NL / BE Bovenleiding

Hier vind je alle onderwerpen over objecten die in aanbouw of uitgebracht zijn.
Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
4
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 94 keren

Re: NL / BE Bovenleiding

Bericht door TfNLDE »

Even een vraagje: is iets aan deze portalen veranderd? Ik had ze namelijk goed, nu blijkt dat deze allemaal omgekeerd staan, en dus niet de rijdraad vasthouden.
Afbeelding
Groeten,
Erwin

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 141
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
4
Gegeven waarderingen: 439 keren
Ontvangen waarderingen: 394 keren

Re: NL / BE Bovenleiding

Bericht door MichaelO »

Voor de zigzag beweging in een gantry tool heb je 2 portalen nodig, een met de hangers links en 1 met de hangers rechts. vermoedelijk zijn die 2 portalen een keer verwisseld in de blueprints.
Ik weet dat ik ze een tijd geleden een keer een update heb gegeven, waarbij ik de bruine Y hanger groen heb gemaakt, daarbij zal ik de portalen wel hebben verwisseld. Dat is inmiddels wel al weer een flinke poos geleden: viewtopic.php?p=6813#p6813
Hoewel ik nergens kan vinden wanneer ze gereleased zijn :thinking:

Wel een lastige situatie, want als ik de 2 weer zou omwisselen gaan ze in andere routes verkeerd om staan.
Op screenshots van de eerder gelinkte Nostalgia 1955 route staan ze bijvoorbeeld wel goed.

Gebruikersavatar
TfNLDE
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 apr 2020, 15:56
4
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 94 keren

Re: NL / BE Bovenleiding

Bericht door TfNLDE »

Je hoeft er verder niets mee te doen, was maar bedoeld als informatie naar jou toe. Ik zal dan de rijdraden opnieuw moeten spannen...

Gelukkig zijn niet alle portalen getroffen :upside_down:
Deze gebruikers waarderen TfNLDE voor dit bericht:
MichaelO
Groeten,
Erwin

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
2
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: NL / BE Bovenleiding

Bericht door Treintje »

Ik ben wat aan het rond rijden op meerdere routes Op een gegeven ogenblik hang ik boven een lok achter de panto. Toen viel dit mij op:

Afbeelding

Misschien hoort deze screen hier niet maar dacht Bovenleiding........

Ik heb er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden

(waar heb ik dat meer gelezen :scream:)

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 141
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
4
Gegeven waarderingen: 439 keren
Ontvangen waarderingen: 394 keren

Re: NL / BE Bovenleiding

Bericht door MichaelO »

De zigzag in mijn bovenleiding is net iets groter dan in het echt. Mijn bovenleiding heeft een zigzag van 0,4m naar -0,4m, ten opzichte van het midden van het spoor. In het echt is dit voor zover ik weet 0,35/-0,35
Dit kan je op zich goed zien bij de Traxx, de draad komt net van het sleepstuk af.
Afbeelding
Jammer, maar lastig om achteraf op te lossen en eigenlijk ook niet storend genoeg.

Op jouw screenshot is het effect echter wat extremer en wel storend. Dit zou kunnen komen doordat de hart op hart afstand tussen de sporen te klein is. Deze afstand moet, zoals in de handleiding vermeld, 4.2m zijn. Ik kan dit op basis van jouw screenshot alleen niet vaststellen, dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht:
Treintje

Gebruikersavatar
Treintje
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 feb 2022, 13:00
2
Locatie: hiero
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: NL / BE Bovenleiding

Bericht door Treintje »

Je uitleg was, voor mij, zeer leerzaam. Dat het hier extreem is zou misschien aan de datering van deze route kunnen liggen. Een van de eerste routes (ZWN)
Bedankt.

Terug naar “Objecten”