NS Plan U v2.0

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door mkasthijs »

janusx60 schreef:
30 jan 2021, 13:24
Ik heb even een vraagje, ik wilde zojuist een klein free roam scenario maken met de plan u in Zuid-West Nederland maar ik kan de optie "Drivers Train" niet aanvinken bij de plan u, dus je kunt hem niet besturen. Heb ik hier iets over het hoofd gezien ?

Dank voor het meedenken.

Groetjes,

Ramon
Ik kon direct besturen in een free roam scenario. Het werkt precies hetzelfde als voor elke andere trein in TS, zoals die van Christrains.
Dus denk dat jij iets niet helemaal goed doet.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Marklin »

Het vermoeden bestaat dat er dit mee bedoelt word. (zie knipsel)
Zo ja dan kan je dit bij geen enkel free roam scenario aanvinken ongeacht welke loc je gebruikt.
Maar waarom niet meteen een standaard scenario, dan heb je de mogelijkheid wel?
En tevens worden fouten aangegeven wat bij een free roam minder/of niet het geval is.

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door HeroicNonsense »

Hoi MarcD,

Wat een prachtige trein zeg! In het verleden vaak gependeld met het grote voorbeeld en in TS rijdt het als een droom.

Groeten vanuit een spekglad Nijmegen

Erwin

Floortje59
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 apr 2020, 07:51
3
Locatie: Rosmalen
Gegeven waarderingen: 233 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Floortje59 »

MarcD,
Bedankt voor deze hele mooie oude trein!
Wat een juweeltje om mee te rijden. Een mooie uitbreiding op alles wat we al hebben.
:ok_hand: :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen Floortje59 voor dit bericht:
Andries33

Gebruikersavatar
peerklota
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2020, 14:17
3
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren
Contacteer:

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door peerklota »

Wat hebben we hier met smart op zitten wachten, en het wachten meer dan waard! Erg goed gelukt, bedankt voor het delen!
Part time train sim hobbyist, game designer, full time beveiliger en fotograaf.

Gebruikersavatar
wail2001
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 apr 2020, 13:27
3
Locatie: Urmond Limburg
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door wail2001 »

Hoi MarcD heel mooie trein is het ik heb er mee gereden het is heel anders dan dat je in de Mat 64 zit vooral de nieuwe functie met die sehr is echt cool Alleen ik hoor het geluid van de Motor zo zacht ik vind het leuker dat je echt dat geluid van die diesel motor hoort zo als bijvoorbeeld de DM90 of de GTA diesel versie dat zou dan mooi zijn mischien met een update van de trein

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door jpvdveer »

Wail2001. je moet bedenken dat de motoren bij plan U allemaal aan één uiteinde van de trein zitten (in de mBDk, waarbij m voor motor staat). Als je in deze cabine rijdt hoor je de geluiden prima. Als je in de andere cabine (ABk) rijdt zul je de motoren niet of nauwelijks horen omdat de betreffende bak geen motor heeft.

Bij DM'90 hadden beide bakken een motor en hoor je de motor dus altijd. En bij GTW zit de motor in het midden en zal je de motor dus eveneens altijd (een beetje) horen.

Ik ben het wel met eerdere posters eens dat de motorgeluiden iets harder zouden mogen. Natuurlijk kun je ook de volumeknop hoger zetten, maar dan gaan andere geluiden (ruitenwissers!) ook erg hard worden.

Ook van mijn kant nogmaals hartelijk dank aan de bouwer voor deze prachtige trein.

Gebruikersavatar
RcA51
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:28
3
Gegeven waarderingen: 107 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door RcA51 »

Voor wat betreft de opmerkingen over het volume van het motorgeluid: Het viel mij op dat in Quick Drive je in de ABk cabine en niet in de MBDk cabine plaats neemt. En dan hoor je inderdaad geen brullende diesel. Misschien is dat aan te passen bij een eventuele update.
Je spoort niet als je niet met treintjes speelt.

Gebruikersavatar
QuintenTrains
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2020, 11:02
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door QuintenTrains »

Complimenten MarcD.
Het is echt een hele mooie trein geworden.
Ik vind het kopje koffie ook een leuk detail.

Gebruikersavatar
DutchDriver
Moderator
Berichten: 248
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Valleilijn
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 418 keren
Contacteer:

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door DutchDriver »

QuintenTrains schreef:
10 feb 2021, 11:28
Ik vind het kopje koffie ook een leuk detail.
Zonder koffie geen treinen! :sunglasses:
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1039 keren

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Marc D. »

Voor diegene die het geluid van de Plan U te zacht vinden heb ik hier https://www.youtube.com/watch?v=wTXQu0rYlFw op 14:59 een referentie gevonden waar de motor toch niet zo luid klinkt als dat menigeen dacht dat het zou moeten zijn.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 2):
Stoom_MachinistRoy

Stoom_Machinist
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 apr 2020, 22:38
3
Gegeven waarderingen: 111 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Stoom_Machinist »

Je hebt gelijk Marc, hier nog een referentie: https://www.youtube.com/watch?v=HGWKZWkyQho

Wel zijn de tractie motoren hier duidelijker te horen, zowel in jou filmpje als hier.
Misschien dat je die kan aanpassen in der loop der tijd. :thumbsup: :sunglasses:

Gebruikersavatar
peerklota
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2020, 14:17
3
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren
Contacteer:

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door peerklota »

Leuke filmpjes, die eerste had ik nog niet gezien!

Qua geluid klopt het volgens mij wel.. Als ik toch een tip zou mogen delen, de tweede toon van de ''deuren dicht'' is het enige wat ik wat zacht vind. Verder kloppen alle geluiden toch gewoon? :thinking:
Part time train sim hobbyist, game designer, full time beveiliger en fotograaf.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Frison »

Wat ik nou jammer vindt, er doet iemand zijn stinkende best om gratis (!) een geweldig stuk materiaal te presenteren en dan gaan we ons druk maken of een geluid nu wel of niet klopt. Waarom toch? :astonished:

Het lijkt wel of men steeds méér verwacht zonder er zelf ook maar iets voor te moeten doen. :blush:

Wees tevreden met wat je krijgt en beleef er veel speelplezier mee. :sunglasses:

@Marc: prima zo en geweldig bedankt voor je werk.
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 4):
mkasthijsKoplopermaujpvdveerGertMeering
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
peerklota
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2020, 14:17
3
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren
Contacteer:

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door peerklota »

Frison schreef:
22 feb 2021, 22:26
Wat ik nou jammer vindt, er doet iemand zijn stinkende best om gratis (!) een geweldig stuk materiaal te presenteren en dan gaan we ons druk maken of een geluid nu wel of niet klopt. Waarom toch? :astonished:
En dat is waarom heel veel mensen, myself included, hier ook met veel lof op hebben gereageerd. Ik bedoelde mijn opmerking enkel als tip, mijn excuses als het niet zo over kwam.
Part time train sim hobbyist, game designer, full time beveiliger en fotograaf.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Koplopermau »

Frison schreef:
22 feb 2021, 22:26
Wat ik nou jammer vindt, er doet iemand zijn stinkende best om gratis (!) een geweldig stuk materiaal te presenteren en dan gaan we ons druk maken of een geluid nu wel of niet klopt. Waarom toch? :astonished:

Het lijkt wel of men steeds méér verwacht zonder er zelf ook maar iets voor te moeten doen. :blush:

Wees tevreden met wat je krijgt en beleef er veel speelplezier mee. :sunglasses:

@Marc: prima zo en geweldig bedankt voor je werk.
Alhoewel ik het zeer eens ben met deze opmerking, is dit het gevolg van de verwennerij die wij als Nederlandse community genieten. We hebben zoveel hoge kwaliteit materiaal dat men ook van het freeware materiaal zeer hoge standaarden stelt. Treinen hebben we van Chris, objecten van Chris en van jou, Frits, en ook vele anderen, routes van een variateit aan bouwers zoals Krammerdijk, de IJssellijn, 't Hart, en natuurlijk de mooiste, Fictiva :sunglasses: !

Feedback geven hoort erbij, zowel voor gratis als payware content. Dat moet gewoon kunnen naar mijn mening. Hierbij moet uiteraard wel gedacht blijven worden aan het hobby aspect dat vooral bij freeware van toepassing is, zo ook voor deze trein. De Plan U dan ook een prima trein - echter feedback geven moet gewoon kunnen blijven gebeuren. Meteen de hakken in het zand is ook nergens voor nodig mijns inziens. :blush:

Als bouwer kan je natuurlijk altijd zeggen: Leuk idee maar momenteel doe ik er niets mee. Feedback is gelezen en de gebruiker heeft zijn woordje gedaan, bouwer weet ervan maar doet niks. Simpel en doeltreffend! Het geluid is uiteraard ook persoonlijk, de een zal een razende ronkende Plan U prachtig vinden en de ander zal het maar herrie vinden. Zo blijft het natuurlijk altijd.

Laten we tenslotte dankbaar zijn dat Marc de trein heeft gemaakt en gereleased, want weinig mensen weten hoeveel tijd er daadwerkelijk in gaat zitten.

Groet,
Koplopermau
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht (totaal 5):
MarklinFrisonjpvdveerHans Weverlingpeerklota
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Frison »

Nog even een kort naschrift, feedback geven op iets wat echt niet klopt, zoals een verkeerd omdraaiende hendel vind ik wel terecht maar is duidelijk iets anders dan over een persoonlijke mening praten. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

joppiesaus181
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2021, 20:35
3
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door joppiesaus181 »

hallo, ik heb de plan U gedownload maar hij laad hem niet goed :rolling_eyes: . Ik heb gewoon het rwp bestandje in m'n railworks map gedaan. Is dit goed :thinking:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Frison »

joppiesaus181 schreef:
16 mar 2021, 19:28
hallo, ik heb de plan U gedownload maar hij laad hem niet goed :rolling_eyes: . Ik heb gewoon het rwp bestandje in m'n railworks map gedaan. Is dit goed :thinking:
Een .rwp bestand moet je installeren met de utility.exe van Railworks OF uitpakken met een zip progje en dan handmatig de inhoud kopiëren naar de bestemming.

Dus als je het .rwp bestand gewoon ergens hebt neergezet, zal het niet werken.

Vertel anders even duidelijker wat je precie gedaan hebt. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Pjottr
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 apr 2020, 15:43
3
Locatie: Thuis
Gegeven waarderingen: 97 keren
Ontvangen waarderingen: 211 keren

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Pjottr »

joppiesaus181 schreef:
16 mar 2021, 19:28
hallo, ik heb de plan U gedownload maar hij laad hem niet goed :rolling_eyes: . Ik heb gewoon het rwp bestandje in m'n railworks map gedaan. Is dit goed :thinking:
Als ik dat zo lees, nee. :sweat_smile:

Je moet het .rwp bestandje installeren met Utilities, of het bestand openen met bijvoorbeeld 7zip of WinRAR. Vervolgens de Assets map uit het .rwp in jouw RailWorks map plaatsen.
Op dit forum staat een post met uitleg voor beginners! :smile: Dat legt alles beter in detail uit dan ik hier.

Gebruikersavatar
ruudhermens84
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2020, 13:48
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door ruudhermens84 »

ik doe alles via de uitleg maar krijg het niet voor elkaar de map blijft leeg en ik kan hem niet rijdend krijgen
kunt u voor mij een werkende link maken zo dat ik hem wel kan rijden
vriendelijke groet
Ruud Hermens

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Frison »

Nogmaals, met utilities van railworks installeren. Dat moet lukken.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Marklin »

Hmm wat hebben jullie toch met RWP?, ik heb de Plan U gewoon als .zip waar helemaal geen .RWP bestand inzit als je dat uitpakt maar de MyRailDreams map.
Is dat bij jullie anders dan die er problemen mee hebben en is dat wel .RWP na uitpakken? :upside_down:

Edit/
Heb het bestand zojuist even opgehaald (de mijne komt van elders) en kan bevestigen dat er hier geen sprake is van RWP!
Kortom pak het zip bestand uit naar station letter\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\ zodat daar de MyRailDreams map staat en ledig de cache!
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Frison »

joppiesaus181 schreef:
16 mar 2021, 19:28
hallo, ik heb de plan U gedownload maar hij laad hem niet goed :rolling_eyes: . Ik heb gewoon het rwp bestandje in m'n railworks map gedaan. Is dit goed :thinking:
Marklin schreef:
19 mar 2021, 16:02
Hmm wat hebben jullie toch met RWP?, ik heb de Plan U gewoon als .zip waar helemaal geen .RWP bestand inzit als je dat uitpakt maar de MyRailDreams map.
Is dat bij jullie anders dan die er problemen mee hebben en is dat wel .RWP na uitpakken? :upside_down:

Edit/
Heb het bestand zojuist even opgehaald (de mijne komt van elders) en kan bevestigen dat er hier geen sprake is van RWP!
Kortom pak het zip bestand uit naar station letter\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\ zodat daar de MyRailDreams map staat en ledig de cache!
Ja, zo krijg je vreemde aanwijzingen :joy:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: NS Plan U v1.0

Bericht door Marklin »

Ja precies Frison en jij host maar met de meute mee :partying_face:
Afijn hoe men aan een RWP bestand komt is mij een raadsel, mja laten we het er maar op houden dat alle begin lastig is, zo ook leren fietsen en lezen. :stuck_out_tongue:

Edit/
In de handleiding onder Installatie & nummering staat toch duidelijk dit geschreven:
De MyRailDreams map uit dit zipbestand uitpakken of slepen naar de map assets op de locatie waar steam is
geïnstalleerd op jouw PC. Bij een standaard installatie is dit: (C:)Steam\steamapps\common\railworks\assets en
overschrijven wanneer dit word gevraagd.
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Rollend materieel”