Van rongenwagens naar...

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Marc D.
5
Gegeven waarderingen: 310 keren
Ontvangen waarderingen: 1534 keren

Van rongenwagens naar...

Bericht door Marc D. »

Ik had al wat laten zien van de SLWO - Kbs - Ks rongenwagens plus lading waar ik mee bezig was en vond dit nu wel een eigen topic waard.
Je begint ergens aan zonder te weten waar het eindigt en van het één komt het ander.

Bij de rongenwagens heb ik een andere texture mapping aangehouden. In plaats van de voor en zijkant van de wagon in z'n geheel te mappen heb ik alle gekleurde onderdelen in 1 vak geplaatst. Daardoor had ik opeens een hele hoop ruimte op de texture over en kon dat mooi gebruiken voor de lading die op de wagens moest komen.

De texture screen
Afbeelding

Op een gegeven ogenblik werd die ruimte toch weer schaars en met het idee dat die landing ook voor andere doeleinden gebruikt kon worden heb ik de lading een eigen texture en een plek in scenery gegeven. Toen had ik weer een hele hoop ruimte over, en aangezien het onderstel enigszins overeen komt met andere wagons én ik de motorpost al een paar keer uit de mottenballen had gehaald, kwam ik uit bij een H-Post.

Nou heeft Christrains die al dus moest die van mij iets extra's krijgen, lading in de vorm van rolcontainers en postzakken. En om die te zien moeten de deuren open kunnen en een interieur zichtbaar zijn.

De extra ruimte die over was, na nog een paar onderdelen geschaald en opnieuw gemapped te hebben, heb ik in de vorm van de Hbis benut waar verschillende interessante varianten van te maken zijn.
De nieuwe texture screen
Afbeelding

Nou is er al een Hbis van Coha (Leerlingstoker) beschikbaar waarvan het model best okay is maar de texture mapping niet echt.

En zo kom ik van de SLWO - Kbs - Ks rongenwagens (niet alle varianten zijn afgebeeld)
Afbeelding
via de H-Post
Afbeelding
op de NS Hbis (is nog in ontwikkeling)
Afbeelding

Ik meld weer even waar ik zo mee bezig ben om te laten zien dat ik niet stil zit (figuurlijk dan :smile:). Screens ingame komen later nog wel.
Het word een keer uitgebracht maar pas als het klaar is. Ik merk wel dat ik steeds langzamer word in tegenstelling tot andere ontwikkelaars die als een raket lijken te gaan.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 21):
Louke1968rommy136denisJuraFloortje59Marklinstoker1952RcA51FrisonmkasthijsRob_zeeland en 11 andere gebruikers

Marklin
5
Gegeven waarderingen: 2431 keren
Ontvangen waarderingen: 2825 keren

Re: Van rongenwagens naar...

Bericht door Marklin »

Marc D. schreef:
23 aug 2025, 02:13
..., lading in de vorm van rolcontainers en postzakken. En om die te zien moeten de deuren open kunnen en een interieur zichtbaar zijn.
Heel mooi dat dit in de planning zit. :thumbsup:
Betekend dit ook dat met deze wagons scenario's gemaakt kunnen worden om te laden en lossen?
Afbeelding

Prettige reis!

Rob_zeeland
5
Gegeven waarderingen: 233 keren
Ontvangen waarderingen: 222 keren

Bericht door Rob_zeeland »

Zo wat we al kunnen zien zijn het mooie modellen!
En ik zou zeker lekker je eigen tempo aanhouden en vooral niet kijken naar andere (doe ik ook niet :wink:)
Deze gebruikers waarderen Rob_zeeland voor dit bericht:
Treinspotter

Kcalk_04
2
Gegeven waarderingen: 699 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Bericht door Kcalk_04 »

Deze wagens zijn heel gaaf om te hebben zeker ook in historische scenarios. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
Mijn scenariopagina: hier

RobertF68
4
Gegeven waarderingen: 254 keren
Ontvangen waarderingen: 53 keren

Bericht door RobertF68 »

Iedereen werkt in z'n eigen tempo. Leuk te zien hoe je rongenwagens evolueren tot veel veel meer. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Deze gebruikers waarderen RobertF68 voor dit bericht:
Kcalk_04

Terug naar “Rollend materieel”