Kbs - Kls tot 1966 bekend als S-LWO

Hier vind je alle onderwerpen over rollend materieel die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1039 keren

Kbs - Kls tot 1966 bekend als S-LWO

Bericht door Marc D. »

Wat begon als een wagon bedoeld als werkwagen voor de Sik is uitgelopen op de hele serie Kbs - Kls die tot 1966 (vruchtbaar jaar :smile: ) bekend stond als type S-LWO. Toen ik al in een vergevorderd stadium van ontwikkeling was kwam ik erachter dat er al wat Kbs'en voor Train Simulator beschikbaar zijn zoals de Kuju versie en de Franse versie van Pierre G.. Omdat er nog geen NS versie was ben ik er maar mee doorgegaan.

In de afgelopen weken heb ik steeds meer info verzameld voor wat betreft de lading. Ik heb ooit bovenleidingportalen gemaakt en die heb ik nu mooi als lading voor de blauwe NS-Railpro wagens kunnen gebruiken. Verder heb ik een assortiment aan kabelhaspels gemaakt en een lading houten en betonnen dwarsliggers.
Toch jammer dat het niet echt mooi mogelijk is de lading met de kraansik te laden en te lossen. Verder heb ik nog het idee om wat reserve koppen van verschillend materieel als lading te gebruiken.

Aangezien ik het rij-geluid gekoppeld heb aan de Kuju versie bedacht ik opeens dat ik ook dáár wat lading weg kon halen zoals is te zien op de Kbs geladen met boomstammen. Er moeten dus ook nog versies met andere containers en ketels komen voor het zogenaamde Huckepack vervoer. Maar misschien is dat iets voor de community om te doen.

Al met al dus een totaal uit de hand gelopen project wat weer vertraging voor de andere projecten oplevert.

Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 23):
FrisonDanielRob JansenEliasTheLaRicheRobertF68MarklinAndries33TjoeTjoeJurgie en 13 andere gebruikers

Gebruikersavatar
TheJAG
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2020, 02:55
3
Gegeven waarderingen: 93 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Kbs - Kls tot 1966 bekend als S-LWO

Bericht door TheJAG »

Vertraging? Als dit het alternatief is ben ik er in ieder geval bijzonder blij mee, klasse werk Marc!

Gebruikersavatar
TheLaRiche
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:02
3
Gegeven waarderingen: 508 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Kbs - Kls tot 1966 bekend als S-LWO

Bericht door TheLaRiche »

Van die heerlijke multi inzetbare wagons. Heerlijk. Ziet er top uit Marc! :smile:
Deze gebruikers waarderen TheLaRiche voor dit bericht:
Danddddzzz

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
3
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Re: Kbs - Kls tot 1966 bekend als S-LWO

Bericht door TfNLDE »

Dat is iets wat ik eigenlijk wel mis. Nederlandse goederenwagens, al dan niet wat ouder. Ziet er weer top uit Marc :thumbsup:
Groeten,
Erwin

Gebruikersavatar
Danddddzzz
Berichten: 151
Lid geworden op: 22 jun 2020, 13:59
3
Locatie: Limburg
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 32 keren

Re: Kbs - Kls tot 1966 bekend als S-LWO

Bericht door Danddddzzz »

Vertraging? Hier online hebben we alle tijd, dus maak je niet druk over de andere projecten.
Geniet altijd van het leven en van de ritten die je maakt.
Always enjoy life and enjoy the services you drive.

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1039 keren

Re: Kbs - Kls tot 1966 bekend als S-LWO

Bericht door Marc D. »

TfNLDE schreef:
13 mei 2021, 14:36
Dat is iets wat ik eigenlijk wel mis. Nederlandse goederenwagens, al dan niet wat ouder. Ziet er weer top uit Marc :thumbsup:
ChrisTrains heeft er natuurlijk een paar en op railsim-fr staan er enkele die na een repaint te ver-Nederlandsen zijn zoals de "UCS Transport de produit pulvérulent" ofwel de bollenwagens. Maar er kunnen er natuurlijk best wat meer bij.

Voorlopig laat ik het maar even bij de Kbs - Kls. Ook al ben ik tussendoor bezig met Plan W te upgraden heb ik ook niet stilgezeten met de reservekoppen versies.
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 8):
Rubku_NLRobertF68rabby62Louke1968JepparamaWadlopertjeStoom_MachinistRoy

Plaats reactie

Terug naar “Rollend materieel”