Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door Pjottr »

Op het kanaal van Linus zijn 2 nieuwe videos te vinden. Dit betreft 2 soundpreviews van een compleet nieuwe BR111 van VirtualRailroads, evenals een compleet nieuwe Bnrdzf Steuerwagen. :ok_hand:

De beschrijving vermeld alleen "coming soon".

BR111

Bnrdzf Steuerwagen.
Deze gebruikers waarderen Pjottr voor dit bericht:
saurer580

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door Pjottr »

Vandaag verschenen in de webshop van vR. :hugging:
Toch wel jammer dat ik nou net de oudere gekocht een week of twee geleden :zipper_mouth:

https://virtual-railroads.de/de/virtual ... br111.html

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door Marklin »

Hmm, heb je dan geen recht op een upgrade of zo? :thinking:
Zo niet dan is het wel erg zuur, en is het zoals vaker gezien weer geldklopperij. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door RemkoH »

Je hebt het wel over vR he :wink:
Daar brengen ze locs in 3 kleurstellingen uit die alle 3 fullprice zijn :zipper_mouth:
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door jpvdveer »

Dat was vroeger inderdaad het geval maar sinds de BR218 is het beleid veranderd en zijn de meeste repaints gratis. Ook nu zullen er gratis repaints beschikbaar komen voor de LOSSE versie van de lok. Tot en met zondag kosten de losse versie en de versie met stuurstandwagen samen ongeveer 29,95 (+ BTW verschil NL/DE). Lijkt me een buitenkans. De eerste indrukken op rail-sim.de zijn zeer positief.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door RemkoH »

Blijkbaar geleerd bij vR :partying_face:

Als ik me niet vergis was de BR218 in dezelfde periode dat het vR team uit elkaar viel en apart door gingen als vR en TSG.
Deze koerswijziging zal daar vast mee te maken hebben gehad :thinking:
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door Pjottr »

Prachtig. Heb ik ook nog alleen de lok met wagens versie gekocht... :zipper_mouth:
Het zit me niet mee... Afijn, dat is mijn eigen schuld...

Eerste meters gereden, ben erg positief erover.

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door jpvdveer »

@Pjottr Ik zou vR hierover even een berichtje sturen - wie weet hebben ze een coulancebeleid voor dit soort gevallen.
Deze gebruikers waarderen jpvdveer voor dit bericht:
Pjottr

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door Pjottr »

jpvdveer schreef:
06 aug 2020, 16:36
@Pjottr Ik zou vR hierover even een berichtje sturen - wie weet hebben ze een coulancebeleid voor dit soort gevallen.
Boven al mijn verwachtingen uit zijn ze hier op in gegaan en heb ik alsnog gebruik kunnen maken van de speciale deal :sunglasses:
Soms is het de moeite waard!
Afbeelding

Volgens mij zijn we intussen ook aan het einde van dit topic belandt. :upside_down:

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door RemkoH »

:clap: De wonderen zijn de wereld nog niet uit :halo:
Zo zie je maar, wie niet waagt wie niet wint :upside_down:
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Pjottr
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door Rob Jansen »

Moet zeggen, hij ziet er prima uit zoals al het materieel van vR.
Natuurlijk was de BR111 al wat ouder, maar benieuwd wat hij straks gaat maken, misschien weer een nieuwe versie van een locomotief of misschien een die we niet hebben.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Gebruikersavatar
saurer580
Berichten: 121
Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
3
Gegeven waarderingen: 457 keren
Ontvangen waarderingen: 57 keren

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door saurer580 »

Ja ik hoop op het laatste.
Voel me eerlijk gezegd altijd een beetje bekocht met dit soort opwaardering van bestaande modellen.
Ik heb de 111 met de stuurstand gekocht van VR in het verleden en nu blijkt dus dat ik een "inferieur" pakket destijds gekocht heb en voor het nu blijkbaar wel van goede kwaliteit pakket moet ik gewoon de volle mep betalen.
Maar ja ik zal wel niet meer van deze tijd zijn, ik hou het bij mijn oude pakket.
vr.gr
Ruud
'

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door Marklin »

Tsja Ruud niet van deze tijd zijn daar hoor ik dan ook bij zoals Hier gemeld. :wink:
En dat als reactie op een bericht van Pjottr al heeft hij nog de nieuwe versie weten las te peuteren en verderop is te lezen wat voor jou niet meer zal opgaan. :upside_down:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
saurer580
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door Pjottr »

Marklin schreef:
08 aug 2020, 17:22
En dat als reactie op een bericht van Pjottr al heeft hij nog de nieuwe versie weten las te peuteren
Even om miscommunicatie te voorkomen, ik heb het pakket niet gratis ontvangen. Ik had het pakket met rijtuigen gekocht, maar t/m zondag (vandaag :stuck_out_tongue:) geldt er een speciale aanbieding waarbij je zowel bovenstaand pakket als de lok als los pakket kan kopen voor €30 ipv ±€42. Ik heb dus het losse pakket nog kunnen krijgen, om gebruik te maken van de aanbieding.

Het verschil? Buiten de rijtuigen, zal de losse versie ook de versie zijn waar repaints op gaan komen. Tevens is het losse pakket de enige met een eenbenige stroomafnemer er in.

Verder, de 'oude' BR111 is ook echt oud, jaartje of 7. Had er in een eerder topic naar gevraagd. Dus wat mij betreft was een nieuwe heel erg welkom. :wink:
Op 23 juli 2020 heb ik het BR111 Dosto EL pakket gekocht, de oude dus. Nou moeten jullie eens raden wat er precies 2 weken later in de vR store verscheen... :upside_down: Ouch!

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Nieuwe vR BR111, soundpreview van Linus

Bericht door Rob Jansen »

Zoiets is helaas inderdaad niet te voorzien bij sommige makers wanneer er iets nieuws uitkomt. Een aantal makers houden alles voor zich en publiceren pas bij release.
Bij anderen merk je dat een nieuwe release om de hoek komt kijken als ze afbeeldingen en video's plaatsen op bijvoorbeeld Facebook.

virtualRailroads is trouwens erg goed in de hoofdprijs vragen voor een nieuwe trein terwijl ze al vaker van zulke modellen hebben uitgebracht waarbij ze veel shapes kunnen hergebruiken (of bijna zelfs de gehele cabine).
Gelukkig zijn ze een nieuwe weg ingeslagen met de BR218 met gratis repaints, maar eerder moest je vaak voor simpel een oRot (Orientrot) tegenover exact dezelfde vRot (Verkehrsrot) gewoon de andere locomotief kopen, dus een extra 25 euro uitgeven voor een 'repaint' (iets meer dan een repaint, soms ook wijzigingen aan de loc, maar vrij klein).

Het grootste voorbeeld is de BR101 van hun, 3 pakketten van 25 euro per stuk en de locs zijn allemaal identiek maar een andere livrei, de metropolitan bijvoorbeeld is een super voorbeeld voor het zelfde pakket, alleen DB en kleuren eraf, en andere logo erop.
Als je goed kijkt in de BR101 IC variant, zie je zelfs op een display in de cabine gewoon het metropolitan logo :rolling_eyes:

Maar het ging uiteindelijk om de BR 111, heb diverse video's ervan bekeken en de kwaliteit is weer super zoals altijd. Moet inderdaad zelf nog even kijken of ik hem haal of op een later moment als er wat specifieke scenario's ervoor zijn verschenen, heb immers al diverse BR 111 van zowel direct bij virtualRairoads als de BR 111 via Steam (ook van hun) en uit bijvoorbeeld de Konstanz-Villingen.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Plaats reactie

Terug naar “Rollend materieel”