(Beta 1) [2022 - ÖBB] Nightjet Innsbruck Hbf, Wien Hbf - Amsterdam Centraal Deel 10

In deze categorie vind je gemaakte scenarios voor De Betuweroute.

Moderator: Download Team

edwinaartse
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:32
4
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

(Beta 1) [2022 - ÖBB] Nightjet Innsbruck Hbf, Wien Hbf - Amsterdam Centraal Deel 10

Bericht door edwinaartse »

Afbeelding

Afbeelding
Deze inhoud is alleen te zien voor ingelogde gebruikers.


Afbeelding Beschrijving
Sinds 25 mei 2021 reed er voor het eerst na het verdwijnen van de City Night line weer een nachttrein van en naar Nederland. De ÖBB verzorgd dagelijks in samenwerking met NS-International en DB Fernverkher een Nightjet verbinding van Amsterdam Centraal naar Innsbruck en Wenen. NS-International brengt de trein van Amsterdam Centraal naar Köln-West. Meestal met een Vectron BR 193 met stops op Utrecht Centraal, Arnhem Centraal, Düsseldorf Hbf, en Köln Hbf. Op Köln-West neemt de ÖBB de trein van NS-International over, meestal met een Taurus BR 1116. Op sommige dagen begint de ÖBB in Achen Hbf waar de nightjet uit Brussel-Zuid van de NMBS wordt overgenomen. Na stops op Bonn Hbf, Koblenz Hbf, Mainz Hbf, Frankfurt Flughaven, Frankfurt am Main - Süd, en Würzburg Hbf wordt Nürnberg Hbf bereikt.

DB Fernverkehr begint met een Nightjet in Hamburg-Altona. Ook deze Nightjet bestaat uit twee delen. Een deel voor Wenen en een deel voor Innsbruck. Er rijden in deze trein ook 3 autowagens mee naar Innsbruck. De tractie wordt meestal verzorgd door een BR 101. Na stops op Hamburg-Damtor, Hamburg Hbf, Hannover Hbf, Göttingen en Würzburg wordt dan ook Nürnberg Hbf bereikt.

Op Nürnberg zullen beide treinen uit elkaar worden gehaald, De wagens uit Brussel, Amsterdam en Hamburg met bestemming Wenen worden samengevoegd als één nieuwe trein. De ÖBB loc zal deze trein naar Wenen rijden en stopt onderweg nog op Regensburg Hbf, Passau Hbf, Wels Hbf, Linz Hbf, St. Pölten Hbf en eindigt op station Wien Hbf.

Ook de wagens uit Amsterdam, Brussel en Hamburg en de 3 autowagens met bestemming Innsbruck worden samengevoegd tot één nieuwe treinsamenstelling en de DB loc uit Hamburg zal deze trein naar München Hbf brengen. De trein zal onderweg alleen stoppen op Augsburg Hbf. Op München Hbf maakt de trein kop en zal een andere OBB loc de trein van DB Fernverkher overnemen. Na stops op Rosenheim, Kufstein, Wörgl Hbf, en Jenbach wordt Innsbruck Hbf bereikt.

Het scenario bestaat uit meerdere delen. Het het is een realistisch scenario en alle personentreinen in het scenario rijden volgens de echte dienstregeling van 2022. In dit 10e deel zijn we onderweg van Düsseldorf naar de Nederlandse grens bij Zevenaar. We naderen het station van Emmerich en rijden nonstop door richting de Nederlandse grens. Dit deel eindigt vlak voor station Zevenaar.

Afbeelding Description
Flughaven, Frankfurt am Main - Süd, and Würzburg Hbf Nürnberg Hbf is reached.

DB Fernverkehr starts with a Nightjet in Hamburg-Altona. This Nightjet also consists of two parts. Part for Vienna and part for Innsbruck. There are also 3 cars on this train to Innsbruck. The traction is usually provided by a BR 101. After stops at Hamburg-Damtor, Hamburg Hbf, Hannover Hbf, Göttingen and Würzburg, Nürnberg Hbf is reached.

Both trains will be separated at Nürnberg. The cars from Brussels, Amsterdam and Hamburg with destination Vienna will be merged as one new train. The ÖBB loco will drive this train to Vienna and stops on the way at Regensburg Hbf, Passau Hbf, Wels Hbf, Linz Hbf, St. Pölten Hbf and ends at station Wien Hbf.

The cars from Amsterdam, Brussels and Hamburg and the 3 car cars with destination Innsbruck will also be merged into one new train composition and the DB loco from Hamburg will take this train to Munich Hbf. The train will only stop at Augsburg Hbf en route. At Munich Hbf the train turns and another OBB loco will take over the train from DB Fernverkher. After stops at Rosenheim, Kufstein, Wörgl Hbf, and Jenbach, Innsbruck Hbf is reached.

The screenplay consists of several parts. It is a realistic scenario and all passenger trains in the scenario run according to the real timetable of 2022. In this 10th part we are on our way from Düsseldorf to the Dutch border at Zevenaar. We approach Emmerich station and drive nonstop towards the Dutch border. This part ends just before Zevenaar station.

Benodigde addons / Required addons:
3Dzug:
- Lgs 580 CE-Containerwagen
- ÖBB Nightjet
- Verkehrspack Güterwagen

Armstrong Powerhouse:
- Sky & Weather Enhancement Pack v2.0 (optioneel) [ook geschikt voor v1.0]

Christrains:
- NS 6400
- NS FCCPPS
- NS Klmos
- NS Traxx 186 + ICRmh Wagons

DCR:
- DCR BR186 + ICR Repaint Pack v4.0

Rail-sim.de:
- BR 294 - DB rot-1 v.2 (newS)

Steam:
- DB BR 185 Loco Add-On
- DB BR 361 Loco Add-On
- European / US Loco & Asset Pack
- Mosel Valley: Koblenz - Trier Route Add-On

TrainTeamBerlin:
- Szenariopack Vol. 1


In-game: [2022 - OBB], NS Int. Nightjet Insbruck Hbf, Wien Hbf - Amsterdam Deel 10
Spelerstrein: CT NS Traxx 186
Scenariodatum: 01 juli 2022
Begintijd: 08:15 uur
Duur: 30 minuten
Seizoen: Summer
Moeilijkheid: 2/5
Bestandstype: .rwp

Terug naar “De Betuweroute”