Als eerste wil ik nogmaals benadrukken, dat een object nooit 100% zal voldoen aan de werkelijkheid. Ook in het geval van Almelo, waarvan geen tekeningen van de bewuste kap zijn.
Maar als ik kijk naar een vergelijkende kap, dan blijkt dat veeeeel te hoog nog wel mee te vallen.

Op de eerste onderstaande afbeelding staat de maat vanaf het perron tot aan beide kanten van het zij deel van de midden kap. 3,5 en 4,0 meter
Als je dan kijkt naar een vergelijkende kap, met een hoogte van 3,91 dan blijkt dat echt niet verkeerd te zijn.
Kortom, wat is nou het probleem? Zelfs de suggestie om iets in hoogte te "schalen" wordt van de tafel geveegd en dat terwijl ook dat zelfs niet eens nodig zou moeten zijn. Gewoon een deur half in het perron laten zakken is schijnbaar veel simpeler.

Kortom, waar, wat en wie zit er nu fout, de objectbouwer (kap dateert uit 2020 en is reeds in diverse routes opgenomen of de hoogte van de gelegde rails in de bewuste route ter plaatse van deze kap?

En ja, ben je het er dan niet mee eens, bouw dan inderdaad je eigen kap zou ik zeggen.