aan bij de rest wat Calvin hier zegt.
Deze gebruikers waarderen Kcalk_04 voor dit bericht:
CalvinPigeon
Mijn scenariopagina: hier

verbo622
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jul 2020, 22:13
3
Gegeven waarderingen: 26 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door verbo622 »

geweldig mooi materieel gemaakt :drooling:

Gebruikersavatar
peerklota
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 okt 2020, 14:17
3
Gegeven waarderingen: 100 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door peerklota »

Heel tof die screens. Leuk kijkje in de keuken weer Marc! Wat heb jij een modellen gemaakt in de afgelopen jaren zeg.
Part time train sim hobbyist, game designer, full time beveiliger en fotograaf.

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 293
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 178 keren
Ontvangen waarderingen: 1238 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Marc D. »

@CalvinPigeon
Ik las onderstand bericht van Frits en merkte dit zelf ook een beetje op diverse nationale en internationale forums, de belangstelling loopt terug en ook het feit dat UKTrainsim gesloten is wil wel wat zeggen. In mijn beleving zijn er nog maar weinig die bezig zijn met freeware objecten en rollend materieel te maken. Routebouwers, scenariomakers en repainters dus niet meegeteld.
Frison schreef:
29 mar 2024, 09:30
De terug lopende belangstelling voor de diverse fora, laat echter al zien, dat er minder belangstelling is om wat tijd in RW te steken en dat werkt weer negatief op mijn productiviteit.
Mede door dit bericht wilde ik laten zien dat er nog wel wat leven in de developers brouwerij zit. Ik zit niet op Discord dus daar heb ik geen weet van :thinking:.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 3):
FrisonCalvinPigeonRob_zeeland

Gebruikersavatar
tobiasg169
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2020, 19:16
4
Locatie: Kootwijkerboek
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door tobiasg169 »

Woow Marc, ik weet niet wat ik moet zeggen, maar dit ziet er echt heel erg gaaf uit! :smile: vooral de diesel 3 in het silver blijf ik mooi vinden!

ga vooral zo door :smile:

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 660
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 465 keren
Ontvangen waarderingen: 768 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Rubku_NL »

Ik merk ook dat de belangstelling voor TS in vele plaatsen afneemt.

Hier zijn enkele redenen die hier volgens mij een enorme invloed op hebben gespeeld.
1. Het spel is op dit moment op verschillende fronten niet 100% stabiel en we lopen op dit moment tegen een aantal vreemde beperkingen aan, waar ik nu niet verder over in details ga aangezien dat voor een andere discussie is.
2. Veel jongere spelers vinden de manier waarop TS werkt met het installeren van downloads veel te ingewikkeld en hebben vaak geen idee hoe Windows Verkenner werkt of zijn niet bereid om er tijd in te steken om dit te doen.
3. Steeds meer ontwikkelaars en contentmakers vragen "geld" voor de dingen die ze maken, en dan heb ik het niet over een paar euro, maar soms over tientallen euro's. Dat is tevens het punt waarop veel gebruikers afhaken.
Zo vond ik onlangs een pakket met een "Winter upgrade" die EUR 10,07 kostte voor een locomotief die op zichzelf helemaal gratis is. En het ergste is dat de wintertuxture er helemaal niet winters uitziet.
4. In navolging van 3. is de klantenservice van deze makers vaak ook erg slecht en ver te zoeken en bugfixing nog maar te zwijgen want dat staat niet in hun woordenboek.
5. Aansluitend op alle bovenstaande punten. Veel gebruikers zien ook andere simulators zoals TSW (4) en het erg goedlopende en nog altijd groeiende SimRail.


Daarnaast moet ik helaas ook toegeven dat Forums afnemen, ondanks dat DutchSims nog steeds groeit. Forums worden met name gebruikt voor Downloads.
Voor de Nederlandse TS zijn er 2 grote Discord-servers, waarvan de Rubku_NL Server er een is en waar ook het merendeel van de serieuze gebruikers zich bevindt, en waar vrij veel wordt gepost, zoals Screenshots, Route & scenario-ideeën en vragen over bouwen enzovoort.

Zelf en samen met het DCR team ben ik nog druk bezig met verschillende projecten waarvan sommige nog niet zijn aangekondigd hier op het forum en sommige zelfs helemaal niet.
Maar ik ben desondanks nog steeds blij dat we dit forum hebben :)



Persoonlijk denk ik echt dat jouw creaties een geweldige aanvulling zijn op de Nederlandse TS, want ze zijn erg fraai.
Ik wéét dat veel mensen ze ontzettend graag zien komen als bijvoorbeeld een alternatief voor DC:
Mat 36
Mat 54 (57?)
1100
1200
1300

Kijk naar de NS 1500, gezien deze zowel in Nederland als in Groot-Brittannië ongelooflijk goed is ontvangen.

Maar neem in ieder geval je tijd, we zijn je nu al enorm dankbaar dat je dit met ons wilt delen.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 16):
Clipmeneernlgradjuh72FrisonMarkAKcalk_04joukieMilko80Louke1968saurer580Marc D. en 6 andere gebruikers
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1889 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Louke1968 »

Werkelijk prachtig spul Marc! Complimenten.

Gebruikersavatar
Rail-EU_Nederland
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2022, 16:37
1
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Rail-EU_Nederland »

super mooie treinen Marc.
is het ook misschien leuk om de 5 delige Diesel 5 Mat 40 te maken? in het rood, groen, en blauw. + ook een elektrische versie of de motorwagen omBC 2900.

Gebruikersavatar
tobiasg169
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2020, 19:16
4
Locatie: Kootwijkerboek
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door tobiasg169 »

Rail-EU_Nederland schreef:
01 apr 2024, 19:18
super mooie treinen Marc.
wanneer zullen deze oude treinen beschikbaar zijn om te downloaden?
vragen wanneer content wordt uitgebracht is niet toegestaan, staat ook in de forumregels
Deze gebruikers waarderen tobiasg169 voor dit bericht:
peerklota

giolones
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 apr 2020, 20:08
4
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door giolones »

Dank je wel Marc voor het delen ,,wat een prachtig materieel uit vervlogen tyden,
een groot gedeelte ken ik nog uit mijn eigen jeugd,zoals de pec en mat 46 en ouder stroomlijn materieel.
het zou zeker erg fijn zijn deze tzt te mogen verwelkomen,tot die tyd geniet ik van de mooie plaatjes.
gr Tino :thumbsup: :tram:
Deze gebruikers waarderen giolones voor dit bericht:
Roy

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 293
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 178 keren
Ontvangen waarderingen: 1238 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Marc D. »

Rail-EU_Nederland schreef:
01 apr 2024, 19:18
super mooie treinen Marc.
is het ook misschien leuk om de 5 delige Diesel 5 Mat 40 te maken? in het rood, groen, en blauw. + ook een elektrische versie of de motorwagen omBC 2900.
Leuk is het zeker en als het allemaal niet zo veel tijd kost om te maken zou ik het zeker doen :sunglasses:. Omdat ik de mat '46 al gemaakt had heb ik daar de kop van verbouwd. Aangezien de mat '34, '35 en '36 koppen allemaal overeen komen is dit ook wat makkelijker om onderling uit te wisselen. Bij deze treinstellen heb ik een andere benadering toegepast dan bij eerdere projecten v.w.b. de textures. In plaats van 1 texture voor iedere individuele bak maken nu alle bakken van 1 texture per kleur variant gebruik. Dit scheelt nogal op het geheugen verbruik voor de sim. Voor de mat '46 en '54 moet ik hier nog aan beginnen. Maar dat is een hele berg werk :frowning: .

Als de tijd het mij toestaat zal ik zeker nog eens de mat '40 kop proberen om te zetten. Ik heb het draadje van ene Rob Bennis op beneluxspoor in ieder geval met grote interesse gevolgd.

Hier nog een filmpje van de stellen. Het cabine filmpje ging niet helemaal goed dus die komt later.

Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 13):
ClipmeneernlRubku_NLRoyCalvinPigeonBertTrainpeerklotasaurer580Kcalk_04ldjtjerabby62 en 3 andere gebruikers

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 293
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 178 keren
Ontvangen waarderingen: 1238 keren

Re: Zo maar wat screens

Bericht door Marc D. »

Geen zin in een nieuwe video te maken dus dan maar deze. Een cabine ritje in een blauwe DE 3 mat '34.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 19):
RoySuperMaxKoplopermauAcceleratCalvinPigeonMarklinBertTraintobiasg169peerklotasaurer580 en 9 andere gebruikers

Terug naar “Rollend materieel”