WOP-NL Support & Suggesties

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

WOP-NL Support & Suggesties

Bericht door MarkA »

Afbeelding
Download: Klik

Achtergrond
Initieel was deze set uitsluitend voor eigen gebruik en bedoeld om mee te leveren met Krammerdijks Deltaland, op deze route ben ik tijdens de bouw van het huidige V3 overgestapt van ChrisTrains sporen naar de WOP sporen welke ook gebruikt worden op bijv. 't Zuiden van Nederland en Achterhoek en Twentelijnen.
Deze vond ik na lang wikken en wegen toch wat net even wat mooier door het 3D effect terwijl de FPS ongeveer gelijk bleef. Echter gezien deze sporen van Duitse makelij zijn staan ik wel wat dingen specifiek voor Nederland; waarop ik contact heb gezocht met de auteur van deze sporen en toestemming heb gekregen voor het maken van een aantal eigen bin files waarin ik wat aanpassingen kon doen welke doorverwijzen naar de originele GEO/Xsec bestanden.

Alle aangepaste bestanden staan (met toestemming) in een eigen Assetmap én hebben een afwijkende Displayname. Mocht je deze set installeren voor een route maar het zelf niet willen gebruiken is de set dus 'veilig' te installeren zonder dat je het per ongeluk/onbewust gaat gebruiken in je eigen route; hier is bewust zo over nagedacht :hugging:

Mogelijkheden
Na aanleiding van interesse van een aantal andere routebouwer heb ik samen met één daarvan (DutchDriver) het pakket uitgebreid en bij deze ook als losse download beschikbaar gemaakt voor iedereen die intresse heeft. Wat precies mogelijk is staat precies in de handleiding uitgelegd maar globaal kun je met deze set het volgende t.o.v. alleen de 'normale' DR-Gleisset (WOP):
- Sporen zijn standaard voorzien van een onzichtbaar collision object aan het einde van de rails waardoor je elk stootjuk (zoals COHA, Chris of Frison) kunt gebruiken mét collision t.o.v. een trein.
- Sporen zonder sneeuw zonder verplicht tunnelspoor (en dus tunnelgeluid+het tunnelicoon in de HUD..) te hoeven gebruiken. Voor bijv. onder overkappingen:

- Een NL naamgeving welke voor mij persoonlijk net even wat logischer in elkaar steekt.
- Compatibel met alle versies vanaf V2.3, al raad ik persoonlijk de laatste versie (momenteel 3.6) aan. Sommige mensen kiezen echter bewust voor V2.3 door het andere uiterlijk. Deze set is volledig compatibel met beide, waar je met het gebruiken van het normale 3.6 mogelijk onderdelen kunt gebruiken welke de 2.3 gebruikers niet hebben.
- Extra geluidsopties komende uit Im Köblitzer Bergland. Dit is echter optioneel, mocht je deze route niet hebben of willen gebruiken mis je alleen wat extra geluidsmogelijkheden. Ik heb gekozen om ze toe te voegen omdat ik toch al veel Assets van deze route gebruik in mijn route.


In dit topic kun je terecht voor support, vragen of eventuele suggestie wat ik wellicht kan toevoegen :halo:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 7):
DanielRob JansenNielsB_MarklinClipmeneernlRubku_NLrabby62
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: WOP-NL Support & Suggesties

Bericht door Marklin »

MarkA schreef:
28 feb 2022, 01:00
In dit topic kun je terecht voor support, vragen of eventuele suggestie wat ik wellicht kan toevoegen.
Nou laat ik eens beginnen met de vraag wat het voordeel is met gebruik van het NS Trk Sleeperless spoor terwijl hetzelfde type ook als WOP met 3 varianten beschikbaar is?
Heb nu WOP Rail1a Used2 NB als voorbeeld genomen omdat die er beste op lijkt. (zie knipsel)
Kortom hoe steekt dit in elkaar of zie ik iets over het hoofd en daarom NS Trk Sleeperless spoor is gebruikt?

Ps. heb er verder geen belang bij omdat ik Coha spoor gebruik, het is alleen even een weet vraag! :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: WOP-NL Support & Suggesties

Bericht door MarkA »

Marklin schreef:
28 feb 2022, 11:09

Nou laat ik eens beginnen met de vraag wat het voordeel is met gebruik van het NS Trk Sleeperless spoor terwijl hetzelfde type ook als WOP met 3 varianten beschikbaar is?
Heb nu WOP Rail1a Used2 NB als voorbeeld genomen omdat die er beste op lijkt. (zie knipsel)
Omdat deze varianten pas later in de DR-Gleisset zijn gekomen en dus niet in V2.3 zitten.
Sommige mensen kiezen bewust voor V2.3 omdat ze deze mooier vinden maar vooral omdat V3.x niet goed werkt met sommige oudere routes, zoals Fictiva van KoploperMau (je krijgt dan zwarte glitches door het scherm rondom Harderveld). Om die rede vond ik het belangrijk dat deze set alleen doorverwijst naar bestanden welke zowel in V2.3 als V3.X aanwezig zijn.

Gezien het initieel ging om een set voor persoonlijk gebruik én ik de ChrisTrains sporen sowieso al gebruikte voor wisselstellers maakt het in mijn situatie niks uit dat ook die sporen benodigd zijn. Overigens kan een routebouwer aan zijn/haar eigen Trackrule altijd kiezen om extra sporen toe te voegen; zo heb ik zelf de COHA Sporen er nog bij zitten voor de HSL. Op diezelfde manier kan een ander kiezen om WOP Rail1a Used2 NB extra toe te voegen aan de TR als hij/zij liever geen CT spoor als benodigdheden wil; mis je alleen de collision aan het spooreinde en andere aanpassingen op dat specifieke stuk :stuck_out_tongue:
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht (totaal 2):
Marklinkoen1
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: WOP-NL Support & Suggesties

Bericht door MarkA »

Na aanleiding van een gevonden bug door Rommy is vanaf nu V1.01 via dezelfde link te downloaden:
- Op varianten met Grijze ballast + houtendwarsliggers verschijnen nu bij wissels óók netjes houten dwarsliggers i.p.v. beton
Deze gebruikers waarderen MarkA voor dit bericht:
Frison
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1910 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: WOP-NL Support & Suggesties

Bericht door Marklin »

Oké, en mocht het ook om 3d bielzen gaan dan is dit nog steeds onveranderd dat 3d bielzen bij wissels niet doorlopen?, zo ook van andere providers. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: WOP-NL Support & Suggesties

Bericht door MarkA »

Dat is inderdaad een beperking in TS v.i.z.w. ; de dwarsliggers bij wissels zijn 2D
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Plaats reactie

Terug naar “Objecten”