Frison objecten
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1910 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
- 3
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Frison objecten
Bij het maken van scenario's plaats ik graag wat extra objecten om bijvoorbeeld een bepaalde sfeer neer te zetten. Dus Frison: goed ideeFrison schreef: ↑03 jul 2021, 21:17Het gaat om ongeveer 50 - 100 verschillende mensen. Ze hebben een realistische uitstraling en weinig geheugen gebruik. Daarnaast beschikbaar in een scenario, dus ja, misschien zien we dan wat meer volk op straat, bij de bushalte, bij woningen enz.
Is hier wel belangstelling voor?
Groet,
Kees.
- BertTrain
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
- 3
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 253 keren
- Ontvangen waarderingen: 740 keren
Re: Frison objecten
Frison, ook voor mij zou dat een mooie aanvulling zijn, de stoomtram Maastricht - Vaals, waar ik nu aan werk, rijdt door een aantal steden en dorpen en wat meer levendigheid in deze dorpen is welkom.
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:
2D Mensen 1 t/m 90
Beschikbaar onder "People" en ook in een Scenario toe te passen. Het zijn meedraaiende 2D modellen.
Met dank aan de website: https://cheap3dmodel.com/ waar deze afbeeldingen vandaan komen. Het zijn er iets meer dan de beloofde 50 en die had ik echt niet allemaal zelf kunnen maken.
2D Mensen 1 t/m 90
Beschikbaar onder "People" en ook in een Scenario toe te passen. Het zijn meedraaiende 2D modellen.
Met dank aan de website: https://cheap3dmodel.com/ waar deze afbeeldingen vandaan komen. Het zijn er iets meer dan de beloofde 50 en die had ik echt niet allemaal zelf kunnen maken.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1910 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
Re: Frison objecten
Hartelijk dank, dat zijn er dus 90 van de ca. 17 miljoen inwoners die Nederland rijk is, kortom het begin is er.
<(*_*)>
Eens wat anders, je hebt al eens een trap gemaakt voor op het perron die net lijkt of je naar beneden gaat.
Nu vroeg ik mij af of zoiets ook te maken is in een loft van een (droge) sloot waarbij het lijkt of die wat diepgang heeft om bijv. langs een spoor te maken?
Want bij sloten in game aanwezig heb je van die hoge grasdijken zitten zeg maar die je dan in zijn geheel de grond in moet drukken,
en dat brengt weer met zich mee dat er gegraven moet worden met als gevolg dat de grond onder het spoor ook meegaat.
Dus in de geest van zoiets als dit Slootje.
<(*_*)>
Eens wat anders, je hebt al eens een trap gemaakt voor op het perron die net lijkt of je naar beneden gaat.
Nu vroeg ik mij af of zoiets ook te maken is in een loft van een (droge) sloot waarbij het lijkt of die wat diepgang heeft om bijv. langs een spoor te maken?
Want bij sloten in game aanwezig heb je van die hoge grasdijken zitten zeg maar die je dan in zijn geheel de grond in moet drukken,
en dat brengt weer met zich mee dat er gegraven moet worden met als gevolg dat de grond onder het spoor ook meegaat.
Dus in de geest van zoiets als dit Slootje.
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Staat niet in zijn asset lijst, dus ik denk het niet
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1910 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
Re: Frison objecten
TfNLDE,
En mocht het wel zo wezen onder welke naam staat het dan in de editor lijst wat jij gezien denkt te hebben?
En mocht het wel zo wezen onder welke naam staat het dan in de editor lijst wat jij gezien denkt te hebben?
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Zo iets?
Een klein beetje hol voor het juiste effect? Of moet het juist iets bol staan?
Een klein beetje hol voor het juiste effect? Of moet het juist iets bol staan?
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- TfNLDE
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
- 3
- Gegeven waarderingen: 127 keren
- Ontvangen waarderingen: 93 keren
Re: Frison objecten
Ik heb de vraag verkeerd gelezen. Ik dacht te lezen of Frison al eens een trap heeft gemaakt.....Marklin schreef: ↑05 jul 2021, 15:19
Eens wat anders, je hebt al eens een trap gemaakt voor op het perron die net lijkt of je naar beneden gaat.
Nu vroeg ik mij af of zoiets ook te maken is in een loft van een (droge) sloot waarbij het lijkt of die wat diepgang heeft om bijv. langs een spoor te maken?
Want bij sloten in game aanwezig heb je van die hoge grasdijken zitten zeg maar die je dan in zijn geheel de grond in moet drukken,
en dat brengt weer met zich mee dat er gegraven moet worden met als gevolg dat de grond onder het spoor ook meegaat.
Mijn excuses.......
Maar zo'n sloot is wel handig denk ik
Groeten,
Erwin
Erwin
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1910 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
Re: Frison objecten
Weet je wat het is als je hem enigzins hol maakt met de zijkanten omhoog, al weet ik niet hoeveel dat is?
Dat er weer wat grond moet worden weggehaald omdat je anders als het ware onder de zijkant kijkt lijkt mij.
Of misschien de zijkanten toch maar iets bol maken (het lieft met minimale hoogte) dat die gelijk zit met onderkant sloot of ietwat eronder.
En als het iets hol is kan er wllicht ook een kwast water effect in. ofwel een bijna droge sloot zeg maar.
Ps. zoals het er nu uitziet is trouwens al heel fraai.
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
OK, iets bol met een verdieping om de greppel weer wat diepte te geven. Lijkt mij een goede oplossing
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08 apr 2020, 14:57
- 3
- Gegeven waarderingen: 19 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Frison objecten
Je zou ook nog gebruik kunnen maken van van het hoogte verschil tussen het maaiveld en de bovenkant van de dwarsligger.
Op de foto van streetview zijn deze namelijk gelijk aan elkaar, terwijl er in het spel altijd wel 10 a 20 cm tussen de bovenkant van de dwarsligger en het maaileld zit. Misschien dat dat verschil nog wat kan bijdragen aan de illusie van de diepte van de greppel.
Een andere optie is een tunnelhole dinges over de loft heen trekken zodat de loft wel onder het maaiveld kan komen.
Op de foto van streetview zijn deze namelijk gelijk aan elkaar, terwijl er in het spel altijd wel 10 a 20 cm tussen de bovenkant van de dwarsligger en het maaileld zit. Misschien dat dat verschil nog wat kan bijdragen aan de illusie van de diepte van de greppel.
Een andere optie is een tunnelhole dinges over de loft heen trekken zodat de loft wel onder het maaiveld kan komen.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1910 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
Re: Frison objecten
Dan zou ik me daar eens meer in verdiepen, want zo'n tunnelhole dinges kun je niet met een bocht mee laten lopen zoals loft objecten.
En daar komt nog bij dat het gat wat ontstaat zich aanpast aan het maaiveld.
Kortom zit je met de bovenkant in dit geval de greppel 20 cm. onder het maaiveld dan zie je over de hele lengte een oneindig diep zwart gat van 20 cm. tussen de greppel en het maaiveld.
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:
Greppel 1 t/m 5
Het zijn lofts, onder het zakje en ze zijn in breedte aanpasbaar.
Ik zeg er direct bij, dat het een experiment betreft en dat de gebruikte textures gewoon ronduit niet best zijn, helaas. Als ik in de toekomst wat betere greppel afbeeldingen vindt, zal er dan ook zeker een update voor komen.
Voor nu is het belangrijk, of het een werkbaar object is?
Greppel 1 t/m 5
Het zijn lofts, onder het zakje en ze zijn in breedte aanpasbaar.
Ik zeg er direct bij, dat het een experiment betreft en dat de gebruikte textures gewoon ronduit niet best zijn, helaas. Als ik in de toekomst wat betere greppel afbeeldingen vindt, zal er dan ook zeker een update voor komen.
Voor nu is het belangrijk, of het een werkbaar object is?
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1910 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
Re: Frison objecten
Nou we gaan ermee aan de slag en eens kijken of er wat van te maken is wat wel zo zal wezen, maar hoe het eruit komt te zien.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1910 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
Re: Frison objecten
Een ding is zo klaar als een klonje dat de uitvoering perfect is en zoals ik het mij had voorgesteld!
Maar de textures is een ander verhaal zoals je al aangaf om dat naar ieders tevredenheid voor elkaar te krijgen gezien de 5 varianten.
Had nu greppel 3 en 5 gekozen maar vind greppel 3 wel wat hebben en ook aardig past bij mijn standaard gras.
Aleen zit ik dan met die lichtere kleur op het knipsel links die dan dezelfde textures zou moeten hebben dan rechts.
Ook al als je aan beide kanten van een gebogen spoor/weg een greppel maakt je aan beide kanten met deze textures zit, dus de lichte kant links.
Greppel 5 vind ik persoonlijk wat te licht, dan zit er nog een bij waarbij het water kiezel steen bevat en bij een berg greppel zou passen, en een soort van zandkleur die op een zand vlakte (bijv. nieuwbouw terrein) zou horen, mja dat zijn mijn gedachten hierover.
Ps route bouwers, hoe staan jullie er tegenover?
Maar de textures is een ander verhaal zoals je al aangaf om dat naar ieders tevredenheid voor elkaar te krijgen gezien de 5 varianten.
Had nu greppel 3 en 5 gekozen maar vind greppel 3 wel wat hebben en ook aardig past bij mijn standaard gras.
Aleen zit ik dan met die lichtere kleur op het knipsel links die dan dezelfde textures zou moeten hebben dan rechts.
Ook al als je aan beide kanten van een gebogen spoor/weg een greppel maakt je aan beide kanten met deze textures zit, dus de lichte kant links.
Greppel 5 vind ik persoonlijk wat te licht, dan zit er nog een bij waarbij het water kiezel steen bevat en bij een berg greppel zou passen, en een soort van zandkleur die op een zand vlakte (bijv. nieuwbouw terrein) zou horen, mja dat zijn mijn gedachten hierover.
Ps route bouwers, hoe staan jullie er tegenover?
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
- 2
- Gegeven waarderingen: 24 keren
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Frison objecten
Ehm, ik ben blij dat deze greppels er nu zijn. Ik liep daar eigenlijk een beetje tegenaan met de Maaslijn.
Ik ga ze morgenavond effe mee aan de slag
(En dan met name greppel 3)
Ik ga ze morgenavond effe mee aan de slag
(En dan met name greppel 3)
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Ik ga zo nog even wat experimenteren met de textures.
En ja, die groen - gele is eigenlijk bedoeld langs een zandvlakte, vandaar die lichte rand.
Maar ik zal eens kijken of er wat te variëren valt
En ja, die groen - gele is eigenlijk bedoeld langs een zandvlakte, vandaar die lichte rand.
Maar ik zal eens kijken of er wat te variëren valt
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1910 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
Re: Frison objecten
Ja doe dat, dit doen wetenschappers ook voor bijv. een medicijn en miljoenen kost.
We kletsen maar zo wat (zie je onderschrift), is het geen optie om voor de wallen bijv. textures uit de ....\RailWorks\Assets\DTG\Academy\AcademyAssets.ap\Environment\Terrain\.... te gebruiken, of zijn die niet geschikt voor dit werk?
Zo wel dan zou je er ook winter textures bij kunnen maken voor de wallen, mja dat is wellicht een heel ander verhaal.
We kletsen maar zo wat (zie je onderschrift), is het geen optie om voor de wallen bijv. textures uit de ....\RailWorks\Assets\DTG\Academy\AcademyAssets.ap\Environment\Terrain\.... te gebruiken, of zijn die niet geschikt voor dit werk?
Zo wel dan zou je er ook winter textures bij kunnen maken voor de wallen, mja dat is wellicht een heel ander verhaal.
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims, een UPDATE voor:
Greppel 1 t/m 8
3 stuks toegevoegd met andere textures.
Als deze goed zijn, zal ik winter textures toevoegen, OK?
Greppel 1 t/m 8
3 stuks toegevoegd met andere textures.
Als deze goed zijn, zal ik winter textures toevoegen, OK?
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
- Marklin
- Berichten: 3381
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 3
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1910 keren
- Ontvangen waarderingen: 2129 keren
Re: Frison objecten
Ok, ga zo dadelijk kijken, maar eerst koffie met een koekje.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Wadlopertje
- Frison
- Berichten: 2811
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 3
- Gegeven waarderingen: 1273 keren
- Ontvangen waarderingen: 8091 keren
- Contacteer:
Re: Frison objecten
Van koekjes word je dik
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- Wadlopertje
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.