Frison objecten
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Leuke ideeën maar niemand die het zal gebruiken, want dat is wel veel werk om op te zoeken en te plaatsen.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Beheerder
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 672 keren
Re: Frison objecten
Ik zou anders best interesse hebben in losse letters hoor
En dat het wat werk is om de plaatsen valt voor de - serieuzere - fictieve routebouwer ook wel mee vergeleken met andere dingen waar een veelvoud aan tijd in gaat zitten.
Het blijft jouw keuze of je zoiets zou willen maken of niet natuurlijk, maar dat niemand het zal gebruiken durf ik persoonlijk wel te ontkrachten
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community
Voor én door de Nederlandse Community
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 19 jul 2020, 17:12
- 3
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Frison objecten
Met alles kost veel tijd als je een route bouwt, maar dit maakt het wel realistisch
-
- Download Manager
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 474 keren
- Ontvangen waarderingen: 816 keren
Re: Frison objecten
Klinkt idd leuk, maar je heb dan wel weer extra unieke assets nodig voor iets wat je niet snel vanaf het spoor ziet.
Als ik eerlijk ben zou je dan beter kunnen over wegen om dit als 1 object te doen en dan er gewoon een verzoek voor aanmaken.
Ben zelf net even 2 min en blender gedoken en heb nu al een simpele versie die je zo kan aanpassen en als een andere object kan exporteren.
Maar goed het is uiteindelijk aan Frison om er mee te doen wat hij wel of niet er mee wilt doen.
Als ik eerlijk ben zou je dan beter kunnen over wegen om dit als 1 object te doen en dan er gewoon een verzoek voor aanmaken.
Ben zelf net even 2 min en blender gedoken en heb nu al een simpele versie die je zo kan aanpassen en als een andere object kan exporteren.
Maar goed het is uiteindelijk aan Frison om er mee te doen wat hij wel of niet er mee wilt doen.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 19 jul 2020, 17:12
- 3
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Frison objecten
Maarja stel het is als 1 object betekend niet dat iedereen zijn zin krijgt qua object
Daarom dacht ik losse letters
Of het moet een object zijn wat je zelf kan instellen net als stattions bord van Chris
Daarom dacht ik losse letters
Of het moet een object zijn wat je zelf kan instellen net als stattions bord van Chris
-
- Berichten: 3474
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1946 keren
- Ontvangen waarderingen: 2208 keren
Re: Frison objecten
Op zich is dat een uitkomst en mooi het idee van Rubku, het kan dan eventueel op verzoek, alleen zit er wel een maar aan voor 1001 fictieve namen die je kunt bedenken en kunnen er bij wijze van ook 1001 gemaakt worden.
Mja zoals gezegd we zien het ja dan nee wel, wij hebben makkelijk praten ...
Edit/
Met 26 letters zou het mogelijk kunnen met schalen als dit tenminste niet te veel vervormd qua hoofd/kleine letters.
Mja zoals gezegd we zien het ja dan nee wel, wij hebben makkelijk praten ...
Edit/
Met 26 letters zou het mogelijk kunnen met schalen als dit tenminste niet te veel vervormd qua hoofd/kleine letters.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
26 letters is te weinig, hoofd en kleine letters is 52 stuks, tenminste dat is mij altijd verteld.
Maar toch een paar opmerkingen, ondanks dat het niet veel werk is per letter, moet dat dus 52x gedaan worden.
Daarnaast krijg je dus ook weer 52 regels in de editor lijst erbij.
Wil je letters echt maken, dwz wit met een blauw randje in 3D dan krijg je veel extra polys te verwerken, en voor iedere letter moet de kleine texture opnieuw geladen worden.
Tot slot zal je ook de letters eerst met X in Blender moeten bewerken, anders loopt het helemaal de spuigaten uit.
Kortom, ik blijf erbij dat het sop de kool niet waard is.
Alternatief zou kunnen zijn om 2D letters te maken, op een Plane, maar dat is weer minder mooi.
Maar ik nog even.
O ja, dan krijg je ook nog de discussie waar het LOD op zal moeten staan, dus .......
Maar toch een paar opmerkingen, ondanks dat het niet veel werk is per letter, moet dat dus 52x gedaan worden.
Daarnaast krijg je dus ook weer 52 regels in de editor lijst erbij.
Wil je letters echt maken, dwz wit met een blauw randje in 3D dan krijg je veel extra polys te verwerken, en voor iedere letter moet de kleine texture opnieuw geladen worden.
Tot slot zal je ook de letters eerst met X in Blender moeten bewerken, anders loopt het helemaal de spuigaten uit.
Kortom, ik blijf erbij dat het sop de kool niet waard is.
Alternatief zou kunnen zijn om 2D letters te maken, op een Plane, maar dat is weer minder mooi.
Maar ik nog even.
O ja, dan krijg je ook nog de discussie waar het LOD op zal moeten staan, dus .......
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- mkasthijs
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Even een kleine test gedaan.
De letters zoveel mogelijk uitgekleed en zonder achterkant.
g = 617 Polys
a = 368 Polys
K = 34 Polys
Q = 291 Polys
g = 1022 Polys met een extra blauwrandje aan de voorzijde.
Daarnaast zoals opgemerkt 52 extra invoerregels zoals bijvoorbeeld: [AB] g / [AB] a / [AB] K / [AB] Q enz.
Daaruit komt dus naar voren, dat het aantal polys explosief kan stijgen, bij moeilijke letters en het aantal ervan.
Voor iedere letter zal de texture geladen worden, nou is die maar 32 x 32 pix. maar denk hierbij aan het aantal extra leesbewegingen.
Ik zal eens kijken of het met 2D wil lukken, door 2 planes achter elkaar te plaatsen met de zelfde letter en dan in wit en blauw.
[edit]
Alle letters 2 polys, maar minder fraai natuurlijk.
Ik zou er eventueel nog een NM aan toe kunnen voegen, dan wordt het 4 polys per letter
[/edit]
De letters zoveel mogelijk uitgekleed en zonder achterkant.
g = 617 Polys
a = 368 Polys
K = 34 Polys
Q = 291 Polys
g = 1022 Polys met een extra blauwrandje aan de voorzijde.
Daarnaast zoals opgemerkt 52 extra invoerregels zoals bijvoorbeeld: [AB] g / [AB] a / [AB] K / [AB] Q enz.
Daaruit komt dus naar voren, dat het aantal polys explosief kan stijgen, bij moeilijke letters en het aantal ervan.
Voor iedere letter zal de texture geladen worden, nou is die maar 32 x 32 pix. maar denk hierbij aan het aantal extra leesbewegingen.
Ik zal eens kijken of het met 2D wil lukken, door 2 planes achter elkaar te plaatsen met de zelfde letter en dan in wit en blauw.
[edit]
Alle letters 2 polys, maar minder fraai natuurlijk.
Ik zou er eventueel nog een NM aan toe kunnen voegen, dan wordt het 4 polys per letter
[/edit]
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- Louke1968
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1727 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
Wat mij betreft zijn die 2/4 poly letters uitstekend om het mooi en niet te zwaar te houden.
En als mensen het daar niet mee eens zijn, hebben ze pech!
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Ik begrijp nog steeds niet, wat je er mee zou moeten doen, tenzij het om een fictieve route stationsnaam gaat.
Voor zover ik weet, hebben alle NS stations en waar de naam op moet staan, dat dus ook bij het object.
Persoonlijk zou ik gaan voor de 3D uitvoering, maar dan als kompleet object en niet voor losse letters, die ook nog niet eens mooi zijn.
Voor zover ik weet, hebben alle NS stations en waar de naam op moet staan, dat dus ook bij het object.
Persoonlijk zou ik gaan voor de 3D uitvoering, maar dan als kompleet object en niet voor losse letters, die ook nog niet eens mooi zijn.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Nou, ik ben benieuwd hoeveel er gebruik gemaakt van gaat worden, maar hier is het NS Sans alfabet.
Het is geen 2D en ook geen 3D uitvoering, maar 21/2D
Volledig op maat te "schalen"
Dat wil zeggen een voor en achterkant zonder zijkanten, maar wel aan beide zijden zichtbaar.
Is ook beschikbaar in het scenario deel van de editor, dus leef je uit zou ik zeggen.
Het is geen 2D en ook geen 3D uitvoering, maar 21/2D
Volledig op maat te "schalen"
Dat wil zeggen een voor en achterkant zonder zijkanten, maar wel aan beide zijden zichtbaar.
Is ook beschikbaar in het scenario deel van de editor, dus leef je uit zou ik zeggen.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 7):
- Marklin • Roy • Wadlopertje • mkasthijs • hanstreintje • Treinspotter nathan • Louke1968
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1727 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
Fraai
Ik zal ze eens gaan plaatsen
Edit:
Staat perfect hoor!
Ik zal ze eens gaan plaatsen
Edit:
Staat perfect hoor!
- Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 8):
- Treinspotter nathan • Louke1968 • Frison • hanstreintje • Rob_zeeland • Marklin • Kcalk_04 • MB1987
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
OK, na het spelen met de letters, over naar de orde van de dag en even een test screen gemaakt van het W.I.P. project.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 13):
- NielsB_ • hanstreintje • Kcalk_04 • GamePsycho • mkasthijs • Daniel • Sjef61 • Louke1968 • MB1987 • rabby62 en 3 andere gebruikers
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Locatie: Twente
- Gegeven waarderingen: 1062 keren
- Ontvangen waarderingen: 1070 keren
Re: Frison objecten
Die is erg fraai! Ik heb morgen tijd om wat foto's te maken zodat je het helemaal af kan maken, ik neem contact met je op
- Deze gebruikers waarderen Daniel voor dit bericht:
- Frison
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 10):
- NielsB_ • Daniel • Louke1968 • MB1987 • Treinspotter nathan • mkasthijs • Wadlopertje • Rob_zeeland • BertTrain • TheLaRiche
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Locatie: Twente
- Gegeven waarderingen: 1062 keren
- Ontvangen waarderingen: 1070 keren
Re: Frison objecten
Wat een details Frits, erg fraai! Heb volgende week wat meer tijd om te bouwen, dan krijgt die een mooie plek in de route. Dankjewel weer voor de service!
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1727 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Graag gedaan en jij bedankt voor de prima bruikbaare foto's.
Ik zie de volgende aanvraag wel verschijnen.
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
- Daniel
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 7):
- Marklin • mkasthijs • Treinspotter nathan • Louke1968 • Daniel • rabby62 • TheLaRiche
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1727 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
Nice!
Zijn ook een paar silo's mogelijk voor bij boerderijen?
Zijn ook een paar silo's mogelijk voor bij boerderijen?
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5
-
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1309 keren
- Ontvangen waarderingen: 8200 keren
Re: Frison objecten
Kijk jij ooit wel eens wat er al allemaal beschikbaar is?
- Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 4):
- Louke1968 • NielsB_ • Daniel • TheLaRiche
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
- 4
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 1727 keren
- Ontvangen waarderingen: 1460 keren
Re: Frison objecten
Jazeker kijk ik er naar, maar met >2000 objecten vergeet ik soms wat je al hebt gemaakt, hihi.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5