Pagina 69 van 142

Re: Frison objecten

Geplaatst: 08 jan 2022, 12:13
door Treinen in Beeld
Ziet er goed uit, zal vast van pas komen. :stuck_out_tongue:

Re: Frison objecten

Geplaatst: 08 jan 2022, 14:56
door Frison
Voortgang

Afbeelding

Afbeelding

Re: Frison objecten

Geplaatst: 09 jan 2022, 13:36
door Frison
Het einde nadert, alleen nog even exporteren en testen.

Ik denk, dat het als losse onderdelen het beste te gebruiken is, dan kan men zelf bepalen wat en waar er gebruikt gaat worden. :thinking:
Een voorvoegsel van bijvoorbeeld: [TG] dan blijft alles bij elkaar.

Afbeelding
Afbeelding

Re: Frison objecten

Geplaatst: 09 jan 2022, 14:12
door Marklin
Frison schreef:
09 jan 2022, 13:36
Ik denk, dat het als losse onderdelen het beste te gebruiken is, dan kan men zelf bepalen wat en waar er gebruikt gaat worden. :thinking:
Ja dat lijkt mij een goed idee om ze los te houden, maak je het als een geheel dan ben je idd gebonden aan de maten van de hele Tango.
En is zoals je aangeeft het los dan kan er wat gerommeld worden met oa. afzonderlijk ietwat schalen of voor mijn part alleen de pomp buiten de gebouwen om die er wellicht ergens te vinden zijn. :wink:

Re: Frison objecten

Geplaatst: 10 jan 2022, 11:06
door Frison
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:

Tankstation Tango Dieren

Bestaat ui 4 delen (zie afbeelding)

Afbeelding

Re: Frison objecten

Geplaatst: 10 jan 2022, 15:11
door Frison
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:

Tankstation Tango Dieren Extra

Bevat een [TT] Tango Stofzuiger en een [TT] Tango geurautomaat. :joy:

Wie wat bewaard die heeft wat, dit is dus ooit eens op verzoek gemaakt en nooit gebruikt (gepubliceerd) dus kan hier bij Tango een tweede leven krijgen.

Afbeelding

Re: Frison objecten

Geplaatst: 10 jan 2022, 16:04
door peerklota
Hiermee kun je haast een pompstation simulator starten! Mooi werk weer :wink:

Re: Frison objecten

Geplaatst: 10 jan 2022, 17:28
door Marklin
peerklota schreef:
10 jan 2022, 16:04
pompstation simulator starten!
Nou bij bijv. een bus simulator zou dit alles zeker niet misstaan als buspomp :station:

Ps. zag bij de eerste release er Dieren bij staan en dacht even kijken waar dit moois staat, maar jammerlijk staat het net wat te ver buiten mijn traject, mja wie weet ...... :wink:
Kan er een spoorlijntje naar toe trekken, dan kan er gedieseld worden met een loc. :joy:

Re: Frison objecten

Geplaatst: 10 jan 2022, 18:51
door NielsB_
Afbeelding
Afbeelding

Past perfect :)

Re: Frison objecten

Geplaatst: 10 jan 2022, 19:56
door Frison
W.I.P.

Afbeelding

Re: Frison objecten

Geplaatst: 11 jan 2022, 16:39
door Frison
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:

Museumwerkplaats Winterswijk

Afbeelding

Re: Frison objecten

Geplaatst: 11 jan 2022, 19:00
door NielsB_
en ook die heeft zijn plek gevonden :)
Afbeelding

Re: Frison objecten

Geplaatst: 12 jan 2022, 10:31
door Frison
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims, een UPDATE voor:

Borden 2021

Op verzoek bord 10 toegevoegd

Afbeelding

Re: Frison objecten

Geplaatst: 12 jan 2022, 12:13
door Frison
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:

Hek 1970 (loft)

Op verzoek gemaakt voor die goeie ouwe tijd. :joy:

Afbeelding

Re: Frison objecten

Geplaatst: 12 jan 2022, 16:51
door rommy136
Super bedankt voor het maken van de assets! Ik zal eens kijken of ik binnenkort er een paar mooie screens van kan maken.

Re: Frison objecten

Geplaatst: 12 jan 2022, 17:14
door MVVGamer
Ik moet zeggen hier in Leiden staan ze ook niet verkeerd.
Afbeelding

Re: Frison objecten

Geplaatst: 12 jan 2022, 18:36
door Frison
Ja, daar staan die oude hekken ook nog een stukje.

Maar op de lijn Gouda - Alphen komen ze niet voor. :upside_down:

En nog een tip over station Leiden, er zijn 2 versies in omloop, 1 Low Poly en 1 High Poly.
Denk er goed over na, welke versie je gaat gebruiken, want Leiden CS is best complex qua objecten. :wink:

Re: Frison objecten

Geplaatst: 12 jan 2022, 19:08
door MVVGamer
Ja klopt er zijn inderdaad meerdere versies. Nu gebruik ik die van Chris met deze vind ik het makkelijkste en mooiste in gebruik. Geen idee of dat de beste is met Poly's.

Re: Frison objecten

Geplaatst: 13 jan 2022, 19:30
door Frison
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSims:

NS Logo

En voor de ouwe zooi, ook een versie "oud" bijgesloten.
Volledig op maat te schalen en dus overal toe te passen.

Afbeelding

o.a. bruikbaar op een oud station: https://archiefedwardbary.nl/images/fot ... o%2003.JPG

Re: Frison objecten

Geplaatst: 14 jan 2022, 13:52
door Frison
W.I.P.

De eerste pilaar van 4 stuks voor een kleine hefbrug.

Afbeelding

Zodra deze "beschilderd" is, met 4 vermenigvuldigen en het hef gedeelte is gereed. Dan volgt het wegdek, landhoofden, hekken, afsluitbomen, lichten en borden waar nodig. Geen "lichte" uitvoering dit maal, omdat deze brug erg zichtbaar naast het spoor ligt. :wink:

Re: Frison objecten

Geplaatst: 14 jan 2022, 17:00
door Frison
1e pilaar is gereed.

Afbeelding

Re: Frison objecten

Geplaatst: 14 jan 2022, 18:56
door Frison
Om eens te laten zien, hoe een object ontstaat, plaats ik van deze brug wat vaker een voortgang, dan zal misschien duidelijk worden hoeveel werk er in sommige objecten zit. :wink:

Afbeelding

Re: Frison objecten

Geplaatst: 14 jan 2022, 19:28
door peerklota
Ik heb zelf enorm veel 3d objecten gemaakt voor mijn mod-tijd in GTA V. Er wordt helaas vaak onderschat hoeveel werk en vooral tijd erin zit. Voor de mensen die het wel weten is het alsnog een leuk kijkje achter de schermen :wink:

Re: Frison objecten

Geplaatst: 15 jan 2022, 12:48
door Frison
Voortgang:

Afbeelding
Afbeelding

Heel voorzichtig komt het eerste kleine detail (slagboom) tevoorschijn. :wink:

Re: Frison objecten

Geplaatst: 15 jan 2022, 17:21
door Frison
Zo, dat moet het een beetje zijn zo. :blush:

Even testen, Pivot's centreren, dubbele punten verwijderen, juiste benamingen geven aan de losse delen en dan exporteren en maar hopen dat het er een beetje uit ziet in RW. Dat is altijd weer even afwachten, of er geen foutjes in zitten die echt storend zijn. :rolling_eyes:

Verder is het aantal poly's, zoals reeds aangegeven iets hoger dan gewoonlijk (4000), maar dat komt door kleine details, die mijns inziens toch wel voor de juiste afwerking zorg dragen en deze brug zit niet echt in een dik bebouwde omgeving denk ik..

Tot slot laat ik het bord "Afsluitbomen dalen ...." als losse levering omdat deze gezamenlijk met enkele verkeersborden op een lantaarnpaal (niet meegeleverd) geplakt moeten worden. En ook het dubbele stoplicht, wat maar een één kant geplaatst is, wordt los geleverd, want deze komt verder richting rijweg dan ik nu kan overzien. Aan de overzijde van de kruising staan de lichten voor de andere kant, maar of het zinvol is die te plaatsen? :thinking:

Afbeelding
Afbeelding

Ik las net ergens een vraag over een route, waarvan de vraagsteller ook dacht dat het "appeltje eitje" is om even een stukje route te maken. Nou de reactie van Remco geldt dus ook voor het maken van objecten, ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is geworden. :joy: