Wat je nu hebt gemaakt zijn (niks ten nadele van wat je hebt gemaakt) juist 2D bomen en geen 3D
Alle '2D' bomen van DTG en alle andere auteurs werken namelijk op deze manier.
Een '3D' boom is een boom die juist niet met je mee draait maar er van elke hoek anders uit (kan) zien, daardoor ook van boven bekeken kan worden* en een schaduw heeft.
Dit heeft als voordeel dat als ze dicht bij het spoor staan je ze niet vanuit de cabine ziet mee draaien, ze een schaduw hebben en er (vaak) meer details in zit. Het nadeel is uiteraard een iets hogere impact op de FPS.
Persoonlijk kies ik er voor om direct langs het spoor gebruik te maken van 'echte' 3D bomen, en verderaf op te vullen met 2D bomen. Verderaf zie je de nadelen van 2D namelijk niet in de praktijk. Iedere routebouwer zal hier een eigen best praktische in hebben.

Mogelijk dat voor jou de definitie van 2D vs 3D iets anders is, maar voor routebouwer is dit in ieder geval het onderscheidt tussen 2D en 3D bomen
*Nu denk je wellicht, wat moet je boven een boom? Bij een spoorbrug kan dit soms wel gebeuren vanuit de cabine, ook als je er schuin van boven op kijkt zie je de boom al deels verdwijnen.