Problemen met opploppende objecten

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
dominic1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2021, 13:15
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Problemen met opploppende objecten

Bericht door dominic1985 »

Hallo,

Ik hoop dat er hier mensen zijn die me zouden kunnen helpen met het volgende probleem:

Sinds de nieuwste versie van TS heb ik meer dan vroeger last van opploppende objecten. Ik zie dan bijvoorbeeld in de verte een flatgebouw opdoemen of hekken langs het spoor worden getekend als je er al vlak bij bent. Ik heb het idee dat dit meer is dan vroeger.

Ik heb de volgende specs: NVIDIA RTX 3090, Intel Core I9-10980XE CPU @ 3.00 GhHz, 64,0GB Ram.

Heeft er misschien iemand tips hoe dit probleem verholpen kan worden?

avm024
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jul 2020, 22:35
3
Gegeven waarderingen: 20 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Re: Problemen met opploppende objecten

Bericht door avm024 »

wellicht kun je de 64-bit versie van het spel gaan gebruiken in plaats van de 32-bit versie. Dit helpt ook met de soepelere verloop van de scenario's en je kan meer assets inladen
beginnend sim speler :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain: :highspeedtrain:

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 568
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 168 keren
Ontvangen waarderingen: 357 keren

Re: Problemen met opploppende objecten

Bericht door RemkoH »

avm024 schreef:
28 sep 2022, 01:03
wellicht kun je de 64-bit versie van het spel gaan gebruiken in plaats van de 32-bit versie.
Ik mag toch hopen dat iedereen 64 bit gebruikt sinds deze bestaat.
Héél véél scenario's die zijn uitgebracht sinds 64 bit bestaat kunnen niet eens op 32 bit gespeeld worden.
dominic1985 schreef:
27 sep 2022, 12:36
Sinds de nieuwste versie van TS heb ik meer dan vroeger last van opploppende objecten. Ik zie dan bijvoorbeeld in de verte een flatgebouw opdoemen of hekken langs het spoor worden getekend als je er al vlak bij bent. Ik heb het idee dat dit meer is dan vroeger.
Dat idee heb ik ook. Niet zo extreem als jij beschrijft, maar ook hier laden objecten later sinds de laatste Classic versie dan dat ze in het verleden deden.
Het zou me weer eens niks verbazen als DTG iets geoptimaliseerd heeft dat het tegenovergestelde effect heeft.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


dominic1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2021, 13:15
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Problemen met opploppende objecten

Bericht door dominic1985 »

Ik gebruik inderdaad ook al de 64-bit versie. Maar inderdaad, het lijkt op een aanpassing in het spel. Vooral op plekken met een hoge dichtheid aan scenery kan je merken dat het laden meer tijd neemt dan vroeger, waardoor je dus objecten of bomen ziet “opdoemen”.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3371
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1903 keren
Ontvangen waarderingen: 2125 keren

Re: Problemen met opploppende objecten

Bericht door Marklin »

Misschien heeft de instelling Zichtafstand en Zichtveld er ook nog mee te maken of je die op 2/3 hebt staan of vol. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 568
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 168 keren
Ontvangen waarderingen: 357 keren

Re: Problemen met opploppende objecten

Bericht door RemkoH »

FOV heeft betrekking op de stand van de camera. En zit ook al langer in de game dan de laatste Classic versie.
Dat heeft niets met het inladen van objecten te maken.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3371
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1903 keren
Ontvangen waarderingen: 2125 keren

Re: Problemen met opploppende objecten

Bericht door Marklin »

RemkoH schreef:
01 okt 2022, 19:14
FOV heeft betrekking op de stand van de camera.
Dat snap ik ff niet met die FOV en stand camera, Hier hebben ze het over heel iets anders.
Dan kun je oa. -SetFOV=85 bij Steam als start optie ingeven. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 568
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 168 keren
Ontvangen waarderingen: 357 keren

Re: Problemen met opploppende objecten

Bericht door RemkoH »

Marklin schreef:
02 okt 2022, 14:04
Dan kun je oa. -SetFOV=85 bij Steam als start optie ingeven. :wink:
Die opstartoptie is inmiddels al een paar jaar achterhaald.
FOV is in te stellen in het menu tegenwoordig.

Wat is FOV? Quote van de DTG website:
Field of View
Alters the focal length to bring elements in the background scene closer (tighter field of view) to or push them further away the camera (wider field of view). This can help you see more, or less of a train cab as per your own preference, and changing the field of view can greatly impact the perception of speed, making it feel like the train is travelling a bit slower or faster and giving it a more realistic sensation.
Kort samengevat bepaald de instelling hoever de camera standaard is ingezoomd in de game. Je maakt er dus je zichtveld smaller of breder mee. Van oudsher is dat standaard 75% (100% is volledig uitgezoomd).
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
Marklin
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Plaats reactie

Terug naar “Vragen”