routes

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
ronniedevos
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2021, 12:37
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

routes

Bericht door ronniedevos »

Hoi allemaal. Ik zit met een probleem. Ik heb ongeveer 8 ns routes gedownload. Ze staan er wel in maar als ik een route wil rijden bijvoorbeeld vlissingen bergen op zoom dan klik ik op start en als hij geladen is zie ik een blauwe velt blokken maar ik zie geen rails ook geen rijdraad bovenleiding en als ik een andere route pak zie ik ook het zelfde of ik zie alleen blauw blokkenveld Ik heb de volgende treinen en locks.
6400 serie 2200 serie 2400 serie de hippel de sik virim sprinter ddar 1600 serie. Hoe komt dat hij niet de volledige route weer geef? ben ik soms wat vergeten? Oja als ik de route dordrecht wil rijden zie ik alleen de hefbrug ook de perrons maar geen station gebouw Wie kan mijn helpen hoe ik het dan moet doen zodat ik alles weer kan zien zonder problemen?

Met vriendelijke groet Rondevos

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: routes

Bericht door Frison »

Beginnen met 1 route, daarvan de handleiding goed doornemen en vooral kijken naar de vereiste routes en assets. Pas als je dat gedaan hebt, en de route is kompleet werkend, aan de volgende beginnen.

O ja, en voor problemen en vragen kan je even op het forum rondkijken, daar zijn al veel problemen ter sprake geweest.

Kom je er dan nog niet uit, stel gerust je vragen, maar doe dat wel duidelijk en graag voorzien van een screenshot van het probleem. Dan komt het zeker goed. :wink:
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 359 keren

Re: routes

Bericht door RemkoH »

Missende rails en een kale ondergrond (blauwe veld blokken zoals je die noemt) betekent 9 van de 10 keer dat je een benodigde payware route mist.
Vrijwel alle freeware routes vereisen één of meerdere payware routes die als basis van de freeware route dienen.
Deze zouden genoemd moeten zijn in de handleiding van de route.
Daarnaast bevat de handleiding meestal nog een waslijst aan benodigde freeware assets, zoals bovenleiding, seinen, overwegen, gebouwen etc.

Ga bij de installatie route voor route te werk. Pas wanneer alle benodigdheden zijn geïnstalleerd en de route naar behoren functioneert ga je verder met de volgende route.
Gebruik TS-tools om te controleren of de route compleet is of dat er nog zaken missen.

Als laatste nog deze tip om te voorkomen dat bijv. wel correct geïnstalleerde bovenleiding en gebouwen niet juist worden weergegeven:
Zorg dat in de grafische instellingen Scenery Density ALTIJD op 100% staat ingesteld.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Plaats reactie

Terug naar “Vragen”