Rubku Repaints

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door HeroicNonsense »

Ik hou van jullie, Rob!

Als jullie ooit ook de ICE 3 Neue (niet de Neo dus, maar de "new ICE 3" van DTG) van ATB voorzien, rijdt ook de Eurostar (repaint) met ATB in NL.

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
3
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door dylanjohn10 »

hoi,
weet er iemand ,of het kopen, op dtg wel goed werkt.
of dat er veel drukte is.
nu al 2 keer . dat ik aanklik voor te kopen
en het plaatje waarop, ideal, zou moeten verschijnen, om bank gegevens in te vullen.
het duurt gewoon te lang .
dan druk ik op het kruisje. om te sluiten.
mijn excuus , als ik dit in de verkeerde neer typ.
Greetz John :sunglasses: :flag_nl: :hamburger: :coffee:

Mat47
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 mar 2021, 13:42
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door Mat47 »

Ik heb nog rond 13.30 uur gekocht en alles ging normaal.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door Marklin »

Marklin schreef:
06 feb 2023, 13:05
Tsja je kunt niet iedereen tevreden stellen maar ben toch niet van plan deze extra Add-on te kopen voor alleen een ATB functie op een oude ICE en heb ....
Hmm, vanwege de laatste berichten eens gekeken maar nu blijkt de DB ICE 2 zeker als aparte Add-on geïnstalleerd te worden omdat Steam aangeeft dat ik die al heb. :thinking:
Kortom dan zou de ATB ICE straks moeten werken en heb ik die route Add-on helemaal niet nodig.

Afbeelding

Edit/
Dan zou met mijn domme verstand deze voldoende moeten zijn mocht je geen van beide hebben en ben je voor 7 € het mannetje toch?
https://store.steampowered.com/app/2225 ... EMU_AddOn/
Scheelt weer 5 € voor de minder bedeelden onder ons. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
06 feb 2023, 17:31
Hmm, vanwege de laatste berichten eens gekeken maar nu blijkt de DB ICE 2 zeker als aparte Add-on geïnstalleerd te worden omdat Steam aangeeft dat ik die al heb. :thinking:
Kortom dan zou de ATB ICE moeten werken en heb ik die route Add-on helemaal niet nodig.
De ICE2 is een compleet andere trein welke niet eens in Nederland kan rijden, dat deze ook toevallig wordt meegeleverd bij de Karlsruhe - Strasbourg route zou kunnen, maar is niet zo relevant.

Ik snap daarom ook niet helemaal wat dat te maken zou moeten hebben met de ICE3 uit de Karlsruhe - Strasbourg add-on, alleen als je deze add-on koopt dan heb je de benodigde trein voor deze update/repaints wanneer het uitkomt, anders niet.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door Marklin »

Nou dan is dit een misverstand van mijn kant.
Dan heb je dus de ICE 3 nodig die daar dan inzit maar ook los te koop is voor wellicht minder geldt.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Rubku Repaints

Bericht door Koplopermau »

Ehm, Teun, niet om het een of ander, maar de ATB zit in de ICE3, niet in de ICE2. Ik weet niet waar je in vredesnaam met je redenatie vandaan komt, maar de ICE2 kopen voor een ATB ICE3 is natuurlijk totale kolder.

De ICE3 in Karlsruhe - Straatsburg is de ICE3 die het meest recent door DTG is uitgebracht en die ook al beschikte over de ATB lampen. De eerste ICE3 van DTG was de ICE3 op Munich - Augsburg, dit is een reguliere ICE3 en die heeft geen ATB lampen. De Mannheim - Karlsruhe was de tweede ICE3 van DTG (de 'verbeterde' variant) en dit was een ICE3M. Overigens klopt dat niet, want de ICE3M is geschikt voor Nederland en de ICE in Mannheim - Karlsruhe heeft de ATB lampen niet, dus wellicht was het een ICE3MF. Tenslotte heb je de ICE3 in Karlsruhe - Straatsburg, en deze beschikbt wél over de ATB lampen in de cabine. Hierbovenop bouwen wij dan de ATB laag met eigen textures voor de ATB en natuurlijk het onderliggende script van MarkA om de ATB ook te laten werken.

De mededeling die je op je scherm ziet, die je uiteraard goed gelezen hebt, geeft slechts aan dat je de ICE2 al bezit en dat je deze add-on niet nogmaals op je Steam account zal ontvangen. Aangezien de ICE2 al jaren verkrijgbaar is en in talloze pakketten heeft gezeten, is dat niet zo gek. De ICE2 zit ook in de Karlsruhe - Straatsburg meegeleverd, en dus koop je die 'opnieuw'. Steam waarschuwt hiervoor.

Lang verhaal kort, de ICE2 kopen voor ATB in een ICE3M gaat natuurlijk niet werken. Bijkomend voordeel van dit pakket is overigens dat je ook de Thalys motorbakken krijgt die je nodig hebt voor de Thalys ATB update. De tussenrijtuigen krijg je echter niet, omdat die gemaakt zijn op het inmiddels niet meer bij DTG verkrijgbare TGV Reseau pakket. Bij Aerosoft is het pakket o.a. nog wel verkrijgbaar als je de Thalys ook wil rijden.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
MarkA
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Rubku Repaints

Bericht door Rubku_NL »

Even voor de duidelijkheid:

De ICE3 die we gebruikt hebben voor deze versie met ATB is de ICE3M deze heeft van uit DTG als een cabine die voor zien is van ATB, TBL, KVK & TVM.
Deze is alleen te verkrijgen via de Karlsruhe - Strasbourg add-on

Het huidige ICE3 pack 1 is op de losse versie die op steam te verkrijgen is, welk je ook krijg als je de Munich-Augsburg Route Add-On koopt.
Deze versie is ook niet toegelaten in Nederland en dus ook niet voor zien van de hier boven vermelde beveiligingssystemen.


De ICE2 die met de route Karlsruhe - Strasbourg add-on is de zelfde als ie je ook los kan kopen.


Laat ik het bij deze nogmaals vermelden. Wil je de ICE3 met ATB dan heb je de Karlsruhe - Strasbourg add-on nodig!


Tenslotte vind ik het behoorlijk jammer dat het topic hier door nu zo over vervuild, en mensen op het verkeerde pad worden gezet, door verkeerde info terwel het vrij duidelijk is. Wil je een ICE3 met ATB dan zorg je dat je de addon koopt. wil je dat niet, prima ook goed!
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 3):
KoplopermauGamePsychoTheLaRiche
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door Marklin »

Oké heren dat is dan opgehelderd en duidelijk niet wetende over de diverse varianten van de ICE3 die bij mij hetzelfde lijken, niet dus .... :sweat_smile:
Oja, wellicht kwam ik met de ICE 2 vanwege een plaatje of zo van die add-on. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Aeolus
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:50
2
Gegeven waarderingen: 152 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door Aeolus »

Rubku_NL schreef:
06 feb 2023, 18:07
Het huidige ICE3 pack 1 is op de losse versie die op steam te verkrijgen is, welk je ook krijg als je de Munich-Augsburg Route Add-On koopt.
Deze versie is ook niet toegelaten in Nederland en dus ook niet voor zien van de hier boven vermelde beveiligingssystemen.
Maar ik kan me prima voorstellen dat mensen denken dat dit op zou gaan voor de losse versie van de ICE3, jij ook wel toch? Fijn dat dat eventuele misverstand nu uit de weg is.
Tenslotte vind ik het behoorlijk jammer dat het topic hier door nu zo over vervuild, en mensen op het verkeerde pad worden gezet, door verkeerde info terwel het vrij duidelijk is.
Er worden vragen gesteld omdat het toch niet zo duidelijk was, dat is wat er nu eenmaal gebeurt op een forum (daar is een forum voor bedoeld zeg maar). Als het vrij duidelijk zou zijn, dan zouden de vragen ook niet gesteld worden.
Deze gebruikers waarderen Aeolus voor dit bericht (totaal 3):
WadlopertjeMilko80SkylinesBuilder

Gebruikersavatar
cr4
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2021, 19:59
3
Locatie: London
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door cr4 »

Koplopermau schreef:
05 feb 2023, 17:40
Een aantal van jullie was aanwezig op de livestream vanmiddag, maar daar hebben we aangekondigd dat we ook de ICE3 voorzien hebben van ATB:
Hallo, Nederlands is niet mijn eerste taal, maar ik gebruik Google Translate en ik bid dat dit bericht logisch is 😃 Ik vind het geweldig wat jullie doen met de ICE 3M, Thalys, etc. omdat het me altijd stoorde hoe de signaleringssystemen nooit waren volledig functioneel. Ik kon de stream niet bekijken, maar ik vroeg me af of er plannen waren om ook de geluiden/fysica van het model te updaten? Ik weet dat er al behoorlijke geluidsmods beschikbaar zijn voor zowel Thalys als ICE van bijvoorbeeld Linus en RW Central, maar geen enkele is volledig compatibel met Straatsburg tot Karlsruhe. Ik weet niet of je erover hebt nagedacht om de jongens die deze geluidsmods hebben gemaakt aan boord te halen en toestemming te vragen om ze in je pack te gebruiken, of om de geluiden zelf te maken, maar hoe dan ook, het is misschien de moeite waard om te proberen!
Deze gebruikers waarderen cr4 voor dit bericht:
Danddddzzz
Cameron Rozelaar :sunglasses:

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Rubku Repaints

Bericht door Rubku_NL »

cr4 schreef:
17 feb 2023, 02:55
..maar ik vroeg me af of er plannen waren om ook de geluiden/fysica van het model te updaten? Ik weet dat er al behoorlijke geluidsmods beschikbaar zijn voor zowel Thalys als ICE van bijvoorbeeld Linus en RW Central, maar geen enkele is volledig compatibel met Straatsburg tot Karlsruhe.
Afbeelding
Aan de geluiden is niets veranderd, er zijn alleen ATB-geluiden toegevoegd.
Bovendien zijn er geen andere sound mods beschikbaar voor deze addon, en deze zullen ook niet compatibel zijn met deze update.

Afbeelding
Nothing has been changed to the sounds, only ATB sounds have been added.
Besides, no other sound mods are available for this addon, nor will they be compatible with this update.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Rubku Repaints

Bericht door Rubku_NL »

Via deze weg wil ik laten weten dat de ICE3 Repaint Pack 1 en nu ook 2 veder door het leven zullen gaan onder DCR.
Meer info hier over kan je volgen in dit Topic.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
cr4
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2021, 19:59
3
Locatie: London
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door cr4 »

Rubku_NL schreef:
18 feb 2023, 00:01
cr4 schreef:
17 feb 2023, 02:55
..maar ik vroeg me af of er plannen waren om ook de geluiden/fysica van het model te updaten? Ik weet dat er al behoorlijke geluidsmods beschikbaar zijn voor zowel Thalys als ICE van bijvoorbeeld Linus en RW Central, maar geen enkele is volledig compatibel met Straatsburg tot Karlsruhe.
Afbeelding
Aan de geluiden is niets veranderd, er zijn alleen ATB-geluiden toegevoegd.
Bovendien zijn er geen andere sound mods beschikbaar voor deze addon, en deze zullen ook niet compatibel zijn met deze update.

Afbeelding
Nothing has been changed to the sounds, only ATB sounds have been added.
Besides, no other sound mods are available for this addon, nor will they be compatible with this update.
Okay maybe it got lost in translation, but I was also asking if there is a way to actually make the sound mods compatible, OR bring onboard the person who made the sound originally to add to your update. Only asking as the default sounds on that addon are absolutely horrid and the physics aren’t great either, so if there’s anyway that can be improved then I highly suggest that you look into it. With Linus he could be 50/50 but it’s still worth asking, even if it’s for a later update ;)
Cameron Rozelaar :sunglasses:

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door MarkA »

There are no (future) plans to making any existing soundmod designed for another train compatible with this one neither do we have any interest to get ourselves involved with the German community for that matter. I'd like to focus the limited time I have for TS on my (fictional) route but I also want to get back to the NS16/17/1800 with yet unannounced changes.

So if you want your suggestion to have a realistic chance of success I would recommend you ask around with Linus or others within the German TS community yourself to make it happen instead of asking us to do so. It's technically perfectly do-able for them to release a stand-alone soundmod that works with this repaint/script update pack :stuck_out_tongue:
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
cr4
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2021, 19:59
3
Locatie: London
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door cr4 »

Understood! I just thought I’d come to you guys first, that’s all, but I totally understand and it’s not a problem 😄
Deze gebruikers waarderen cr4 voor dit bericht:
MarkA
Cameron Rozelaar :sunglasses:

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Rubku Repaints

Bericht door Rubku_NL »

Even wat stof afblazen :P

Gisteren is namenlijk weer iets uit gekomen!
NS Plan W Testtrein v1.0
Afbeelding
Afbeelding Download

Daarnaast kan ik ook een nieuw pakket aankondigen dat momenteel getest en gecontroleerd wordt.
Tds Repaint Pack v1.0
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 8):
rabby62WouterludmillaMarklinLouke1968RoyhanstreintjeTreinspotter nathan
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Louke1968
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
3
Gegeven waarderingen: 1839 keren
Ontvangen waarderingen: 269 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door Louke1968 »

Mooi Rob! Complimenten.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Rubku Repaints

Bericht door Rubku_NL »

Nu beschikbaar
Tds Repaint Pack v1.0

Afbeelding

Afbeelding Download
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 3):
hanstreintjeTreinspotter nathanMarklin
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Treinspotter nathan
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:08
3
Gegeven waarderingen: 345 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door Treinspotter nathan »

dat zijn weer een paar mooie repaints (ook de plan W repaints)
Deze gebruikers waarderen Treinspotter nathan voor dit bericht:
Rubku_NL
:wave:

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Rubku Repaints

Bericht door Rubku_NL »

Nu verkrijgbaar!
Virm Repaint Pack v1.1a

Met v1.1 is dit pakket compatibel gemaakt voor de Christrains: NS Virm v6.0.0

v1.1 > v1.1a is een update voor de installatie (.exe), aangezien Windows Defender valse meldingen gaf, dit zou inmiddels verholpen moeten zijn.
Echter, je kunt mogelijk een melding krijgen maar deze kan worden genegeerd, zonder dat de installatie (.exe) wordt verwijderd.

Opmerking: dit is gebaseerd op Google Chrome en Windows Defender.

Afbeelding

AfbeeldingDownload
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Rubku Repaints

Bericht door Rubku_NL »

Nu verkrijgbaar!
vR ICB Afscheid NS1700 v1.0

In dit pakket zitten twee rijtuigen met bestickering. Een regulier 2e klasse rijtuig en een Bord Bistro. Controleer de benodigdheden goed, deze repaints zijn gemaakt op twee verschillende rijtuigen. Tevens is een consist bijgevoegd met de rijtuigvolgorde zoals deze gereden heeft op 19 november 2023.

Afbeelding

AfbeeldingDownload
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 6):
Marklinmkasthijsrabby62Dan Oceansaurer580gradjuh72
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Rubku Repaints

Bericht door Marklin »

Hier een kort filmpje: :hugging:


Edit/
Rubku_NL schreef:
20 nov 2023, 01:04
Controleer de benodigdheden goed, deze repaints zijn gemaakt op twee verschillende rijtuigen.
Trouwens wat is eigenlijk de reden waarom de repaints zo nodig uit 2 verschillende pakketten moeten komen, of heb je aandelen in VR zitten? :joy:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
saurer580
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 722 keren
Contacteer:

Re: Rubku Repaints

Bericht door Rubku_NL »

Ik heb uiteindelijk 5 addons gepakt.

Hier uit heb ik op mijn discord een rond vraag gedaan wat iedereen zou willen, plus gebaseerd op wat er in scenario's gebruikt worden.
Hier uit zijn de huidige 2 uit gekomen.

De reden waarom je deze 2 addons nodig heb is de het 2e klasse uit het 101 pack komt en het bistro uit de andere.

De ander optie waren minder kloppend of worden niet gebruikt

3DZUG IC MOD, prijs en maar wel alle versies, maar worden niet gebruikt.
vR eurofima, niet het juist bistro wel de 2e klasse.
Andi_M, gratis maar geen bistro.

(Geschrijven vanaf me telefoon, dus kunnen type foutjes in zitten, excuses voor het ongemak)
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
MarklinRoy
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Rollend materieel”