Pagina 1 van 1

Bestaande Objecten gebruiken

Geplaatst: 15 jul 2020, 12:38
door Frison
Ik zie met enige regelmaat vragen voorbij komen om objecten, waarvan al reeds lang een versie beschikbaar is.
Ook in sommige berichten zie ik dat verschijnsel optreden. :thinking:

Waardoor komt dat?
Is er te weinig informatie, zijn de omschrijvingen van de objecten niet duidelijk, is men niet goed op de hoogte van bestaande objecten, of is het makkelijker om eerst te vragen dan te zoeken? :zipper_mouth:

Ooit heb ik wel eens een index gemaakt van de eerste helft van mijn objecten, maar die is eigenlijk nooit ergens in gebruik geweest volgens mij.

Kortom, voordat je iemand om een object vraagt, kijk eerst eens bij de enorme verzameling objecten die er voor RW al zijn.
't is maar een tip, maar toch. :wink:

O ja, en zijn er ideeën om iets op te zetten qua index, database, .....
Geef je mening en maak het kenbaar zou ik zeggen.

Re: Bestaande Objecten gebruiken

Geplaatst: 15 jul 2020, 14:02
door Frison
OK, TSTools kan je een stuk op weg helpen. :sunglasses:

1) Open TSTools
2) Kies "Edits Asset/Content"
3) En dan "Asset editor"

Afbeelding
Afbeelding

4) en nieuw venster wordt geopend. Haal het vinkje weg bij "Rolling Stock Only"
5) Selecteer in de linker brede kolom de map van de provider die je wil bekijken, of misschien wel alle assets
(wat wel een grote complete lijst geeft van wat je bezit)
6) Klik tenslotte op "Add to LIst" en wacht af tot je lijst gereed is.
7) Om de naam te vinden die in RW gebruikt wordt, sorteer de lijst van kolom "Name" door er op te klikken.
Vervolgens kan je nu eenvoudig kijken wat er zoal beschikbaar is.

Je kan de lijst opslaan of printen, later importeren in Excel, enz. Bouw zo een eigen databank op van je assets.

Re: Bestaande Objecten gebruiken

Geplaatst: 16 jul 2020, 11:52
door Frison
Tot slot heb ik even een nieuwe index van alle door mij gemaakte bestanden, in de download geplaatst en die is hier te vinden:

https://drive.google.com/file/d/1NKbRKK ... sp=sharing

Voor komende objecten zal een andere submap gebruikt worden, dus deze indez is alleen voor de mappen "Scenery" en "Scenery2"