Geen spoor in Utrecht

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
FransSim
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Geen spoor in Utrecht

Bericht door FransSim »

Afbeelding
Hallo mensen. Op bovenstaand screenshot van Utrecht CS perron 4 (komende vanuit richting Bilthoven) zie ik nooit sporen. De trein rijdt wel gewoon door alsof die sporen er zijn. Als ik bijvoorbeeld een nieuw scenario maak en ik ga naar perron 4 dan zijn die sporen er gewoon. Ik heb de scenery density maximaal staan. Heeft iemand enig idee hoe dit komt
Deze gebruikers waarderen FransSim voor dit bericht:
MichaelO

FransSim
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Geen spoor in Utrecht

Bericht door FransSim »

Afbeelding
Hier zijn die sporen er dus wel??

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: Geen spoor in Utrecht

Bericht door RemkoH »

Er mist nog heel veel meer dan alleen spoor in het 1e screenshot.

Ik zie geen perronoverkapping, stationshal, diverse portalen en vast nog meer.
Ervan uitgaande dit de missende assets wel zijn geïnstalleerd wordt dit vrijwel altijd door te lage scenery density veroorzaakt.
Geadviseerd wordt om deze ALTIJD op maximaal in te stellen.

Zijn de 2 screenshots van dezelfde route of verschillende routes?
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Geen spoor in Utrecht

Bericht door Marklin »

FransSim schreef:
17 jun 2021, 15:11
Als ik bijvoorbeeld een nieuw scenario maak en ik ga naar perron 4 dan zijn die sporen er gewoon.

Ik heb de scenery density maximaal staan.
Bij welke route dit zich afspeelt weet ik ff niet maar het kan te maken hebben met een ander spoor dan hetgeen ervoor is gebruikt.
Dan kun je bij bepaalde scenario's (waarin het ScenarioNetworkProperties bestand in voorkomt) dat verschijnsel krijgen omdat eerder gebruikt spoor in dat bestand zijn weggeschreven ter hoogte van, in dit geval, een platform marker.
Kort gezegd heb je het eerder gebruikt spoor niet dan ontbreekt de textures van dat gedeelte, dus onzichtbaar.
Ofwel dan moet je (wij) aan de weet zien te komen wat het eerder gebruikt spoor was bij deze route.

Je hebt dan wel de scenery density vol staan maar het lijkt er niet op gezien de portalen tenzij ze van andere provider zijn.
Hierbij een vraag; zie jij in de route editor in het midden van een missend portaal ja/nee een zg. melkflesje staan?
Afbeelding

Prettige reis

FransSim
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mei 2021, 07:46
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Geen spoor in Utrecht

Bericht door FransSim »

Excuus, bij de eerste foto had ik de density nog niet maximaal staan. De ontbrekende stationsdelen werden daardoor veroorzaakt. Die density heb ik n.a.v. de voorgaande items hoog gezet. Dat loste dat probleem op. Dank voor de goede uitleg. Maar de missende sporen in dit deel van de route zijn gebleven. En dus alleen als je er naartoe rijdt. Zowel in de editor als tijdens een scenario vanaf Utrecht geldt, dat de sporen er gewoon liggen als je er met de vrije camera overheen “vliegt”.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”