Beste Frits,
Dat is een behoorlijke aanname wat je doet dat elke installer die je gebruikt iets achterlaat op je systeem in het register, tijdelijke map enz.
Ja, veel installers doen dat, maar ook zijn er installers die maar een deel doen (Armstrong Powerhouse bijvoorbeeld, check de %temp% maar) of helemaal niet (installers gemaakt door DutchSims die we publiceren maar ook voor DCR bijvoorbeeld).
Met het script wat er gebruikt wordt bij ons, mede ontwikkelt door mij, wordt juist niks weggeschreven naar een tijdelijke map of wat in het register, omdat het voor onze installaties niet benodigd is.
Je kunt beargumenteren dat het wel handig is dat er een uninstaller bij zit, maar op andere manieren weer niet, elke maker doet het op een andere manier en heeft zijn eigen keuzes. Wij hebben ervoor gekozen om het niet te doen dus.
Als jij 'nodeloze installatie- en register vervuiling' wil voorkomen, dan zou ik je aanraden om pen en papier te pakken en geen computer te gebruiken want dat voorkom je echt niet
Tot zover over installaties enz. terug naar DCR want daar gaat het juist over in dit topic en de projecten.
Daarmee wil ik ook DCR bedanken voor het updaten van dit pakket en zorgen dat het goed functioneert