Je begint ergens aan zonder te weten waar het eindigt en van het één komt het ander.
Bij de rongenwagens heb ik een andere texture mapping aangehouden. In plaats van de voor en zijkant van de wagon in z'n geheel te mappen heb ik alle gekleurde onderdelen in 1 vak geplaatst. Daardoor had ik opeens een hele hoop ruimte op de texture over en kon dat mooi gebruiken voor de lading die op de wagens moest komen.
De texture screen

Op een gegeven ogenblik werd die ruimte toch weer schaars en met het idee dat die landing ook voor andere doeleinden gebruikt kon worden heb ik de lading een eigen texture en een plek in scenery gegeven. Toen had ik weer een hele hoop ruimte over, en aangezien het onderstel enigszins overeen komt met andere wagons én ik de motorpost al een paar keer uit de mottenballen had gehaald, kwam ik uit bij een H-Post.
Nou heeft Christrains die al dus moest die van mij iets extra's krijgen, lading in de vorm van rolcontainers en postzakken. En om die te zien moeten de deuren open kunnen en een interieur zichtbaar zijn.
De extra ruimte die over was, na nog een paar onderdelen geschaald en opnieuw gemapped te hebben, heb ik in de vorm van de Hbis benut waar verschillende interessante varianten van te maken zijn.
De nieuwe texture screen

Nou is er al een Hbis van Coha (Leerlingstoker) beschikbaar waarvan het model best okay is maar de texture mapping niet echt.
En zo kom ik van de SLWO - Kbs - Ks rongenwagens (niet alle varianten zijn afgebeeld)

via de H-Post

op de NS Hbis (is nog in ontwikkeling)

Ik meld weer even waar ik zo mee bezig ben om te laten zien dat ik niet stil zit (figuurlijk dan

Het word een keer uitgebracht maar pas als het klaar is. Ik merk wel dat ik steeds langzamer word in tegenstelling tot andere ontwikkelaars die als een raket lijken te gaan.