Help!

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Help!

Bericht door Frison »

Voor het in aanbouw zijnde pand van Elektrolux, heb ik een paar afmetingen nodig.

Je kan het pand via 2x een roldeur van 5 x 5 meter in- en uitrijden.
in de deuropening ligt een wissel, want binnen is dubbel spoor dus.

De vragen zijn:

- Hoe hoog moet het los platform zijn vanaf het maaiveld(!) voor een te gebruiken goederen spoor?

- Wat moet binnen, dus tussen de beide roldeuren, de minimale maat tussen buitenmuur en platform zijn voor dubbel spoor en hoeveel moet het platform dan vanaf het spoor liggen?


Afbeelding

Afbeelding
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Help!

Bericht door Marklin »

Bij Beneluxspoor.net staat oa. dit beschreven wat laad/los hoogte betreft:
Een laadperron is hoger dan een perron wat bedoeld is voor personenvervoer, omreden dat er gemakkelijk met een steekwagen, pompwagen of heftruck in- en uit de goederenwagen gereden moet kunnen worden.
De meeste goederenwagens hebben een laadvloerhoogte van 1220 mm. en de maximale perronhoogte volgens het PVR (profiel van vrije ruimte), zie NEM 102, is eveneens 1220 mm. (nu weet ik even niet of dat vanaf bovenkant spoor of vloer is gemeten :thinking: )
En wat de wand wat tussen de 2 sporen ligt bij die wissel maakt op zich niet zoveel uit, het gaat erom hoe breed je de poer maakt, en hoever je hem van de splitsing af wilt hebben.
Normaal ligt het spoor h.o.h. 4.2 m maar weet niet wat de maat is in een loods wat bijv. 5 m kan zijn.
Het komt er iig op neer hoe dichter naar de spitsing hoe smaller de poer/het dammetje. :wink:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Daniel
Moderator
Berichten: 247
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 1046 keren
Ontvangen waarderingen: 1036 keren

Re: Help!

Bericht door Daniel »

Dat is in Alphen neem ik aan? Je zou even kunnen kijken wat de hoogte van de goederenwagen "Habins" is gemeten vanaf bovenzijde spoorstaaf, de laadvloer van die wagen uiteraard, dan weet je wat je moet hebben qua hoogte.
Deze gebruikers waarderen Daniel voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Help!

Bericht door Marklin »

Misschien ben je er al uit maar heb eens gezocht op Alphen a/d Rijn en dan zou dit het idd moeten zijn.
En ja in de deur opening ligt een wissel, ik neem aan dat jij die 4 railopeningen er niet inmaakt, of wel?, maar het lijkt mij dat je het gewoon kan maken met die 5 m deur breedte en moet de route bouwer zijn wissel daarop baseren. (hou zeker dat dammetje niet te breed :wink: )
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
Frison
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Objecten”