Bij
Beneluxspoor.net staat oa. dit beschreven wat laad/los hoogte betreft:
Een laadperron is hoger dan een perron wat bedoeld is voor personenvervoer, omreden dat er gemakkelijk met een steekwagen, pompwagen of heftruck in- en uit de goederenwagen gereden moet kunnen worden.
De meeste goederenwagens hebben een laadvloerhoogte van 1220 mm. en de maximale perronhoogte volgens het PVR (profiel van vrije ruimte), zie NEM 102, is eveneens 1220 mm. (nu weet ik even niet of dat vanaf bovenkant spoor of vloer is gemeten

)
En wat de wand wat tussen de 2 sporen ligt bij die wissel maakt op zich niet zoveel uit, het gaat erom hoe breed je de poer maakt, en hoever je hem van de splitsing af wilt hebben.
Normaal ligt het spoor h.o.h. 4.2 m maar weet niet wat de maat is in een loods wat bijv. 5 m kan zijn.
Het komt er iig op neer hoe dichter naar de spitsing hoe smaller de poer/het dammetje.
