De displayname van een geplaatst object achterhalen.

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

De displayname van een geplaatst object achterhalen.

Bericht door MarkA »

Gezien ik de laatste tijd erg veel PMs krijg via de fora en Discord met de vraag 'welk object is dit?' waarbij dan een screenshot van mijn route meegestuurd wordt wil ik via deze weg een korte uitleg geven over hoe je de naam in de objectlijst (vanaf nu displayname) van een geplaatst object kunt terugvinden zodat je dit in je eigen route kunt gebruiken :smile:

Om dit zelf te achterhalen ga je als volgt te werk:


1. Zoek het object op in desbetreffende route
In deze uitleg nemen we dit object als voorbeeld:
Afbeelding

2. Dubbelblik op het object in de route-editor en kopieer in het onderste vakje de tekst tussen de .xml en de laatste tilde (~)
Het is belangrijk niet meer dan dit te kopiëren anders gaat de volgende stap mogelijk niet goed.
Afbeelding

3. Navigeer naar de Asset map van je TS-installatie en zoek daar op de in stap 2 gekopieerde tekst
Standaard is dit te vinden in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets, als hij daar niet staat heb je zelf gekozen voor een alternatieve installatiemap en ga ik er vanuit dat je weet waar die staat :wink:
Afbeelding

4. Open RW-Tools en laad het zojuist gevonden .bin bestand
Mochten er meerdere zoekresultaten naar boven komen (wat bij een generieke naam als 'tree_01' of iets dergelijks mogelijk is) moet je zelf even door de zoekresultaten heen om de juiste assets te vinden die precies overeenkomt met waar je op zoekt.

Indien er naast de .bin ook een .xml bestand aanwezig is kun je er ook voor kiezen deze in te lezen in notepad en kun je RW-Tools overslaan.

Zodra RW-Tools is gestart is de makkelijkste manier het .bin bestand te openen met de sneltoets Ctrl + O
Afbeelding

5. Je kunt het object nu zelf eenvoudig terugvinden
In de Object Set Filter (de lijst waarin je selecteert welke Assets je kunt gebruiken in je route) binnen de route-editor ga je eerst naar de Providermap (de eerste submap na Assets). In dit voorbeeld is dat zoals in bovenstaande afbeelding te zien is Frison.

Vervolgens zet je een vinkje bij de Productmap (de map ná de Providermap), in dit voorbeeld is dat Materiaal.

Nu hoef je alleen nog maar in je objectenlijst het object zelf te zoeken en te plaatsen waar je wil :sunglasses:
In dit voorbeeld zoek je dan naar de in het bovenstaande screenshot benadrukte stukje tekst tussen de <...><...>, ofwel Roche Woerden

6 . Tot slot: de Displayname kan soms compleet anders zijn dan de naam van het .bin bestand!
In dit voorbeeld lijkt het er misschien op dat je wellicht net zo goed de naam van het .bin bestand kunt nemen i.p.v. het bestand te openen en de displayname te zoeken. Alhoewel dat hier goed was gegaan, is dit geen garantie, er zijn in TS meer dan genoeg Assets(providers) die een compleet andere displayname kiezen/gebruiken dan de naam van het .bin bestand!
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: De displayname van een geplaatst object achterhalen.

Bericht door Marklin »

Juist ja, even een aanvulling: voor loft items zoals hekwerken, wegen, spoor enz. gaat het niet op om de displayname te achterhalen!

En op deze manier kun je ook de displayname achterhalen als je dubbelklikt op een zg. melkfles wat je ziet als het een missend object betreft.
Dat kan helpen bij het zoeken welk object dat is, of een vraag hierover. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Objecten”