*OPGELOST* InputMapper

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
GamePsycho
4
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 120 keren

*OPGELOST* InputMapper

Bericht door GamePsycho »

Beste leden,

Ik heb een vraag betreffende het aanpassen van de InputMapper van Chris zijn treinen. Ik heb een voetpedaal gekocht en deze wil ik graag gebruiken voor de dodeman. Echter kan ik de "numpad enter" niet toewijzen in de software van het pedaal. Bij het toewijzen lukt het enkel om de "numpad enter" als gewone "enter" toe te wijzen. Nu heb ik geprobeerd om van de ICMm het inputmapper bestand te bewerken, door de dodeman bediening toe te wijzen aan de spatiebalk. Echter als ik de dodeman wil bedienen werkt deze helaas nog steeds enkel via de numpad enter toets. Hebben jullie enige ideeën/tips hoe ik dit kan oplossen?

Afbeelding

Alvast bedankt!

Marklin
4
Gegeven waarderingen: 2189 keren
Ontvangen waarderingen: 2559 keren

Re: InputMapper

Bericht door Marklin »

Op zich heb ik er niet zoveel kaas van gegeten maar je hebt 2 NSICMm_InputMapper er staan en wel deze:
NSICMm_InputMapper.bin
NSICMm_InputMapper22.bin

Komtom heb je wel de goede of allebei bewerkt moeten worden, en zo niet welke van die 2?
Want deadman komt in beide bin bestanden voor. :thinking:
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
GamePsycho
Afbeelding

Prettige reis!

GamePsycho
4

Ja ik heb beide bestanden van de ICMm aangepast, maar gek genoeg werkt het niet. Bij de VIRMm werk het wel gewoon.
Het gekke is dat als ik beide bestanden van de ICMm verwijder, alles in TSC nog wel gewoon werkt :face_with_monocle: er moet dus ergens nog een bestand zijn die invloed heeft op de toewijzing van de keyboardtoetsen.

Milko80
4
Gegeven waarderingen: 144 keren
Ontvangen waarderingen: 20 keren

Bericht door Milko80 »

Ik heb zelf een dodemanspedaal gemaakt met behulp van een arduino en een TFS402 Voetschakelaar.
Afbeelding
Daarnaast heb ik een Raildriver Desktop Train Cab Controller

Via het programma TS2017 Raildriver and Joystick Interface heb ik tot nu toe al mijn trein materieel (K-trains, Christrains, VR, 3Dzug, railtraction) hiermee werkend gekregen. Dus hendels, knoppen en voetschakelaar.

Met name het toevoegen van de dodemansknop was hierbij erg simpel (als je maar eenmaal weet hoe het moet :smile: )
Deze gebruikers waarderen Milko80 voor dit bericht (totaal 2):
ViqFLIRT3GamePsycho

Louke1968
4
Gegeven waarderingen: 2131 keren
Ontvangen waarderingen: 351 keren

Bericht door Louke1968 »

@ GamePsycho:

De "space key" is bij ChrisTrains normaal al gekoppeld met de " typhoon". Ik heb hetzelfde probleem met de " Numlock-Enter toets.
Ik gebruik daarvoor dezelfde input als die van Armstrong Powerhouse. Dit zijn de inputs die ik altijd wijzig:

Horn Low: Key_Space
Horn High: Key_B
Dodeman reset: Key_E

De instellingen van de raildriver laat ik ongewijzigd (de typhoon kan je met deze key-inputs met de raildriver bedienen). Je moet er alleen voor zorgen dat een toets niet aan 2 inputs gekoppeld is. Een beetje wisselen met de lettertjes hier en daar dus.

GamePsycho
4

Dankjewel voor de info. Ik heb de bin files nog eens bewerkt, maar het gekke blijft dat de huidige toewijzing van de toetsen niet gewijzigd wordt.
Ik heb dus nu voor de dodeman reset: Key_E toegewezen, maar als ik in de ICMm nu de dodeman wil bedienen met de E toets dan gebeurt er niets. Gebruik ik weer de Numpad_Enter toets dan werkt de dodeman wel. Heel vreemd.....

Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met de Audio update van DEC?

Louke1968
4

Bericht door Louke1968 »

Dan zou ik het probleem ook moeten hebben.
Gebruik je TS Tools om de bin bestanden te wijzigen?
Of de ICM volledig verwijderen ( ook de mappen) en opnieuw installeren. Misschien dat dat helpt?

GamePsycho
4

Ook het opnieuw installeren heeft het probleem niet opgelost :thinking:

Louke1968
4

Bericht door Louke1968 »

Heb je voordat je ging installeren in; RailWorks/Assets/ChrisTrains/RailSimulator/RailVehicles/EMUs de map NS ICMm verwijderd?

EDIT: Je gebruikt de laatste ICM update van Chris?

GamePsycho
4

Ik heb eerst via het configuratiescherm de ICMm addon verwijderd en daarna de map "NS ICMm" in: ChrisTrains/RailSimulator/RailVehicles/EMUs verwijderd. Hierna het cache gewist en de ICMm (versie 5.0.2) opnieuw geïnstalleerd. Helaas nog steeds hetzelfde euvel. Ik zal Chris eens benaderen of hij een idee heeft waarom ik de InputMapper niet werkend krijg.

Louke1968
4

Bericht door Louke1968 »

Tja, het is inderdaad een vreemd geval. Ik heb zojuist bij mij de ICM verwijderd (via de un-installer en de mappen verwijderd) en v5.0.2 opnieuw geinstalleerd. Ik heb toen de beide inputmappers bewerkt en daarna de DEC soundmod geinstalleerd. Hier werkt alles naar behoren. Hopelijk heeft Chris een oplossing. Succes in elk geval GamePsycho.
Deze gebruikers waarderen Louke1968 voor dit bericht:
GamePsycho

GamePsycho
4

Re: *OPGELOST* InputMapper

Ik heb in de tussentijd contact gehad met Chris. Het bestand "NSICMm_InputMapper" is niet langer van toepassing en is waarschijnlijk per ongeluk toegevoegd aan het installatiebestand.

Reactie Chris:
Also I believe NSICMm_InputMapper.bin is no longer used in any of my versions of the train and I think it got included in the installer by mistake so you can probably safely delete that file.

Na het bestand "NSICMm_InputMapper" verwijderd te hebben, heb ik vol goede moed het bestand "NSICMm_InputMapper22" opnieuw bewerkt. Maar helaas de gewijzigde toetscombinaties werkte nog steeds niet.

Inmiddels heb ik na veel zoeken een hele simpele oplossing gevonden om het aangepaste bestand met de nieuwe toetscombinaties werkend te krijgen .
Dit heb ik voor elkaar gekregen door een spatie toe te voegen aan de naam van het bestand "NSICMm_InputMapper22" > "NS[spatie]ICMm_InputMapper22"
Deze gebruikers waarderen GamePsycho voor dit bericht (totaal 3):
rommy136Louke1968denisJura

tieske05
4
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Bericht door tieske05 »

Ik gebruik zelf JoytoKey, dan hoef je niet allemaal files aan te passen. Erg makkelijk in gebruik.

GamePsycho
4

Dankjewel voor de tip. Ik vraag me dan alleen wel af hoe het dan zit als verschillende add-ons van diverse ontwikkelaars verschillende toetscombinaties gebruiken voor bijvoorbeeld de dodeman (meestal Numpad Enter of Spatietoets of E).

Terug naar “Vragen”