Muispijl verdwenen op het scherm

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Gebruikersavatar
dallascaprice
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 sep 2021, 13:59
2
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Muispijl verdwenen op het scherm

Bericht door dallascaprice »

Ik ben tegen een apart probleem aangelopen, de muispijl is niet meer in beeld.
Chain of events:
Een aantal Christrain Updates geinstalleerd, een aantal gedownloade scenarios geïnstalleerd.
Voordat ik vanaf een backup directory oudere scenario's en routes over de aanwezige heen ging kopiëren eerst via Steam een backup gemaakt .
Daarna van een backup HDD de mappen assets, routes, scenario's gesleept naar de railworks map. Wilt u het overschrijven, ja.
Ik denk, gaat er wat fout dan heb ik net een goeie backup via steam gemaakt.

Na het opnieuw opstarten van TS duurde het enorm lang voor het beginscherm er kwam, hij leek vast te zitten
Na een lange tijd kwam wel het menu in beeld maar de muispijl was verdwenen. Ik vind het niet logisch dat na het overschrijven van assets, routes en scenario-bestanden een muispijl besluit niet meer zichtbaar te zijn, op beide computerschermen niet. Ook buiten het TS intro beeld zie ik de muispijl niet op de andere monitor meer.

Daarop de eerder gemaakte backup via steam gedraaid , via de optie backup herstellen.
Helaas had dit geen effect, de muispijl bleef weg. Integriteit van bestaden gecontroleerd, er misten enkele bestanden, maar ook na het ophalen hiervan, geen succes.
Op het steamforum was hierover een topic te vinden, o.a. het uitzetten van het sleepspoor in de muis configuratie, maar die stond al niet aan.

De ultieme stap gezet, TS verwijderen via Steam, reboot, TS opnieuw installeren via Steam, zonder alle gebackupte routes en scenarios er weer in te zetten.
De muispijl is nog steeds niet in beeld, en tegelijkertijd óók niet op het andere scherm te zien. Pas na het beëindigen van TS via Taakbeheer komt de muispijl weer retour in beeld.

Wie herkent dit of weet hoe dit op te lossen.
Alvast enorme dank!!

Groet
René
Deze gebruikers waarderen dallascaprice voor dit bericht:
peerklota

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3492
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1955 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: Muispijl verdwenen op het scherm

Bericht door Marklin »

Kun je wel gebruik maken van het toetsenbord, en heb je ja dan nee een Controller?
Kijk anders eens bij de TSC instellingen wat er onderstand geselecteerd staat:

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
dallascaprice
Afbeelding

Prettig Pinksteren

Gebruikersavatar
dallascaprice
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 sep 2021, 13:59
2
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Muispijl verdwenen op het scherm

Bericht door dallascaprice »

Ik heb wel een controller, die zit aangesloten maar gebruik ik nooit. Ik heb nog niet geprobeerd om daarmee naar de instellingen te komen, dat ga ik proberen, dank je zover.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3492
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1955 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: Muispijl verdwenen op het scherm

Bericht door Marklin »

dallascaprice schreef:
07 mei 2024, 14:30
.... Ik heb nog niet geprobeerd om daarmee naar de instellingen te komen, ...
Je moet niet met de controller naar de instellingen toe, gewoon TSC starten en dan bij instellingen kijken.
Het kan maar zo zijn omdat de controller is aangesloten dit om bepaalde reden gewijzigd is, dus de Muis/Toetsenbord niet geselecteerd staat.
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
dallascaprice
Afbeelding

Prettig Pinksteren

Gebruikersavatar
dallascaprice
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 sep 2021, 13:59
2
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Muispijl verdwenen op het scherm

Bericht door dallascaprice »

Het is opgelost, muis/toetsenbord stond wel geselecteerd maar na het geheel uitpluggen van de controller en de PC restarten startte TS op als tevoren met de muispijl in beeld!
Daarna opnieuw de controller aangesloten, opnieuw opgestart en dezelfde problemen kwamen weer naar boven.
Conclusie, de controller is om onverklaarbare redenen stukgegaan.
Dat stukje troubleshooting had ik eigenlijk moeten doen voor TS te herinstalleren, maar het is wat het is!
Dank voor de hulp!

Terug naar “Vragen”