Frison objecten

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2856
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1309 keren
Ontvangen waarderingen: 8200 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Leuke ideeën maar niemand die het zal gebruiken, want dat is wel veel werk om op te zoeken en te plaatsen. :sweat_smile:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

MarcoG93
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jul 2020, 17:12
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Frison objecten

Bericht door MarcoG93 »

Dan zijn losse letters makkelijker

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 353
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 672 keren

Re: Frison objecten

Bericht door MarkA »

Frison schreef:
12 nov 2023, 12:54
Leuke ideeën maar niemand die het zal gebruiken, want dat is wel veel werk om op te zoeken en te plaatsen. :sweat_smile:
Ik zou anders best interesse hebben in losse letters hoor :sweat_smile:
En dat het wat werk is om de plaatsen valt voor de - serieuzere - fictieve routebouwer ook wel mee vergeleken met andere dingen waar een veelvoud aan tijd in gaat zitten.

Het blijft jouw keuze of je zoiets zou willen maken of niet natuurlijk, maar dat niemand het zal gebruiken durf ik persoonlijk wel te ontkrachten :wink:
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

MarcoG93
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jul 2020, 17:12
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Frison objecten

Bericht door MarcoG93 »

Met alles kost veel tijd als je een route bouwt, maar dit maakt het wel realistisch

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 679
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 474 keren
Ontvangen waarderingen: 816 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Rubku_NL »

Klinkt idd leuk, maar je heb dan wel weer extra unieke assets nodig voor iets wat je niet snel vanaf het spoor ziet.

Als ik eerlijk ben zou je dan beter kunnen over wegen om dit als 1 object te doen en dan er gewoon een verzoek voor aanmaken.
Ben zelf net even 2 min en blender gedoken en heb nu al een simpele versie die je zo kan aanpassen en als een andere object kan exporteren.
Afbeelding

Maar goed het is uiteindelijk aan Frison om er mee te doen wat hij wel of niet er mee wilt doen.
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

MarcoG93
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jul 2020, 17:12
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Frison objecten

Bericht door MarcoG93 »

Maarja stel het is als 1 object betekend niet dat iedereen zijn zin krijgt qua object
Daarom dacht ik losse letters
Of het moet een object zijn wat je zelf kan instellen net als stattions bord van Chris

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3474
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1946 keren
Ontvangen waarderingen: 2208 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Marklin »

Op zich is dat een uitkomst en mooi het idee van Rubku, het kan dan eventueel op verzoek, alleen zit er wel een maar aan voor 1001 fictieve namen die je kunt bedenken en kunnen er bij wijze van ook 1001 gemaakt worden. :wink:
Mja zoals gezegd we zien het ja dan nee wel, wij hebben makkelijk praten ... :stuck_out_tongue:

Edit/
Met 26 letters zou het mogelijk kunnen met schalen als dit tenminste niet te veel vervormd qua hoofd/kleine letters.
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2856
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1309 keren
Ontvangen waarderingen: 8200 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

26 letters is te weinig, hoofd en kleine letters is 52 stuks, tenminste dat is mij altijd verteld. :joy:

Maar toch een paar opmerkingen, ondanks dat het niet veel werk is per letter, moet dat dus 52x gedaan worden.
Daarnaast krijg je dus ook weer 52 regels in de editor lijst erbij.
Wil je letters echt maken, dwz wit met een blauw randje in 3D dan krijg je veel extra polys te verwerken, en voor iedere letter moet de kleine texture opnieuw geladen worden.
Tot slot zal je ook de letters eerst met X in Blender moeten bewerken, anders loopt het helemaal de spuigaten uit.

Kortom, ik blijf erbij dat het sop de kool niet waard is.

Alternatief zou kunnen zijn om 2D letters te maken, op een Plane, maar dat is weer minder mooi.

Maar ik :thinking: nog even.

O ja, dan krijg je ook nog de discussie waar het LOD op zal moeten staan, dus .......
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
mkasthijs
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2856
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1309 keren
Ontvangen waarderingen: 8200 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Even een kleine test gedaan.
De letters zoveel mogelijk uitgekleed en zonder achterkant.

g = 617 Polys
a = 368 Polys
K = 34 Polys
Q = 291 Polys
g = 1022 Polys met een extra blauwrandje aan de voorzijde.

Daarnaast zoals opgemerkt 52 extra invoerregels zoals bijvoorbeeld: [AB] g / [AB] a / [AB] K / [AB] Q enz.

Daaruit komt dus naar voren, dat het aantal polys explosief kan stijgen, bij moeilijke letters en het aantal ervan.
Voor iedere letter zal de texture geladen worden, nou is die maar 32 x 32 pix. maar denk hierbij aan het aantal extra leesbewegingen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zal eens kijken of het met 2D wil lukken, door 2 planes achter elkaar te plaatsen met de zelfde letter en dan in wit en blauw.


[edit]
Alle letters 2 polys, maar minder fraai natuurlijk.

Afbeelding

Ik zou er eventueel nog een NM aan toe kunnen voegen, dan wordt het 4 polys per letter
[/edit]
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Louke1968
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

MarcoG93
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jul 2020, 17:12
3
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Frison objecten

Bericht door MarcoG93 »

Ziet er mooi uit! :upside_down:

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 924
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1727 keren
Ontvangen waarderingen: 1460 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Frison schreef:
12 nov 2023, 19:29
[edit]
Alle letters 2 polys, maar minder fraai natuurlijk.
[/edit]
Wat mij betreft zijn die 2/4 poly letters uitstekend om het mooi en niet te zwaar te houden.
En als mensen het daar niet mee eens zijn, hebben ze pech!
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2856
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1309 keren
Ontvangen waarderingen: 8200 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Ik begrijp nog steeds niet, wat je er mee zou moeten doen, tenzij het om een fictieve route stationsnaam gaat.
Voor zover ik weet, hebben alle NS stations en waar de naam op moet staan, dat dus ook bij het object.

Persoonlijk zou ik gaan voor de 3D uitvoering, maar dan als kompleet object en niet voor losse letters, die ook nog niet eens mooi zijn.
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2856
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1309 keren
Ontvangen waarderingen: 8200 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Nou, ik ben benieuwd hoeveel er gebruik gemaakt van gaat worden, maar hier is het NS Sans alfabet.
Het is geen 2D en ook geen 3D uitvoering, maar 21/2D :wink:
Volledig op maat te "schalen"

Dat wil zeggen een voor en achterkant zonder zijkanten, maar wel aan beide zijden zichtbaar.
Is ook beschikbaar in het scenario deel van de editor, dus leef je uit zou ik zeggen. :joy:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 7):
MarklinRoyWadlopertjemkasthijshanstreintjeTreinspotter nathanLouke1968
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 924
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1727 keren
Ontvangen waarderingen: 1460 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Fraai
Ik zal ze eens gaan plaatsen :) :smile:

Edit:
Staat perfect hoor! :smile: :smile:
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 8):
Treinspotter nathanLouke1968FrisonhanstreintjeRob_zeelandMarklinKcalk_04MB1987
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Spoorwegen Nederland
Berichten: 127
Lid geworden op: 02 okt 2021, 19:48
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Spoorwegen Nederland »

Dat zier er goed uit! :loveit:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2856
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1309 keren
Ontvangen waarderingen: 8200 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

OK, na het spelen met de letters, over naar de orde van de dag en even een test screen gemaakt van het W.I.P. project.

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 13):
NielsB_hanstreintjeKcalk_04GamePsychomkasthijsDanielSjef61Louke1968MB1987rabby62 en 3 andere gebruikers
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Daniel
Moderator
Berichten: 252
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 1062 keren
Ontvangen waarderingen: 1070 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Daniel »

Die is erg fraai! Ik heb morgen tijd om wat foto's te maken zodat je het helemaal af kan maken, ik neem contact met je op :)
Deze gebruikers waarderen Daniel voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2856
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1309 keren
Ontvangen waarderingen: 8200 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 10):
NielsB_DanielLouke1968MB1987Treinspotter nathanmkasthijsWadlopertjeRob_zeelandBertTrainTheLaRiche
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Daniel
Moderator
Berichten: 252
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 1062 keren
Ontvangen waarderingen: 1070 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Daniel »

Wat een details Frits, erg fraai! Heb volgende week wat meer tijd om te bouwen, dan krijgt die een mooie plek in de route. Dankjewel weer voor de service! 😁👌🏽
Afbeelding

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 924
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1727 keren
Ontvangen waarderingen: 1460 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Zeer fraai!! :D
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2856
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1309 keren
Ontvangen waarderingen: 8200 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Daniel schreef:
15 nov 2023, 20:56
Wat een details Frits, erg fraai! Heb volgende week wat meer tijd om te bouwen, dan krijgt die een mooie plek in de route. Dankjewel weer voor de service! 😁👌🏽
Graag gedaan en jij bedankt voor de prima bruikbaare foto's.

Ik zie de volgende aanvraag wel verschijnen. :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
Daniel
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2856
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1309 keren
Ontvangen waarderingen: 8200 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 7):
MarklinmkasthijsTreinspotter nathanLouke1968Danielrabby62TheLaRiche
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 924
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1727 keren
Ontvangen waarderingen: 1460 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Nice!
Zijn ook een paar silo's mogelijk voor bij boerderijen? :blush:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2856
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1309 keren
Ontvangen waarderingen: 8200 keren

Re: Frison objecten

Bericht door Frison »

Kijk jij ooit wel eens wat er al allemaal beschikbaar is? :rolling_eyes:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 4):
Louke1968NielsB_DanielTheLaRiche
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 924
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1727 keren
Ontvangen waarderingen: 1460 keren

Re: Frison objecten

Bericht door mkasthijs »

Jazeker kijk ik er naar, maar met >2000 objecten vergeet ik soms wat je al hebt gemaakt, hihi. :blush: :wink:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Terug naar “Objecten”