Suzuki Super Carry's
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 3
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 1242 keren
Suzuki Super Carry's
Voor de geïnteresseerde route- of scenariobouwers heb ik een iconisch autootje uit de jaren 90 gemaakt in maar liefst 30 varianten. Verschijnt binnenkort wel in de download sectie.
- Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 20):
- MichaelO • Frison • RcA51 • Rubku_NL • CalvinPigeon • Christian983 • Louke1968 • hanstreintje • Marklin • Rene394 en 10 andere gebruikers
-
- Download Manager
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 474 keren
- Ontvangen waarderingen: 821 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Wow wat een zeer mooie toegeving is dit
Super bedankt Marc dat je dit beschikbaar maakt en is ondertussen te downloaden voor iedereen:
Download
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 3):
- hanstreintje • GamePsycho • Treinspotter nathan
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 18 feb 2022, 18:43
- 2
- Gegeven waarderingen: 73 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Suzuki Super Carry's
geweldig, altijd leuk dit soort dingen, mooi gemaakt
Routebouwer van Route Searum
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 3
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 1242 keren
Re: Suzuki Super Carry's
In de handleiding staat dat handige Harries de modellen ook in een bestaande straat of weg kunnen verwerken zodat ze ook rijdend te zien zijn. Ik ben vandaag als handige Harrie bezig geweest met één van mijn voertuigmodellen en kwam tot de waardeloze conclusie dat deze achterstevoren rijdt . Dit komt omdat de oriëntatie van het voertuig in het 3d programma blijkbaar andersom had gemoeten. Dit is bij alle tot nu toe door mij gemaakte voertuigen zo, 90 stuks aan stad en streekbussen, brandweer en ambulancevoertuigen, tankwagens, suzuki carry's.
Dit allemaal aanpassen is een pens met werk en zou ook betekenen dat de al geplaatste voertuigen in routes en scenario's gedraaid moeten worden.
Ik heb de developer documenten er nog eens op nagelezen en daar staat in pdf 4.07 Train Guidelines "The nose should point up in the MAX top view (+Y axis)". Waarom moet dit voor sceneryvoertuigen dan weer andersom ?
De motivatie zakt zo weer naar een dieptepunt, net nu ik de draad weer opgepakt had.
Dit allemaal aanpassen is een pens met werk en zou ook betekenen dat de al geplaatste voertuigen in routes en scenario's gedraaid moeten worden.
Ik heb de developer documenten er nog eens op nagelezen en daar staat in pdf 4.07 Train Guidelines "The nose should point up in the MAX top view (+Y axis)". Waarom moet dit voor sceneryvoertuigen dan weer andersom ?
De motivatie zakt zo weer naar een dieptepunt, net nu ik de draad weer opgepakt had.
-
- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Tsja dit zijn van die dingen wat kan gebeuren al is achteruit rijden met auto's mogelijk.
Maar als ik mij niet vergis was het zo dat de eerste auto's ooit gemaakt door Frison overdwars reden, en dat is onmogelijk.
Maar als ik mij niet vergis was het zo dat de eerste auto's ooit gemaakt door Frison overdwars reden, en dat is onmogelijk.
-
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1312 keren
- Ontvangen waarderingen: 8206 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden.
Maar ja, al doende leert men en blijkt inderdaad dat je met rijdende voertuigen rekening moet houden hoe ze geplaatst worden.
Maar ja, al doende leert men en blijkt inderdaad dat je met rijdende voertuigen rekening moet houden hoe ze geplaatst worden.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Ja, zoals Marc al zei is er een spookrijder gesignaleerd op 's heren wegen, of hij/zij rijd achteruit.
Maar laten we het laatste jammer genoeg aanhouden.
Maar laten we het laatste jammer genoeg aanhouden.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 3
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 1242 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Een ander minpuntje is dat de door mij toegepaste zwaailampverlichting en de sirenes v.w.b. de hulpverleningsvoertuigen ook niet gaan werken als ze in een VehiclePropBlueprint worden verwerkt. Deze vraagt om het .IGS bestand i.p.v. het .BIN. Deze zijn als Children in de BIN opgenomen en worden op deze wijze dus niet gelezen. De sirenes daarentegen zijn in het VehiclePropBlueprint nog wel te linken naar het audio PROXYBIN bestand.
Al met al vraag ik me af of ik de moeite wel moet nemen. Hoe groot is de kans dat handige Harries deze voertuigen daadwerkelijk gaan verwerken in hun blueprints? Teun heeft het nu als proef gedaan zie ik.
Enige wijze raad is nu wel gewenst .
Al met al vraag ik me af of ik de moeite wel moet nemen. Hoe groot is de kans dat handige Harries deze voertuigen daadwerkelijk gaan verwerken in hun blueprints? Teun heeft het nu als proef gedaan zie ik.
Enige wijze raad is nu wel gewenst .
Ik dacht dat ik dat gedaan had volgens pdf pdf 4.07 Train Guidelines "The nose should point up in the MAX top view (+Y axis)". Maar zoals ik zo vaak tegen mijn zoon zeg "je moet niet denken maar zeker weten". En jij hebt dan de mazzel gehad dat Teun jouw voertuigen heeft gebruikt zodat je erachter kwam dat het niet goed zat. Mijn voertuigen waren blijkbaar te min om gebruikt te worden .
- Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 2):
- Frison • Marklin
-
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1312 keren
- Ontvangen waarderingen: 8206 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Ik zou het laten zoals het is. Zeker de oude modellen, die in de meeste routes niet bruikbaar zijn vanwege de ouderdom.
Voor nieuwe projecten altijd een proefmodel maken en testen voor wat betreft dit soort zaken als geluid, beweging, rijrichting, enz.
Voor nieuwe projecten altijd een proefmodel maken en testen voor wat betreft dit soort zaken als geluid, beweging, rijrichting, enz.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 3483
- Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
- 4
- Locatie: Hart van Nederland
- Gegeven waarderingen: 1952 keren
- Ontvangen waarderingen: 2209 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Ja ik had het bij de Suzuki bakwagen even getest en die rijd dus achteruit.
En wat de zwaailampen en sirenes enz. betreft kan goed kloppen want Frison had eens een betonwagen draaiend willen maken maar dat werkte ook niet op de wegen, mja het is niet anders.
Zo wijs ben ik nou weer niet, maar je zou enkele auto's kunnen doen (vooruit rijden) maar zeker niet alle 90 die gemaakt zijn en aangaf wat er sowieso te veel zijn om ze allemaal te zien rijden in TSC.
- Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
- Marc D.
-
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
- 4
- Gegeven waarderingen: 1312 keren
- Ontvangen waarderingen: 8206 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Marc,
Je bent waarschijnlijk op het verkeerde been gezet.
De door jouw gehanteerde X,Y,en Z assen verwijzen naar trein objecten.
Hierover staat bij Chris een korte uitleg.
Het blijkt dus, dat je voor rijdende treinen een ander systeem moet hanteren dan voor "gewone" objecten.
Ik heb me daar nooit zo in verdiept, maar aangezien jij veel meer rijdende treinstellen gemaakt hebt en (nog) geen rijdende overige objecten (auto's) kan ik me voorstellen dat je de fout in gegaan bent.
Ik zou me er niet zo druk over maken en gewoon een paar voertuigen waar je zelf van zou willen dat ze kunnen rijden, een kleine (draaiing) aanpassing maken en de rest laten voor wat het is.
Je bent waarschijnlijk op het verkeerde been gezet.
De door jouw gehanteerde X,Y,en Z assen verwijzen naar trein objecten.
Hierover staat bij Chris een korte uitleg.
Het blijkt dus, dat je voor rijdende treinen een ander systeem moet hanteren dan voor "gewone" objecten.
Ik heb me daar nooit zo in verdiept, maar aangezien jij veel meer rijdende treinstellen gemaakt hebt en (nog) geen rijdende overige objecten (auto's) kan ik me voorstellen dat je de fout in gegaan bent.
Ik zou me er niet zo druk over maken en gewoon een paar voertuigen waar je zelf van zou willen dat ze kunnen rijden, een kleine (draaiing) aanpassing maken en de rest laten voor wat het is.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
- 4
- Gegeven waarderingen: 98 keren
- Ontvangen waarderingen: 534 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Hier heeft het niet zo zeer mee te maken, de assen zelf zijn voor scenery objecten immers nog gewoon hetzelfde, het object moet alleen de andere kant op wijzen over de Z-as (dus Y-as in worldspace). Ik denk dat het nog een overblijfsel van MSTS is. Daar moesten voertuigen ook de andere kant op gebouwd worden. Al was het daar iig gedocumenteerd. In tegenstelling tot MSTS bestaat er geen tooltje om de pivot aan te passen, dus fixen kan idd alleen maar door het model juist te oriënteren, dus dat wordt toch de boel accepteren of 90 objectjes omdraaien en opnieuw exporteren. Door je eerste voertuig niet na export te testen heb je jezelf flink in de vingers gesneden. Mijn eerste voertuigen reden ook dwars, maar ik testte het gelijk, waardoor ik er meteen achter kwam, en de "schade" beperkt bleef...
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl
www.meteenteringgang.nl
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 3
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 1242 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Ik heb mijn voertuigen idd niet op wegen getest maar ik ben al bezig de zaak te verdraaien . En ik kan ze beter allemaal doen om problemen van gebruikers in de toekomst voor te zijn. Ben net even in de duisternis aan het testen geweest ook al rijden de suzukies achterstevoren, ze hebben wel verlichting .
- Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 3):
- Marklin • mkasthijs • KerAp
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
- 4
- Gegeven waarderingen: 98 keren
- Ontvangen waarderingen: 534 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Succes! Heb ook wel eens iets dergelijks gehad, dus ik weet wat je doormaakt haha.
Sterker zelfs, als ik nou naar mijn metrospoor kijk, wil ik het ook overnieuw doen, maarja dat zijn meer dan 1000 assets die nog niet eens allemaal af zijn...
Sterker zelfs, als ik nou naar mijn metrospoor kijk, wil ik het ook overnieuw doen, maarja dat zijn meer dan 1000 assets die nog niet eens allemaal af zijn...
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl
www.meteenteringgang.nl
-
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:31
- 4
- Gegeven waarderingen: 1804 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Doen die Suzuki's niet toevallig mee aan Andre van Duins achteruitrijden race?
- Deze gebruikers waarderen Wadlopertje voor dit bericht:
- Marc D.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 3
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 1242 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Ik heb net versie 1.1 ge-upload met wat aanpassingen. Ook al staat dit in de handleiding vermeld ik het ook even hier.
– Alle voertuigen zijn 90 graden (180 graden is dat dus ) gedraaid zodat wanneer ze verwerkt zijn in een straat of weg ze ook vóóruit rijden.
– Er was een nacht texture missend die nu is bijgesloten en is er een andere koplamp verlichting toegepast.
– Er zijn wat details aan de onderzijde verwijdert die toch niet zichtbaar waren.
– De glansgevende shader TrainSpecEnvMask verandert naar TexDiff.
- Wat LOD's aangepast (vergeten in de handleiding te zetten )
Door de eerste aanpassing is het eventueel nodig om een al in een route geplaatste Carry om te draaien.
De laatste 3 aanpassingen zijn ervoor om de belasting op het geheugen van de PC te verminderen.
Proceduralmap
Er is een Proceduralmap bijgevoegd met daarin VehiclePropBlueprints van alle Carry’s. Deze zijn te gebruiken om in de
TrafficControllerBlueprint van een bestaande weg of straat te verwerken.
– Alle voertuigen zijn 90 graden (180 graden is dat dus ) gedraaid zodat wanneer ze verwerkt zijn in een straat of weg ze ook vóóruit rijden.
– Er was een nacht texture missend die nu is bijgesloten en is er een andere koplamp verlichting toegepast.
– Er zijn wat details aan de onderzijde verwijdert die toch niet zichtbaar waren.
– De glansgevende shader TrainSpecEnvMask verandert naar TexDiff.
- Wat LOD's aangepast (vergeten in de handleiding te zetten )
Door de eerste aanpassing is het eventueel nodig om een al in een route geplaatste Carry om te draaien.
De laatste 3 aanpassingen zijn ervoor om de belasting op het geheugen van de PC te verminderen.
Proceduralmap
Er is een Proceduralmap bijgevoegd met daarin VehiclePropBlueprints van alle Carry’s. Deze zijn te gebruiken om in de
TrafficControllerBlueprint van een bestaande weg of straat te verwerken.
- Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 6):
- Marklin • Frison • Wadlopertje • Sikkenbaas • Andries33 • saurer580
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 3
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 1242 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Het duurt nog even omdat er een foutje mijnerzijds was v.w.b.de beige pickup. Er is nu een nieuwe zip aangekomen bij Rubku en wanneer goedgekeurd komt deze online.
Als je de voertuigen in bestaande wegen weet te plaatsen ziet het er dan ongeveer zo uit.
Alle gebruikte voertuigen en geluiden komen van mijn hand, op het politiebusje na. Deze is van Frison maar als test heb ik er even een 2 tonige sirene in gezet.
Als je de voertuigen in bestaande wegen weet te plaatsen ziet het er dan ongeveer zo uit.
Alle gebruikte voertuigen en geluiden komen van mijn hand, op het politiebusje na. Deze is van Frison maar als test heb ik er even een 2 tonige sirene in gezet.
- Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 5):
- mkasthijs • RobertF68 • Marklin • saurer580 • Frison
-
- Download Manager
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
- 4
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 474 keren
- Ontvangen waarderingen: 821 keren
Re: Suzuki Super Carry's
- Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht:
- Marc D.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
- 3
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 1242 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Een triest bericht jammer genoeg . Het grote (nou ja, groot) voorbeeld van de Suzuki Super Carry's heeft na 32 jaar sinds een paar weken kuren die, zoals ik het probleem kan identificeren, wijzen op een lekke koppakking. Slecht starten, veel witte walm uit de uitlaat, schokkerig rijden en 1 bougie die vochtig is. Gezien de kosten voor vervanging neigt dit naar afvoer . Dit carry'tje is al 32 jaar een onderdeel van mijn leven , langer dan dat ik mijn vrouw ken .
Is het daarom dat ik een paar maanden geleden de ingeving kreeg om haar te vereeuwigen .
Het is dat ik geen kippen heb, anders zou ze nog als kippenhok kunnen dienen. In spoorwegtermen kan ik d'r ook als "pluklok" gebruiken voor mijn andere rooie Carry.
Is het daarom dat ik een paar maanden geleden de ingeving kreeg om haar te vereeuwigen .
Het is dat ik geen kippen heb, anders zou ze nog als kippenhok kunnen dienen. In spoorwegtermen kan ik d'r ook als "pluklok" gebruiken voor mijn andere rooie Carry.
- Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 10):
- Frison • CalvinPigeon • KerAp • Rob_zeeland • Louke1968 • Sikkenbaas • Marklin • RcA51 • Wadlopertje • Roy
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
- 4
- Gegeven waarderingen: 98 keren
- Ontvangen waarderingen: 534 keren
Re: Suzuki Super Carry's
Dan heb je er toch een hele poos in rond mogen rijden. Denk dat ik niemand ken die zolang met een auto gedaan heeft; 32 jaar geleden was ik de speelgoedauto's pas net een beetje aan het ontgroeien... Ik voel met je mee!
- Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht:
- Marc D.
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl
www.meteenteringgang.nl
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01 jul 2020, 22:13
- 3
- Gegeven waarderingen: 26 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Suzuki Super Carry's
dat is jammer, weer een stukkie nostalgie van de baan.
sterkte met het verwerken van jouw verlies.
sterkte met het verwerken van jouw verlies.
- Deze gebruikers waarderen verbo622 voor dit bericht:
- Marc D.