4 NS DE1 koppen

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1230 keren

4 NS DE1 koppen

Bericht door Marc D. »

Vier NS DE1 koppen als scenery objecten, binnenkort te downloaden.
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht (totaal 17):
Frisonsaurer580Sjef61RoyRob_zeelandRubku_NLmprins62Christian983Treinspotter nathanKerAp en 7 andere gebruikers

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 656
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 463 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren

Re: 4 NS DE1 koppen

Bericht door Rubku_NL »

Afbeelding

Wat een mooie toevoeging.
Ik kan me nog wel herinneren dat deze jarenlang aan de gevel van de werkplaats in Zwolle hingen :smile:
bedankt Marc dat je dit beschikbaar maakt en ondertussen te downloaden voor iedereen:

Afbeelding Download
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 5):
Marc D.Treinspotter nathanLouke1968CalvinPigeonhanstreintje
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 4 NS DE1 koppen

Bericht door KerAp »

Klein kritiekpuntje: de LODs staan wel heel strak afgesteld. Nou weet ik dat wij tegenpolen op dat gebied zijn, maar met hoe ze nu staan, zal je ze vanuit een trein die de werkplaats passeert al nooit zien. Na 32 meter verdwijnen ze al.

Ook had de kop zoals hij aan de werkplaats hing een wit dak en zat de koppeling er nog op:

Afbeelding

Alle 3 die dingen zijn overigens zo te fixen met een repaintje (en een child object). Mag ik?
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1230 keren

Re: 4 NS DE1 koppen

Bericht door Marc D. »

Ik wist niet dat wij tegenpolen van elkaar waren t.o.v. lod's :joy:. Ik kan het nog wel aanpassen maar ben nu nog bezig met andere projecten die opnieuw gedaan en ge-upload moeten worden :tools:.

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 4 NS DE1 koppen

Bericht door KerAp »

Nou ja, ik gebruik ze bijna helemaal niet, en als ik ze gebruik, zelden onder de 500 meter, en ik vind dat jij ze wel vaker heel strak afgesteld hebt staan. Bij dat oude station van Arnhem heb ik er dan ook veel met TS-Tools aangepast. Dus ja, toch wel een beetje tegenpolen dan. Mr te weinig LODs en Mr teveel LODs.

Ik kan het prima zelf fixen als ik het mag repainten. Dan voeg ik de koppeling toe met een child object, repaint ik het dak wit, en omdat dit resulteert in een nieuw geometrie bestand, kan ik de LODs gelijk met TS-Tools naar smaak aanpassen. Dan kan jij gauw met je andere projectjes verder, je hebt nog genoeg te doen, ten slotte... :wink: Ik wil je verder niet ophouden, dan gaat het "de hele verkeerde kant op" :joy: :stuck_out_tongue:
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 4 NS DE1 koppen

Bericht door KerAp »

Sterker zelfs, ik heb het al gedaan. Als je het goed vind, zijn we er zo:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen KerAp voor dit bericht (totaal 2):
Sjef61Wadlopertje
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
Marc D.
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 jul 2020, 22:00
3
Gegeven waarderingen: 177 keren
Ontvangen waarderingen: 1230 keren

Re: 4 NS DE1 koppen

Bericht door Marc D. »

Ik heb de koppen nu openstaan in 3d en heb toch echt 512 meter als LOD en een polycount van 860 voor de kop gebruikt. Alleen de lampringen met een polycount van 499 staan op 32 :thinking:.
KerAp schreef:
21 nov 2023, 22:31
Bij dat oude station van Arnhem heb ik er dan ook veel met TS-Tools aangepast. Dan voeg ik de koppeling toe met een child object, repaint ik het dak wit, en omdat dit resulteert in een nieuw geometrie bestand, kan ik de LODs gelijk met TS-Tools naar smaak aanpassen.
Steve, ik vind het prima dat je voor eigen gebruik de geometrie van mijn objecten bestudeert en aanpast maar het word een ander verhaal als je die aangepaste objecten uiteindelijk in een route wilt gebruiken en uploaden. De LOD's die ik heb gebruikt zijn in mijn ogen voldoende voor een soepel gebruik van TSC. Ik begreep dat je het oude station Arnhem sowieso zelf opnieuw wilde doen en mijn oude route "de Ijssellijn" meer als referentie ging gebruiken.

Ik weet niet welke koppeling je gebruikt maar met die van PlanX als child samen met de kop als object en weer een nieuwe texture ga je het geheugengebruik van TSC onnodig belasten :sunglasses:. De door mij gebruikte shader is ook niet de voor objecten gebruikelijke TexDiff, wat ook al een iets grotere belasting op het geheugen heeft maar wel mooier staat.

Ik voeg een simpele koppeling toe die van dezelfde textures als de kop gebruik maakt, schilder het dak wit en verhoog de LOD van de lampringen naar 64 meter. Dan is voor wat mij betreft klaar. Vind je dit niet voldoende dan moet je zelf aan de slag :wink:.

Ik heb versie 1.1 net ge-upload en zal binnenkort wel beschikbaar komen.
Deze gebruikers waarderen Marc D. voor dit bericht:
Frison

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: 4 NS DE1 koppen

Bericht door Frison »

KerAp schreef:
22 nov 2023, 05:47
Sterker zelfs, ik heb het al gedaan. Als je het goed vind, zijn we
Je druk maken over een koppeling, wit dak en LOD, maar het gebruikte gebouw waar de neus hangt, lijkt niet op het origineel. :joy:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: 4 NS DE1 koppen

Bericht door KerAp »

Marc D. schreef:
22 nov 2023, 08:07
Steve, ik vind het prima dat je voor eigen gebruik de geometrie van mijn objecten bestudeert en aanpast maar het word een ander verhaal als je die aangepaste objecten uiteindelijk in een route wilt gebruiken en uploaden. De LOD's die ik heb gebruikt zijn in mijn ogen voldoende voor een soepel gebruik van TSC. Ik begreep dat je het oude station Arnhem sowieso zelf opnieuw wilde doen en mijn oude route "de Ijssellijn" meer als referentie ging gebruiken.
Ik durf wat meer, maar het is natuurlijk jouw object. Zoals je ziet, LOD-tegenpolen. :wink:

Je hebt me destijds toestemming gegeven om (mocht dat project waar het voor was ooit ergens komen) dat Arnhem in gewijzigde staat te gebruiken en verspreiden. Je hoefde niet eens gecredit, zei je. Ik heb je zelfs screens van de wijzigingen laten zien, en daar reageerde je ook op en complimenteerde je me ook mee. Dus daar was je toen zeker van op de hoogte. Maar als je hier nog op terug wil komen, ben je op de PM natuurlijk van harte welkom.

Het zijn uiteindelijk maar details. Ik gebruikte idd de Plan X koppeling. Maar dan haal ik deze repaint weer weg en wacht ik jouw nieuwe model wel af. Overigens vraag ik me af of een koppelingetje zo'n grote impact op je performance zou hebben, maar dat terzijde.
Frison schreef:
22 nov 2023, 08:54
Je druk maken over een koppeling, wit dak en LOD, maar het gebruikte gebouw waar de neus hangt, lijkt niet op het origineel. :joy:
Dat blijft ook door mijn hoofd dwalen, ja. Misschien als er nog tijd over is voor de deadline... :wink:
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
Rubku_NL
Download Manager
Berichten: 656
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 463 keren
Ontvangen waarderingen: 767 keren

Re: 4 NS DE1 koppen

Bericht door Rubku_NL »

Afbeelding
De update is nu beschikbaar

Afbeelding Download
Deze gebruikers waarderen Rubku_NL voor dit bericht (totaal 2):
Marc D.KerAp
DutchSims Download Manager & DCR Teamlid.
Dovetail Ambassador.
Ik stream maandag t/m vrijdag op Twitch.
Join ook mijn Discord!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2185 keren

Re: 4 NS DE1 koppen

Bericht door Marklin »

Een van deze (originele) DE1 Koppen hangend aan de lijnwerkplaats te Zwolle.

Edit/
Ja Frits, dit was dus ouwe koeien uit de sloot halen. :face_with_monocle:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8197 keren

Re: 4 NS DE1 koppen

Bericht door Frison »

Die foto staat er al even op hoor, hierboven wel te verstaan. :rolling_eyes:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Terug naar “Objecten”