Standaard streekbussen

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1039 keren

Standaard streekbussen

Bericht door Marc D. »

Ik heb het bussenproject weer eens opgepakt en de versies wat uitgebreid. Een Leyland semitour heb ik ooit zelf gehad maar jammer genoeg weer moeten verkopen.

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 16):
RobertF68MarklinFrisonDeNederlandseTreinMarkARubku_NLDutchDriverRoyLouke1968Wadlopertje en 6 andere gebruikers

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 90 keren
Ontvangen waarderingen: 487 keren
Contacteer:

Re: Standaard streekbussen

Bericht door KerAp »

Hey, wow, ik was er ook met een paar bezig! Mooi, hoor.

TP94
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 apr 2020, 19:13
3
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Standaard streekbussen

Bericht door TP94 »

They look awesome, we definitely need more Dutch vintage vehicles (buses, cars) for TS. Keep it up! :)

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1039 keren

Re: Standaard streekbussen

Bericht door Marc D. »

Een wat completer plaatje waar de DAF streekbussen nog op ontbreken maar al bijna klaar zijn. Dan verschillende uitvoeringen maken.

Afbeelding

Ben er weer mee bezig sinds ik ook wat Artitec modellen heb aangeschaft.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 11):
MichaelOmkasthijsRobertF68MarklinKerApLouke1968GertMeeringhanstreintjeJepparamasaurer580 en een andere gebruiker

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 90 keren
Ontvangen waarderingen: 487 keren
Contacteer:

Re: Standaard streekbussen

Bericht door KerAp »

Mooi, hoor. Je hebt zelfs een trolley-uitvoering met lijntjes. :ok_hand:

Ik zou alleen wel nog wat aan die raamtextures doen.

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 164 keren
Ontvangen waarderingen: 1039 keren

Re: Standaard streekbussen

Bericht door Marc D. »

Eigenlijk wel maar toch ook weer niet. Het zou er zeker beter uitzien maar waar haal ik de textures vandaan? Geven de mensen die op de foto's staan en de fotomaker toestemming om deze te gebruiken? Hoe moet ik ze benaderen? Kortom onmogelijk dus.

Een aantal jaren geleden ben ik gestopt met deze bussen omdat ik ook rijdbare varianten had waar Harry Veolia mee aan de slag ging om zijn route mee te complementeren. Dat is, op de trolleymasten na, opeens gestopt. Harry heeft toen aangegeven dat zijn gezondheid achteruit was gegaan en sindsdien is het stil geworden :thinking:.

Afbeelding

Deze moeten rijden op een onzichtbaar of verdiept tramspoor maar is te gecompliceerd om in een bestaande treinroute te verwezenlijken.

Ik zou dit ook kunnen toepassen op de huidige bussen maar dan word de polycount nog weer hoger dan de 2250 poly's de ze nu gemiddeld hebben i.v.m. het interieur en personages. Okay, ik heb Lods toegepast met de hoogste waarde van 256 meter voor de carrosserie dus vanaf deze afstand verdwijnen ze uit de game en zou het level of detail voor het interieur op 65 meter kunnen zetten. Ik heb de textures nu aangepast dat meerdere bussen van 1 texture gebruik maken i.p.v. alle bussen een eigen texture. Dat zou weer teniet gedaan worden door een interieur toe te voegen.

Maar vanuit de trein zijn de bussen waarschijnlijk nauwelijks te zien, dus waarom deze extra moeite doen? Het standaard wagenpark uit Train Simulator heeft ook dezelfde ramen.

Dus ik denk dat ik het maar zo laat.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 8):
Rubku_NLMarkAMarklinGertMeeringFrisonRobertF68DeNederlandseTreinLouke1968

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 90 keren
Ontvangen waarderingen: 487 keren
Contacteer:

Re: Standaard streekbussen

Bericht door KerAp »

Die doorzichtige ramen zou ik idd ook niet aanraden. (alhoewel het prachtig is)

Ik persoonlijk zou gewoon een foto van google plukken en die gebruiken. Er zijn desnoods best foto's van lege bussen te vinden, of foto's met een zekere glans waardoor je niet goed naar binnen kan kijken. Ik ga waarschijnlijk voor deze met mijn B88:

Afbeelding

Maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeuren (en lef, qua fotogebruik vs portretrecht).

Maar snap jouw keuze ook wel, en desnoods kan ik altijd mijn eigen versie afmaken of de jouwe repainten.

Wel zou ik voor iets donkerder grijs gaan en/of wat nepglans toevoegen als je het zo laat, ziet er zo wel erg nep uit. Maar werderom, kwestie van persoonlijke voorkeur.

Edit: Kijk, dit bedoelde ik met glans en niet naar binnen kunnen kijken:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht:
Marc D.

Plaats reactie

Terug naar “Objecten”