Frison objecten

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Wadlopertje
Berichten: 466
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
4
Gegeven waarderingen: 1777 keren
Ontvangen waarderingen: 239 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Wadlopertje »

Mooi Frison! Naast grote gebouwen zoals stations die je geweldig namaakt zijn dit soort objecten ook van zeer toegevoegde waarde aan een route.
Deze details maken de virtuele wereld net even dat beetje extra!
Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
Sebas1700

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Voor de perfectionisten, nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:

NS Huisregels bord

Hangt op ieder station op meerdere plaatsen, kan tegen een paal of muur geplaatst worden.

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 9):
JobPeetersMarklinmkasthijsKoplopermauRoyrabby62Danielrommy136Louke1968
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 308
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 111 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Koplopermau »

Soms zie je ineens objecten waarvan je niet wist dat je ze miste. Dat huisregels bord is er zo eentje. Bedankt, ik zie ze snel verschijnen in de update van het pakket. :thumbsup:
Deze gebruikers waarderen Koplopermau voor dit bericht:
Frison
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

NielsB_ schreef:
17 mar 2021, 11:05
Ik sluit me aan bij Marklin. Rust is moet je ook pakken, een kortere periode even niks maken is alleen maar goed :)

Ik heb nog wel een stel gebouwen langs de lijn Apeldoorn - Apeldoorn VAM die ik goed zou kunnen gebruiken als je wat wil maken, echter heb ik tot nu toe afgehouden met deze aanvragen omdat ik hier weinig tot geen informatie over heb...

Het betreft dan deze museumloods:
https://www.google.nl/maps/@52.1878957, ... 312!8i6656
welke ook op deze cabview goed te zien is: https://youtu.be/U43Ds06G95Q?t=2064

en het VAM gebouw zelf:
https://www.google.nl/maps/@52.1809873, ... 384!8i8192

Vooral het VAM gebouw heb ik echt weinig bruikbare informatie over kunnen vinden.... Als deze objecten dus niet te doen zijn vanwege een gebrek aan informatie is dat zeer begrijpelijk :)

Momenteel zijn beide objecten als W.I.P. in behandeling :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
DanielMarklin
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
4
Gegeven waarderingen: 615 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Frison objecten

Bericht door NielsB_ »

Dat is goed nieuws! Ben zeer benieuwd of het je lukt met de zeer beperkte hoeveelheid informatie die er beschikbaar isd :sweat_smile:

In ieder geval alvast bedankt :smile:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:

VSM Loods Apeldoorn

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 7):
NielsB_JobPeetersTjoeTjoeMarklinrabby62DanielLouke1968
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
4
Gegeven waarderingen: 615 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Frison objecten

Bericht door NielsB_ »

Hij past in ieder geval mooi!
Afbeelding

Bedankt Frison :sunglasses:
Deze gebruikers waarderen NielsB_ voor dit bericht (totaal 4):
JobPeetersFrisonLouke1968rabby62

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

W.I.P.

Een leuk zoek klusje, de VAM te Apeldoorn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 7):
NielsB_RoyMarklinJobPeetersLouke1968rabby62mkasthijs
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 649
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 457 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Rubku_NL »

Vandaag is Object Pack 3 bijgewerkt. Dankjewel Frison!

Te vinden via ChrisTrains en DutchSims!
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
Frison
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:

VAM Apeldoorn

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 8):
mkasthijsNielsB_MarklinWadlopertjeDanielTjoeTjoerommy136rabby62
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1702 keren
Ontvangen waarderingen: 1407 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Rubku_NL schreef:
11 apr 2021, 17:55
Vandaag is Object Pack 3 bijgewerkt. Dankjewel Frison!

Te vinden via ChrisTrains en DutchSims!
Kan het kloppen dat de stopstrepen missen in het pakket scenary 2 van Frits?
Ik hoorde Bjorn namelijk in NO NL dat hij de stopstrepen niet heeft (dat wist hij overigens zelf nog niet, dat het om de stopstrepen ging), maar dat het bijwerken van de pakketten van Frits niks hielp bij Bjorn.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Geen idee, maar ik zal het aan Chris vragen. Ze zijn wel los te downloaden op mijn Google Drive : "Wegmarkeringen" en "Wegmarkeringen Nieuw" :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
mkasthijs
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 308
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 111 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Koplopermau »

Hoi Frison,

Ik heb een verzoekje voor een loopbrug. Ik was bezig met het plaatsen van lampen op Alkmear, en wat mij opviel is dat in de nacht je brug vreselijke lag veroorzaakt. In mijn chat werd geopperd dat dit ligt aan de 'Cast Shadows' instelling van de lichtbronnen in de brug.

Mijn vraag is dan ook: Is het mogelijk de brug aan te passen zodat deze geen 'Cast Shadows' meer gebruikt om deze lag op te lossen? Zie ook de screenshots - als de brug niet in beeld is stijgt de FPS enorm, zodra de brug in beeld is valt de FPS terug naar 14.

Kijkende naar de brug:
Afbeelding

Kijkende van de brug af:
Afbeelding

Close up van de brug:
Afbeelding

Zolang de brug in beeld is is de FPS laag:
Afbeelding

Overigens werkt de brug overdag gewoon prima. :thumbsup:

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Toevallig eerder deze week een soortgelijke vraag gehad, waarop ik antwoordde dat er wat ontwerp qua licht niet iets is waar je wat aan kan doen. Het is een basis instelling die doet waar het bedoeld is, licht genereren. Oplossing zou dan kunnen zijn om minder lichtpunten te gebruiken.
Nu jij iets speciaals aandraagt, de cast shadows, zal ik morgen even kijken of daar inderdaad wat aan te doen is. Als deze test goed uitpakt, komt er uiteraard een update die dan ook voor de eerste vragensteller gebruikt kan worden.
Kortom, hier ga ik morgen even naar kijken.
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 3):
JepparamaKoplopermaumkasthijs
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Frison objecten

Bericht door MarkA »

Ik heb het wat betreft dit object in mijn TS installatie min of meer opgelost door in het bestand:
RailWorks\Assets\Frison\Materiaal\Scenery 2\Voetgangersbrug modulair\Lights\TL_lichtbron_dag-nacht.bin

De volgende regel op 'eFalse' te zetten:
<CastsShadows d:type="cDeltaString">eTrue</CastsShadows>

CastShadows op lightsources is een functie waar TS eigenlijk niet goed mee om kan gaan, op routeniveau gebruik ik die optie namelijk ook nooit bij het plaatsen van losse lichtbronnen om dezelfde rede :smile:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Frison
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Nou, ik snap er totaal niets van! :angry:

In alle door mij gebruikte vormen van licht uit de map "lights" staat als je met de Blueprinteditor kijkt, de vlag van "Cast Shadow" NIET gezet, dus geen "vinkje" (waarom zou ik ook, als je niet weet waar dat voor dient?) maaaaaaaaaaaar, als je dan met een gewone editor in de .xml file kijkt, staat er doodleuk "eTrue" ingevuld. :astonished:

Wat je ook ingeeft in de Blueprinteditor, wel of geen vinkje, daar veranderd dus niets aan, helaas. :cry:

Kortom, ik heb geen idee waarom dit niet werkt.

Nou heb ik even gezocht in alle door mij gemaakte objecten op gebruik van licht, dat zijn er gelukkig niet zo heel veel. Met het nodige handwerk is dat wel te verhelpen, maar:

Ik heb zo eens wat andere lichtbronnen van derden bekeken en wat schetst mijn verbazing?

- Christrains = Cast Shadow = eTrue
- Dodovogel = Cast Shadow = eTrue
- Coha = Cast Shadow = eTrue
- Aerosoft = Cast Shadow = eTrue

Kortom, ik weet het even niet meer wat wijsheid is :thinking: :frowning:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Frison objecten

Bericht door MarkA »

Het was kennelijk iets (te) laat gister toen ik mijn bericht typte, CastShadows kan gewoon op eTrue blijven staan, dat is de schaduw van het alleen in de editor zichtbare bolletje.

Voor de schaduw van het licht zelf gaan het om de volgende string die beter op 0 kan staan.
<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

MarkA schreef:
12 apr 2021, 10:45
Het was kennelijk iets (te) laat gister toen ik mijn bericht typte, CastShadows kan gewoon op eTrue blijven staan, dat is de schaduw van het alleen in de editor zichtbare bolletje.

Voor de schaduw van het licht zelf gaan het om de volgende string die beter op 0 kan staan.
<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>
Oke, dat veranderd de zaak, ik ga opnieuw kijken.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Frison schreef:
12 apr 2021, 10:59
MarkA schreef:
12 apr 2021, 10:45
Het was kennelijk iets (te) laat gister toen ik mijn bericht typte, CastShadows kan gewoon op eTrue blijven staan, dat is de schaduw van het alleen in de editor zichtbare bolletje.

Voor de schaduw van het licht zelf gaan het om de volgende string die beter op 0 kan staan.
<CastShadow d:type="bool">0</CastShadow>
Oke, dat veranderd de zaak, ik ga opnieuw kijken.
Zo, dat was even schrikken :sweat_smile:

Maar dat werkt inderdaad wel, dus bij deze even een controle uitgevoerd over meerdere licht objecten en de brug lijkt vooralsnog de enige te zijn die deze instelling heeft/had. Inmiddels zal ik een update maken voor de brug.

Mochten er nog meer licht objecten zijn, die "lag" geven, laat het even weten, dan pas ik dat indien nodig ook aan. Ik weet dat er een vraag was over de route NO-NL, maar zie zo gauw niet welk object dat zou moeten zijn, dus dat hoor ik graag. :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
MarkAmkasthijs
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims, een UPDATE voor:

Voetgangersbrug modulair

Hiermee is de "lag" in de nachtelijke uren verdwenen (hoop ik) :wink:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 10):
NielsB_Blivius92MarkADanielJepparamaWadlopertjeOwinrommy136rabby62mkasthijs
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

NielsB_
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:07
4
Gegeven waarderingen: 615 keren
Ontvangen waarderingen: 961 keren

Re: Frison objecten

Bericht door NielsB_ »

Heb de VAM net even in de route geplaatst. Past zonder problemen!
Afbeelding

Nogmaals bedankt Frison! :)
Deze gebruikers waarderen NielsB_ voor dit bericht (totaal 2):
Frisonmkasthijs

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:

Etage fietsenrek.

Steeds meer te vinden rondom stations. :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
mkasthijsMarklin
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1702 keren
Ontvangen waarderingen: 1407 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Frison schreef:
12 apr 2021, 11:16
Mochten er nog meer licht objecten zijn, die "lag" geven, laat het even weten, dan pas ik dat indien nodig ook aan. Ik weet dat er een vraag was over de route NO-NL, maar zie zo gauw niet welk object dat zou moeten zijn, dus dat hoor ik graag. :wink:
In Noordoost NL betreft het de volgende objecten die die lag geven:
"Scenery 2~Voetgangersbrug modulair~Lights~TL lichtbron dag-nacht.xml" op RGS Zwolle
"Scenery~Voetgangersbrug~Lights~TL lichtbron dag-nacht.xml" op De Vork bij Groningen

Ter info:
Object "Scenery~TL verlichting~TL dag-nacht klein.xml" kan je zoveel bij elkaar plaatsen zonder een probleem hiermee te hebben. :smile: :smile:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2844
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1296 keren
Ontvangen waarderingen: 8156 keren
Contacteer:

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Oké, dat is dezelfde als eerder aangegeven en die is dus al geüpdatet :hugging:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
mkasthijs
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1702 keren
Ontvangen waarderingen: 1407 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Ow, echt? Ik zie ze nog niet staan op jouw Drive als bijgewerkt. Laatste is de voetgangersbrug qua lampen.

Edit: Lezen is soms ook een vak apart. :smile:

Alleen deze dan nog Frits om bij te werken :)
Voetgangersbrug.rwp
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Plaats reactie

Terug naar “Objecten”