Voorbeeld van een "foute" installer!

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Frison
5
Gegeven waarderingen: 1460 keren
Ontvangen waarderingen: 8669 keren

Voorbeeld van een "foute" installer!

Bericht door Frison »

Afbeelding

Een extra temp map, waar alles nog een keer in staat, dus krijg je alles dubbel!
In de map temp zit dus doodleuk nogmaals alles wat in de assets map staat. :angry:

Let hier op, of stop met het maken van .exe bestanden!
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Von Rondstadd
Na lang twijfelen, toch nog maar even doorzetten

RemkoH
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 431 keren

Re: Voorbeeld van een "foute" installer!

Bericht door RemkoH »

Een hoop bravoure over enkele mb's (nog geen druppel in menig TSC installatie) in een map die geen enkele invloed heeft op de verdere werking van TSC.
Een foutje in menselijk.

Dus bedankt voor de melding van het foutje.
De download is tijdelijk offline gehaald en zal later vanmiddag hersteld worden en weer online komen.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Kcalk_04
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:

Frison
5

Bericht door Frison »

Ja ik weet dat jullie lange tenen hebben maar juist daarom op deze manier mijn reactie.

Het gaat niet om de hoeveelheid data die je extra krijgt maar om de vervuiling van de algehele installatie.

Wie garandeert dat dit soort foutjes zoals jij zegt niet veel vaker voorkomen.
En juist de onervaren gebruikers zijn daar de dupe van. Die komen ineens mappen en bestanden tegen waar ze geen raad mee weten.

Maar blijf vooral vasthouden aan de gedachte dat alles wat ter download wordt aangeboden goed gecontroleerd is.

RemkoH
Beheerder
5

Bericht door RemkoH »

Hoe worden je eigen assets ook al weer aangeboden? Oh ja, dat zijn ook exe bestanden :zipper_mouth:
En daar hebben ook meer dan eens foutjes in gezeten door de jaren heen.

Foutjes zijn menselijk en gebeuren overal. Ook bij controles glipt er weleens iets tussendoor. Niets in de wereld is fullproof.
En de onervaren gebruiker? Die merkt het niet eens want die heeft geen idee.
Een paar mb vervuiling ... who cares ...
En de meer ervaren gebruikers weten hoe ze het zouden kunnen opruimen.

Loop je TSC installatie map voor map door en je vindt honderden, zo niet duizenden, bestanden die alleen maar vervuiling zijn en geen enkel doel dienen.
En denk niet dat je die niet in payware gaat vinden.
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht (totaal 3):
Rubku_NLMichaelOKcalk_04
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter

Frison
5

Bericht door Frison »

Even voor de duidelijkheid, ik bied geen .exe bestanden aan, maar uitsluitend via mijn Google Drive .rwp bestanden aan.

De door jou genoemde bestanden worden buiten mij om gemaakt en geleverd door een ander. :upside_down:

RemkoH
Beheerder
5

Bericht door RemkoH »

Met medeweten en toestemming.
Tevens wetende dat die door minstens 90% van de gebruikers gebruikt worden.
Is Chris daarmee dan de enige verantwoordelijke/aansprakelijke?? :thinking:
Google Drive wordt met name gebruikt door routebouwers om assets te downloaden voor in hun route welke nog niet in de exe's opgenomen zijn en niet door de gebruikers.

Rubku_NL
Download Manager
5
Gegeven waarderingen: 598 keren
Ontvangen waarderingen: 1156 keren

Bericht door Rubku_NL »

Hoi Frits,

Bedankt voor het melden van deze fout. Dit was uiteraard niet de bedoeling en mijn excuses voor het ongemak.

Ik wil er echter wel iets bij zeggen – deels op persoonlijke titel. De toon waarop je het probleem omschrijft, komt behoorlijk scherp over. Dat je geen fan bent van het gebruik van een .exe-bestand is inmiddels wel duidelijk, maar het zou prettig zijn als we daar niet telkens weer op terugkomen bij elk probleem dat zich voordoet.
Om je een beter beeld te geven: naast mijn reguliere werk (24-30 uur per week), besteed ik nog eens 50 tot 80 uur per week aan uiteenlopende zaken die met TS te maken hebben, zoals DutchSims-activiteiten en het ontwikkelen van eigen content. Dat doe ik grotendeels in mijn vrije tijd, met veel inzet en toewijding.
Ik heb dat meestal niet benoemd, maar misschien is het goed om dat nu toch even te delen. We – en vooral ik – steken er enorm veel tijd en energie in om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Een bericht met een harde toon helpt dan niet echt; het werkt eerder demotiverend – niet alleen voor mij, maar vermoedelijk ook voor veel anderen die zich actief met TS bezighouden.

In middels is het Kars Scenery Objects is weer online en gefixed.
Daarnaast zorgt de .exe ervoor dat ongewenste bestanden worden opgeruimd, zodat je daar geen last meer van hebt.
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 3):
Rob_zeelandChristian983BertTrain
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Frison
5

Bericht door Frison »

Nou, ik zie weinig scherps aan mijn opmerking. :thinking:
Er komen wel andere teksten voorbij zo nu en dan.

Maar om het probleem duidelijk te maken, (en ja ik blijf protesteren tegen .exe bestanden, er zit voor iedereen een prima installer bij RW en daarnaast bestaat er ook nog zoiets als unzip enz.) is recht toe recht aan het probleem aangeven vaak de beste oplossing.

Helaas constateer ik met regelmaat in de aangeboden .exe bestanden, die ik overigens altijd als .zip behandel, dat er zaken niet helemaal kloppen, of overbodige bestanden worden aangeboden.

En een eigen straatje schoonvegen met als opmerking dat heel RW vol staat met overbodige bestanden (RemcoH) is met gebruik van de juiste kennis en tools onzin.

Maar goed, jij trekt het je persoonlijk aan terwijl het mij gewoon om het algemene download beheer gaat.

Tot slot wil ik opmerken, dat het aantal uren wat iemand besteed aan zijn of haar hobby, geen belemmering mag zijn om kritiek te mogen geven en ontvangen, toch?

Wat mij betreft mag hier een slotje op, dus ......

MarkA
Beheerder
5
Gegeven waarderingen: 244 keren
Ontvangen waarderingen: 699 keren

Bericht door MarkA »

Frison schreef:
23 apr 2025, 18:38
Maar om het probleem duidelijk te maken, (en ja ik blijf protesteren tegen .exe bestanden, er zit voor iedereen een prima installer bij RW en daarnaast bestaat er ook nog zoiets als unzip enz.) is recht toe recht aan het probleem aangeven vaak de beste oplossing. Helaas constateer ik met regelmaat in de aangeboden .exe bestanden, die ik overigens altijd als .zip behandel, dat er zaken niet helemaal kloppen, of overbodige bestanden worden aangeboden.
Deze 'fout' heeft natuurlijk helemaal niks met het feit dat het om een .exe bestand gaat te maken. Ook in een RWP kunnen onnodige, verouderde of verkeerd geplaatste bestanden zitten. Iets wat in het verleden ook vaak zat is voorgekomen overigens.
Sinds dat we voor veel routes en objectpakketen over gestapt zijn op (uitpakbare!) installers is het aantal supportvragen van mensen welke vastlopen met routes installeren bovendien met een veelvoud afgenomen. De installer welke bij TSC zelf zit is namelijk helemaal niet zo gebruiksvriendelijk meer voor voornamelijk wat jongere gebruikers welke meer zijn opgegroeid met het aanklikken van een install knop en het werkt.
Maar goed, jij trekt het je persoonlijk aan terwijl het mij gewoon om het algemene download beheer gaat.
Tsja, als wij iets langer nodig hebben om bijv. een route te controleren op compleetheid qua assets ben jij eigenlijk altijd de eerste wie soms helemaal los kan gaan tegen het team dat iets controleren allemaal maar onzin is, te lang duurt en het alleen de verantwoordelijkheid van de auteur is.

Maar als er dan ergens een keer een minuscuul foutje insluipt, dan is het volgens jou óók de schuld van DutchSims en krijgt het team een sloot bagger d.m.v. een :angry: over zich heen waar je U tegen zegt..

Wat wil je dan precies, doen wij A dan klaag je dat we B hadden moeten doen, doen wij B dan klaag je dat je liever A ziet? Je opmerking over je eigen Assets is daar ook een mooi voorbeeld van, je geeft bij routecontroles aan dat dat volledig de verantwoordelijk van de auteur/uploader is, maar wat betreft je eigen (.exe :wink: ) download bij Chris dan neem je daar zelf niet de verantwoordelijk voor maar is dat ineens wel volledig aan de hoster? Wat is het nu dan? Dit komt met alle respect namelijk over alsof jouw mening elke keer anders a.d.h.v. wanneer het in jouw voordeel is.

In een ideale wereld staat alles binnen 1 uur online én 100% foutloos. Helaas is dat zelfs met de toewijding en passie welke Rubku er qua uren instopt gewoon niet mogelijk. Dat probeert Rob je dan ook je te zeggen, je geeft het team en vooral hem regelmatig het gevoel dat ze het nooit goed kunnen doen zegmaar. Het zou fijn zijn als je daar een klein beetje rekening mee gaat houden soms, wordt het een stuk gezelliger van allemaal.
Wat mij betreft mag hier een slotje op, dus ......
Lijkt mij inderdaad heel verstanding, want we zijn nu weer eenzelfde discussie aan het herhalen welke verschillende teamleden met jou al eerder heb gevoerd. We hebben als team nu eenmaal unaniem een andere mening/standpunt dan jij wat betreft wat een makkelijk download is en gaan elkaar naar meerdere vergelijkbare discussies over de jaren heen niet overtuigen. Uiteindelijk is het dan even flauw gezegd 'onze' site en nemen wij de beslissing qua uiteindelijk beleid hierin, en dat heb jij als gebruiker te accepteren als je er gebruikt van wilt maken.

Als je per se nog je ei kwijt wilt dan mag dat via PM
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 6):
CalvinPigeonRubku_NLBertTrainRob_zeelandMichaelOKcalk_04
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Terug naar “Objecten”