Frison objecten

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
rommy136Jurgie
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Nou dat is iig een defdige dame. :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis

kph
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:16
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Frison objecten

Bericht door kph »

Frison schreef:
03 jul 2021, 21:17
Het gaat om ongeveer 50 - 100 verschillende mensen. Ze hebben een realistische uitstraling en weinig geheugen gebruik. Daarnaast beschikbaar in een scenario, dus ja, misschien zien we dan wat meer volk op straat, bij de bushalte, bij woningen enz.

Is hier wel belangstelling voor?
Bij het maken van scenario's plaats ik graag wat extra objecten om bijvoorbeeld een bepaalde sfeer neer te zetten. Dus Frison: goed idee :thumbsup: :clap:

Groet,
Kees.

Gebruikersavatar
BertTrain
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:30
3
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 253 keren
Ontvangen waarderingen: 740 keren

Re: Frison objecten

Bericht door BertTrain »

Frison, ook voor mij zou dat een mooie aanvulling zijn, de stoomtram Maastricht - Vaals, waar ik nu aan werk, rijdt door een aantal steden en dorpen en wat meer levendigheid in deze dorpen is welkom.
Bouwer van route "Heuvelland" en "Spoorlijnen Zuid Limburg"

cyberboss
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 apr 2020, 16:35
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Frison objecten

Bericht door cyberboss »

Frison zeker een aanvulling voor alle routes, :-)

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:

2D Mensen 1 t/m 90

Beschikbaar onder "People" en ook in een Scenario toe te passen. Het zijn meedraaiende 2D modellen.

Met dank aan de website: https://cheap3dmodel.com/ waar deze afbeeldingen vandaan komen. Het zijn er iets meer dan de beloofde 50 en die had ik echt niet allemaal zelf kunnen maken.

AfbeeldingAfbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 6):
NielsB_MarklinRobertF68rabby62mkasthijsrommy136
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Hartelijk dank, dat zijn er dus 90 van de ca. 17 miljoen inwoners die Nederland rijk is, kortom het begin is er. :joy:
<(*_*)>
Eens wat anders, je hebt al eens een trap gemaakt voor op het perron die net lijkt of je naar beneden gaat.
Nu vroeg ik mij af of zoiets ook te maken is in een loft van een (droge) sloot waarbij het lijkt of die wat diepgang heeft om bijv. langs een spoor te maken?
Want bij sloten in game aanwezig heb je van die hoge grasdijken zitten zeg maar die je dan in zijn geheel de grond in moet drukken,
en dat brengt weer met zich mee dat er gegraven moet worden met als gevolg dat de grond onder het spoor ook meegaat. :upside_down:

Dus in de geest van zoiets als dit Slootje. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
3
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Re: Frison objecten

Bericht door TfNLDE »

Volgens mij heeft Gert Meering zoiets al gemaakt. :wink:
Groeten,
Erwin

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

TfNLDE schreef:
05 jul 2021, 18:22
Volgens mij heeft Gert Meering zoiets al gemaakt. :wink:
Staat niet in zijn asset lijst, dus ik denk het niet :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

TfNLDE,
En mocht het wel zo wezen onder welke naam staat het dan in de editor lijst wat jij gezien denkt te hebben? :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Zo iets?
Een klein beetje hol voor het juiste effect? Of moet het juist iets bol staan?

Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
mkasthijsrommy136
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
3
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 93 keren

Re: Frison objecten

Bericht door TfNLDE »

Marklin schreef:
05 jul 2021, 15:19

Eens wat anders, je hebt al eens een trap gemaakt voor op het perron die net lijkt of je naar beneden gaat.
Nu vroeg ik mij af of zoiets ook te maken is in een loft van een (droge) sloot waarbij het lijkt of die wat diepgang heeft om bijv. langs een spoor te maken?
Want bij sloten in game aanwezig heb je van die hoge grasdijken zitten zeg maar die je dan in zijn geheel de grond in moet drukken,
en dat brengt weer met zich mee dat er gegraven moet worden met als gevolg dat de grond onder het spoor ook meegaat.
Ik heb de vraag verkeerd gelezen. Ik dacht te lezen of Frison al eens een trap heeft gemaakt..... :rolling_eyes: :upside_down:

Mijn excuses.......

Maar zo'n sloot is wel handig denk ik
Deze gebruikers waarderen TfNLDE voor dit bericht:
Frison
Groeten,
Erwin

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
05 jul 2021, 19:49
Zo iets?
Weet je wat het is als je hem enigzins hol maakt met de zijkanten omhoog, al weet ik niet hoeveel dat is?
Dat er weer wat grond moet worden weggehaald omdat je anders als het ware onder de zijkant kijkt lijkt mij.
Of misschien de zijkanten toch maar iets bol maken (het lieft met minimale hoogte) dat die gelijk zit met onderkant sloot of ietwat eronder.
En als het iets hol is kan er wllicht ook een kwast water effect in. ofwel een bijna droge sloot zeg maar.

Ps. zoals het er nu uitziet is trouwens al heel fraai.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

OK, iets bol met een verdieping om de greppel weer wat diepte te geven. Lijkt mij een goede oplossing :thinking:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Mottom21
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 apr 2020, 14:57
3
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Mottom21 »

Je zou ook nog gebruik kunnen maken van van het hoogte verschil tussen het maaiveld en de bovenkant van de dwarsligger.
Op de foto van streetview zijn deze namelijk gelijk aan elkaar, terwijl er in het spel altijd wel 10 a 20 cm tussen de bovenkant van de dwarsligger en het maaileld zit. Misschien dat dat verschil nog wat kan bijdragen aan de illusie van de diepte van de greppel.

Een andere optie is een tunnelhole dinges over de loft heen trekken zodat de loft wel onder het maaiveld kan komen.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Mottom21 schreef:
05 jul 2021, 22:07
Een andere optie is een tunnelhole dinges over de loft heen trekken zodat de loft wel onder het maaiveld kan komen.
Dan zou ik me daar eens meer in verdiepen, want zo'n tunnelhole dinges kun je niet met een bocht mee laten lopen zoals loft objecten.
En daar komt nog bij dat het gat wat ontstaat zich aanpast aan het maaiveld.
Kortom zit je met de bovenkant in dit geval de greppel 20 cm. onder het maaiveld dan zie je over de hele lengte een oneindig diep zwart gat van 20 cm. tussen de greppel en het maaiveld. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:

Greppel 1 t/m 5

Het zijn lofts, onder het zakje en ze zijn in breedte aanpasbaar.
Ik zeg er direct bij, dat het een experiment betreft en dat de gebruikte textures gewoon ronduit niet best zijn, helaas. Als ik in de toekomst wat betere greppel afbeeldingen vindt, zal er dan ook zeker een update voor komen.

Voor nu is het belangrijk, of het een werkbaar object is? :thinking:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
rommy136
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Nou we gaan ermee aan de slag en eens kijken of er wat van te maken is wat wel zo zal wezen, maar hoe het eruit komt te zien. :sweat_smile:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Een ding is zo klaar als een klonje dat de uitvoering perfect is en zoals ik het mij had voorgesteld!
Maar de textures is een ander verhaal zoals je al aangaf om dat naar ieders tevredenheid voor elkaar te krijgen gezien de 5 varianten.
Had nu greppel 3 en 5 gekozen maar vind greppel 3 wel wat hebben en ook aardig past bij mijn standaard gras.
Aleen zit ik dan met die lichtere kleur op het knipsel links die dan dezelfde textures zou moeten hebben dan rechts
.
Ook al als je aan beide kanten van een gebogen spoor/weg een greppel maakt je aan beide kanten met deze textures zit, dus de lichte kant links.
Greppel 5 vind ik persoonlijk wat te licht, dan zit er nog een bij waarbij het water kiezel steen bevat en bij een berg greppel zou passen, en een soort van zandkleur die op een zand vlakte (bijv. nieuwbouw terrein) zou horen, mja dat zijn mijn gedachten hierover. :wink:

Ps route bouwers, hoe staan jullie er tegenover?

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Treinen in Beeld
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mei 2021, 14:43
2
Gegeven waarderingen: 24 keren
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Treinen in Beeld »

Ehm, ik ben blij dat deze greppels er nu zijn. Ik liep daar eigenlijk een beetje tegenaan met de Maaslijn. :sweat_smile:

Ik ga ze morgenavond effe mee aan de slag :smile:
(En dan met name greppel 3)

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Ik ga zo nog even wat experimenteren met de textures.
En ja, die groen - gele is eigenlijk bedoeld langs een zandvlakte, vandaar die lichte rand.
Maar ik zal eens kijken of er wat te variëren valt :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Ja doe dat, dit doen wetenschappers ook voor bijv. een medicijn en miljoenen kost. :sweat_smile:
We kletsen maar zo wat (zie je onderschrift), is het geen optie om voor de wallen bijv. textures uit de ....\RailWorks\Assets\DTG\Academy\AcademyAssets.ap\Environment\Terrain\.... te gebruiken, of zijn die niet geschikt voor dit werk?
Zo wel dan zou je er ook winter textures bij kunnen maken voor de wallen, mja dat is wellicht een heel ander verhaal. :upside_down:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims, een UPDATE voor:

Greppel 1 t/m 8

3 stuks toegevoegd met andere textures.

Afbeelding

Als deze goed zijn, zal ik winter textures toevoegen, OK? :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Frison schreef:
07 jul 2021, 10:45
Als deze goed zijn, zal ik winter textures toevoegen, OK? :wink:
Ok, ga zo dadelijk kijken, maar eerst koffie met een koekje. :stuck_out_tongue:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Wadlopertje
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Van koekjes word je dik :joy:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Wadlopertje
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Objecten”