
Frison objecten
- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten

- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
- Marklin • Treinspotter nathan
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3164
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1684 keren
- Ontvangen waarderingen: 1905 keren
Re: Frison objecten
Prachtig, daar kan ik niet zo snel tegenop bouwen en zeker niet zo realistisch als jij het gemaakt heb.
Heb de Kersenbaan tunnel zojuist geïnstalleerd en gaan het onmiddellijk inpassen.
Bedankt voor de zeer snelle service!

Heb de Kersenbaan tunnel zojuist geïnstalleerd en gaan het onmiddellijk inpassen.
Bedankt voor de zeer snelle service!

- Marklin
- Berichten: 3164
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1684 keren
- Ontvangen waarderingen: 1905 keren
Re: Frison objecten
Nou sorry en jammer Frits maar krijg de bak met geen mogelijkheid een beetje passend, ook niet met wat schalen, draaien enz.
Je zei eerder in een bericht iets over een bochtje zus en zo maar deze is volgens mij recht gehouden.
In de middelste bak zit al een draaiing die in de rechtse bak weer terug draait, en omdat die recht is loopt het daar spaak en kan de afrit vanaf de rotonde ook niet gemaakt worden. (geen ruimte tussen bak en spoor)
Zie de 2 plaatjes, 1e de bak op Google Overlay gelegd, en de 2e de gebakken tunnel bak van mij:


Je zei eerder in een bericht iets over een bochtje zus en zo maar deze is volgens mij recht gehouden.
In de middelste bak zit al een draaiing die in de rechtse bak weer terug draait, en omdat die recht is loopt het daar spaak en kan de afrit vanaf de rotonde ook niet gemaakt worden. (geen ruimte tussen bak en spoor)
Zie de 2 plaatjes, 1e de bak op Google Overlay gelegd, en de 2e de gebakken tunnel bak van mij:


- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- hanstreintje
- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Ja, waarom zou je het moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
Als ik naar de eerste afbeelding kijk, dan kan je de draaiing van het midden gewoon vergeten, want die is alleen maar van belang om de rechtse deel iets te laten buigen, waarna je weer terug komt op het oude spoor.
Die beide "krommingen" zijn simpel aan te brengen, maar werken poly verhogend en daarom dus door mij weggelaten. Je ziet er immers vanuit de cab niets van, van die kromming.
Bij de door mij gemaakte versie (very low poly) zal je de weg een klein stukje recht moeten maken, maar je praat dan over hooguit een halve meter.
Jij mag het zeggen, of je gebruikt de tunnelbak niet en laat het zo als je gemaakt heb, of je trekt de tunnel weg gewoon recht, wat gewoon goed te doen is, of ik breng die flauwe bochten er in, wat volgens mij niet zinvol is.
Ik haal hem wel off-line, tot er duidelijkheid is.
[edit]
Ik zal even de beide scheidingen aanbrengen en buigen, daarna even kijken of het beter past en wat de poly consequenties zijn.
[/edit]

Als ik naar de eerste afbeelding kijk, dan kan je de draaiing van het midden gewoon vergeten, want die is alleen maar van belang om de rechtse deel iets te laten buigen, waarna je weer terug komt op het oude spoor.
Die beide "krommingen" zijn simpel aan te brengen, maar werken poly verhogend en daarom dus door mij weggelaten. Je ziet er immers vanuit de cab niets van, van die kromming.
Bij de door mij gemaakte versie (very low poly) zal je de weg een klein stukje recht moeten maken, maar je praat dan over hooguit een halve meter.
Jij mag het zeggen, of je gebruikt de tunnelbak niet en laat het zo als je gemaakt heb, of je trekt de tunnel weg gewoon recht, wat gewoon goed te doen is, of ik breng die flauwe bochten er in, wat volgens mij niet zinvol is.
Ik haal hem wel off-line, tot er duidelijkheid is.
[edit]
Ik zal even de beide scheidingen aanbrengen en buigen, daarna even kijken of het beter past en wat de poly consequenties zijn.
[/edit]
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3164
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1684 keren
- Ontvangen waarderingen: 1905 keren
Re: Frison objecten
Nja Frits in jou ogen is het niet zinvol maar om het enigszins goed te krijgen kun je haast niet zonder die flauwe boog met tegen boog.
Nu gaat het niet on wat in de grond zit maar om de tunnelwant wat er boven uitsteekt.
Misschien maakt dit wat duidelijker waar ik bij een rechte bak tegenaan loop:

Kijk het begin en eind is goed van de tunnelbak, maar je zit dus bij ?pijl.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- hanstreintje
- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Er staat een UPDATE on-line met 2 knikken er in. Dat is nog net acceptabel qua aantal poly's.
Ben benieuwd of dat beter is, zo niet, dan gaat het de prullenbak in denk ik.
Ben benieuwd of dat beter is, zo niet, dan gaat het de prullenbak in denk ik.

Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3164
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1684 keren
- Ontvangen waarderingen: 1905 keren
Re: Frison objecten
Oké, dus ik kan kiezen tussen goed en de prullenbak?
Nou dan wist ik het wel, mocht het niet goed zijn dan is de prullenbak wel het laatste wat in mij op zou komen.
Er kan altijd nog een ander veel plezier aan beleven in bijv. een fictieve route.
Mja we gaan nog een poging wagen en heb daar alle vertrouwen in.
Edit/
Jammer ..., maar er zit een kleine texturen foutje in aan de hele spoor zijde, of is het een licht inval want aan de andere zijde is het niet.
Trouwens ik dacht dat de buitenzijde net als de binnenkant geribbeld was, maar dat terzijde.

Voor de rest kan ik er goed mee uit de voeten, na wat kleine aanpassingen.

Nou dan wist ik het wel, mocht het niet goed zijn dan is de prullenbak wel het laatste wat in mij op zou komen.

Er kan altijd nog een ander veel plezier aan beleven in bijv. een fictieve route.
Mja we gaan nog een poging wagen en heb daar alle vertrouwen in.

Edit/
Jammer ..., maar er zit een kleine texturen foutje in aan de hele spoor zijde, of is het een licht inval want aan de andere zijde is het niet.
Trouwens ik dacht dat de buitenzijde net als de binnenkant geribbeld was, maar dat terzijde.

Voor de rest kan ik er goed mee uit de voeten, na wat kleine aanpassingen.

- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Nou, als het goed is, is dat nu met een nieuwe UPDATE opgelost.
Het is inmiddels een knoei boeltje geworden door het aanbrengen van de knikken, maar als je het niet weet, zie je dat niet en ik laat het maar zo.
Dat is ook precies de reden, dat ik een enorme hekel heb aan het aanpassen van een bestaand object. Ik maak liever nog een heel nieuw geheel, dat werkt vaak veel beter. Misschien doe ik het voor dit object ook nog wel eens, maar wacht eerst het resultaat maar eens af.
De door jou opgemerkte fout is ontstaan door een Shader die een verkeerde benaming had en daardoor een vreemd gedrag vertoonde.
Als het goed is, moet nu alle beton een lichte kleur hebben en geen vreemde zaken meer.
Ik ga nu de update nu ook doorgeven aan Chris, tenzij je nog meer hebt op te merken?

Het is inmiddels een knoei boeltje geworden door het aanbrengen van de knikken, maar als je het niet weet, zie je dat niet en ik laat het maar zo.
Dat is ook precies de reden, dat ik een enorme hekel heb aan het aanpassen van een bestaand object. Ik maak liever nog een heel nieuw geheel, dat werkt vaak veel beter. Misschien doe ik het voor dit object ook nog wel eens, maar wacht eerst het resultaat maar eens af.
De door jou opgemerkte fout is ontstaan door een Shader die een verkeerde benaming had en daardoor een vreemd gedrag vertoonde.
Als het goed is, moet nu alle beton een lichte kleur hebben en geen vreemde zaken meer.
Ik ga nu de update nu ook doorgeven aan Chris, tenzij je nog meer hebt op te merken?

Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
W.I.P.
Hubo en Welkoop te Bodegraven

Hubo en Welkoop te Bodegraven

- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 8):
- Treinspotter nathan • mkasthijs • Marklin • Roy • MVVGamer • Louke1968 • Kcalk_04 • hanstreintje
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten

- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 12):
- Marklin • mkasthijs • Kcalk_04 • Louke1968 • Daniel • Wadlopertje • MVVGamer • hanstreintje • rabby62 • Treinspotter nathan en 2 andere gebruikers
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
W.I.P.
Kantoorpandje in Hengelo.

Kantoorpandje in Hengelo.

- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 7):
- Louke1968 • NielsB_ • Daniel • Marklin • TheLaRiche • hanstreintje • Treinspotter nathan
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten

- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 10):
- Marklin • NielsB_ • Treinspotter nathan • saurer580 • Daniel • rabby62 • Louke1968 • hanstreintje • Andries33 • TheLaRiche
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
W.I.P.




- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 9):
- mkasthijs • hanstreintje • joeybongers1997 • Rob_zeeland • NielsB_ • Marklin • Daniel • Louke1968 • Kcalk_04
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06 apr 2023, 20:13
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten

- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 8):
- Daniel • NielsB_ • mkasthijs • joeybongers1997 • Marklin • hanstreintje • Louke1968 • rabby62
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
- 3
- Gegeven waarderingen: 473 keren
- Ontvangen waarderingen: 882 keren
Re: Frison objecten
Ziet er weer zeer netjes uit! Ik zal proberen hem morgen in de route te verwerken, de screens zie je vanzelf 

- Daniel
- Moderator
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 3
- Locatie: Twente
- Gegeven waarderingen: 890 keren
- Ontvangen waarderingen: 845 keren
Re: Frison objecten
Deze heeft in ieder geval zijn plekje gevonden, dankjewel!
De rest wordt hard aan gewerkt!


- Deze gebruikers waarderen Daniel voor dit bericht (totaal 4):
- mkasthijs • Frison • hanstreintje • rabby62

- Wadlopertje
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 3
- Gegeven waarderingen: 1659 keren
- Ontvangen waarderingen: 228 keren
Re: Frison objecten
Mooi! Je kunt beter de route aan Frison geven met het tempo wat hij aan objecten fabriceert!
(grapje, voordat iemand er serieus op ingaat)
- Marklin
- Berichten: 3164
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1684 keren
- Ontvangen waarderingen: 1905 keren
Re: Frison objecten
Een eerste blik van de Hornbach, het is net gebouwd en dus (nog) niet bevoorraad met allerhande materialen ofwel gesloten.

Ps. is dit nog wat voor je om te maken?
2 flats nabij Ede Wageningen mocht het mogelijk zijn, en omdat het spiegelbeeld flats zijn maar lijken iets anders, mag je deze flats wat mij betreft links/rechts gelijk houden.
Misschien was de geheel rechtse flat niet af ten tijde van het Google beeld want het staat nog in de Steigers.


Ps. is dit nog wat voor je om te maken?
2 flats nabij Ede Wageningen mocht het mogelijk zijn, en omdat het spiegelbeeld flats zijn maar lijken iets anders, mag je deze flats wat mij betreft links/rechts gelijk houden.

Misschien was de geheel rechtse flat niet af ten tijde van het Google beeld want het staat nog in de Steigers.

- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Nou Teun, op de satelliet foto is nog niets te zien, dus maten???
W.I.P.

Zorgcentrum Almelo

W.I.P.

Zorgcentrum Almelo
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3164
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1684 keren
- Ontvangen waarderingen: 1905 keren
Re: Frison objecten
Hmm vreemd, dan heb jij zeker een andere Google Earth dan ik want hier is wel een satelliet beeld te zien.
Mja met Google enz. is geduld een schone zaak wat ik ook heb, dus afwachten maar wat de toekomst ons nog te bieden heeft.

Je kunt het van 3 kanten bekijken en juist tussen de flats niet, daar zit een verlaging in de grondslag ofwel die 2 zijgevels moeten de grond in.
Maar dit had je wellicht al gezien bij streetview.
Mja met Google enz. is geduld een schone zaak wat ik ook heb, dus afwachten maar wat de toekomst ons nog te bieden heeft.


Je kunt het van 3 kanten bekijken en juist tussen de flats niet, daar zit een verlaging in de grondslag ofwel die 2 zijgevels moeten de grond in.
Maar dit had je wellicht al gezien bij streetview.
- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Zit in het verschil tussen de 2D en 3D weergave.
Maar in de 3D weergave is de meet functie niet erg nauwkeurig.
Maar OK, ik zal er een blik op werpen.
Maar in de 3D weergave is de meet functie niet erg nauwkeurig.
Maar OK, ik zal er een blik op werpen.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3164
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1684 keren
- Ontvangen waarderingen: 1905 keren
Re: Frison objecten
Ja, en als je bij Google Earth onder weergave "Historische beelden" aanvinkt dan heb je iig minder 3D
Je krijgt ook een balkje waarbij je terug kunt in de tijd, maar dat schiet niet echt op.

Je krijgt ook een balkje waarbij je terug kunt in de tijd, maar dat schiet niet echt op.

- mkasthijs
- Berichten: 780
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 3
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1469 keren
- Ontvangen waarderingen: 1171 keren
Re: Frison objecten
Eventueel heb je deze ook nog
https://twiav.nl/nl/vervoer/luchtfoto_p ... uchfoto_hr
https://twiav.nl/nl/vervoer/luchtfoto_p ... uchfoto_hr
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
- Frison
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1163 keren
- Ontvangen waarderingen: 6728 keren
- Contacteer: