Hoogte perronkap Almelo

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8196 keren

Hoogte perronkap Almelo

Bericht door Frison »

Elders is er weer eens een discussie gaande over het wel of niet kloppen van de hoogte van de perronkap van Almelo.

Als eerste wil ik nogmaals benadrukken, dat een object nooit 100% zal voldoen aan de werkelijkheid. Ook in het geval van Almelo, waarvan geen tekeningen van de bewuste kap zijn.

Maar als ik kijk naar een vergelijkende kap, dan blijkt dat veeeeel te hoog nog wel mee te vallen. :rolling_eyes:

Op de eerste onderstaande afbeelding staat de maat vanaf het perron tot aan beide kanten van het zij deel van de midden kap. 3,5 en 4,0 meter
Als je dan kijkt naar een vergelijkende kap, met een hoogte van 3,91 dan blijkt dat echt niet verkeerd te zijn.

Kortom, wat is nou het probleem? Zelfs de suggestie om iets in hoogte te "schalen" wordt van de tafel geveegd en dat terwijl ook dat zelfs niet eens nodig zou moeten zijn. Gewoon een deur half in het perron laten zakken is schijnbaar veel simpeler. :joy:

Kortom, waar, wat en wie zit er nu fout, de objectbouwer (kap dateert uit 2020 en is reeds in diverse routes opgenomen of de hoogte van de gelegde rails in de bewuste route ter plaatse van deze kap?

Afbeelding
Afbeelding

En ja, ben je het er dan niet mee eens, bouw dan inderdaad je eigen kap zou ik zeggen. :wink:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
DanielTheLaRiche
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
saurer580
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:54
4
Gegeven waarderingen: 474 keren
Ontvangen waarderingen: 65 keren

Re: Hoogte perronkap Almelo

Bericht door saurer580 »

ja dat laatste lijkt me de meest logische conclusie :wink:



vr.gr
Ruud

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Hoogte perronkap Almelo

Bericht door KerAp »

Ik heb er geen problemen mee, hoor. Had je nog (met succes) om toestemming voor een repaint om te kijken of ik het zodoende misschien kon fixen, maar was eerlijk gezegd vergeten daarnaar te kijken in alle chaos. Ik heb dan ook nooit commentaar geleverd. Dat deed alleen Marklin die heel graag onder de aandacht wil brengen dat hij niet blij met de nieuwe route is.

Ik vind persoonlijk, als je dit zo vergelijkt...

Afbeelding

Afbeelding

jouw kap toch wel een tikkie aan de hoge kant, maar ik zou het niet storend noemen, koos daarom voor de optie hem iets lager te plaatsen, zonder commentaar te leveren.
Frison schreef:
01 jan 2024, 19:29
Kortom, waar, wat en wie zit er nu fout, de objectbouwer (kap dateert uit 2020 en is reeds in diverse routes opgenomen of de hoogte van de gelegde rails in de bewuste route ter plaatse van deze kap?
Ik geloof niet dat er hier iemand 'fout' zit.

Ik denk dat ik hier voorlopig maar even niet meer kom.
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 412
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
4
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Hoogte perronkap Almelo

Bericht door rommy136 »

Hoi allen,

Bedankt voor je bericht Frison.

Ik besef me goed wat je zegt met dat objecten niet 100% matchen met de buitenwereld en daar wil ik aan toevoegen dat doen onze routes ook niet.
Je kunt als routebouwer ook nooit voor precies 100% de dingen nabouwen omdat je immers niet alles exact buiten in je route kan hebben omdat 1. simpelweg niet alle objecten er 1:1 zijn, 2. je in TS toch vaak net iets anders uitkomt dan in de echte wereld . Ik probeer met de routes die ik bouw (fictieve routes uitgesloten) de waarheid tot een dusdanig niveau na te bouwen dat ik er tevreden over ben maar het zal nooit 100% matchen met de buitenwereld.

Ik wil nog wel ff zeggen dat het mij eigenlijk weinig uitmaakt of die kap nou te hoog of te laag is, etc. We hebben ons best gedaan met het plaatsen maar 100% zal de hoogte niet matchen. Ik heb ook geen tekeningen over de kap o.i.d. opgezocht hoe hoog die precies staat en stond. Zelfde met de vertrekseinlichten, etc.

Ik ben in ieder geval blij en dankbaar voor de objecten die je maakt. Dat ze niet 100% matchen met de werkelijkheid lijkt me geen ramp en in de route staan ze ook niet 100% op de plek. Ben blij dat we dit object hebben en dat ie dan niet precies de juiste maten heeft is dan jammer, het is nog altijd stukken beter dan een random ander object. Bedankt voor het maken in ieder geval.

Met vriendelijke groet,
Deze gebruikers waarderen rommy136 voor dit bericht (totaal 6):
FrisonRobertF68mkasthijsCalvinPigeonTreinspotter nathanTheLaRiche
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2851
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
4
Gegeven waarderingen: 1302 keren
Ontvangen waarderingen: 8196 keren

Re: Hoogte perronkap Almelo

Bericht door Frison »

KerAp schreef:
01 jan 2024, 20:26
...
Ik denk dat ik hier voorlopig maar even niet meer kom.
??????

Sinds wanneer ga jij een discussie uit de weg? :wink:

Ik snap gewoon jouw redenering niet.
Je hebt er geen moeite mee als de kap iets te hoog is, wat reuze meevalt, maar je kiest er wel voor om het gebouw in het perron te laten zakken met andere gevolgen. :thinking:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
KerAp
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 mei 2020, 19:57
3
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Hoogte perronkap Almelo

Bericht door KerAp »

Frison schreef:
01 jan 2024, 20:59
Sinds wanneer ga jij een discussie uit de weg? :wink:
Haha, misschien word ik te oud. Maar inhoudelijk maakt het mij ook niet zoveel uit, het is dan ook Marklin's negativiteit die ik zat ben, die het nou doet lijken alsof ik commentaar had, in plaats van hij, en dat irriteert me. Jouw reactie is immers vrij sportief. Verder sluit ik me volledig bij Rommy's bericht aan.

Kwam nog even langs speciaal om te verduidelijken dat mijn irritatie dus niet bij jou ligt.
"Als wat je gegeven is je niet aanstaat, maak dan zelf wat beters"
www.meteenteringgang.nl

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Hoogte perronkap Almelo

Bericht door mkasthijs »

Ik denk persoonlijk dat het slim is, gezien bovenstaande info en het andere topic, dat Teun (Marklin) en KerAp eens even met elkaar 1 op 1 in gesprek moeten om de lijn weer recht te krijgen.

Ik zou het namelijk erg jammer vinden als jij KerAp DS verlaat door reacties van Teun. Je hebt prachtig werk gemaakt en laten zien in 't Olielijntje ;)
En ik weet bijna zeker dat Teun zijn opmerkingen absoluut niet gemeen naar jou bedoelde, ook al kan het mogelijk voor jou anders doen voelen.
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 2):
WadlopertjeTheLaRiche
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3453
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1942 keren
Ontvangen waarderingen: 2184 keren

Re: Hoogte perronkap Almelo

Bericht door Marklin »

Tsja had dit kunnen verwachten, het is al eens vaker aan de orde is geweest.
Kaart je een dingetje aan wat mij opviel en meld als mogelijk verbeterpunt word er van een scheet een donderslag gemaakt na een paar tegen berichten die schijnbaar in verkeerde aarde vallen en heb ik het weer eens gedaan ofwel de gebeten hond.
Afijn, in de goede zin van het woord en een normale discussie als mensen onder elkaar al niet meer kan: zoek het verder maar lekker uit het is mij prima zo. :stuck_out_tongue:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 920
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
4
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1710 keren
Ontvangen waarderingen: 1409 keren

Re: Hoogte perronkap Almelo

Bericht door mkasthijs »

Wat mij betreft kan dit topic gewoon op slot net als deze discussie.
Het punt is denk ik helder dat er een feedback punt is voor de hoogte van de perronkamp van Almelo.

Vanuit verschillende mensen is hierin feedback en tips gegeven wat eventueel anders/beter zou kunnen en nu is het aan Rommy en KerAp of ze hier wel of niet wat mee doen. Dat is enkel en alleen aan hun en kunnen wij verder niks mee.
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 2):
verbo622Marklin
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Daniel
Moderator
Berichten: 251
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 1059 keren
Ontvangen waarderingen: 1065 keren

Re: Hoogte perronkap Almelo

Bericht door Daniel »

Tot zover de reacties, zoals Mkasthijs ook aangeeft. Het topic gaat op slot, laten we het verder vriendelijk houden.
Afbeelding

Terug naar “Objecten”