Route Zuidbroek

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MeesterJos
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2021, 15:17
2
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Route Zuidbroek

Bericht door MeesterJos »

Ik vind de route NoordOost Nederland mooi om te zien! :clap: :clap: :clap: Prachtig! Ik kan niet wachten om deze route te gaan rijden. :train:

Namens het Noord Nederlands Trein & Tram Museum wil ik de bouwers vragen om hulp. :tools:

Wij hebben een aardig leuke treinsimulator gebouwd met het programma Train Simulator. Met behulp van een eenvoudige stuurtafel, een beamer en een ruimte met machinistenstoel, willen we onze bezoekers een stukje laten rijden vanaf station Zuidbroek naar Veendam, of Groningen of Bad-Nieuweschans.

Dit traject is naar mijn weten nog niet gebouwd en ik begrijp goed dat daar heel veel tijd in kan gaan zitten. We zijn al tevreden met de lijn van Zuidbroek naar Veendam. Een ritje van 6 minuten.

Mochten de bouwers van NoordOost Nederland of iemand anders ons willen helpen om dit te verwezenlijken, dan wordt dat beloond met eeuwige roem; je naam zal (indien gewenst) worden vermeld bij onze treinsimulator in ons museum en uiteraard horen daar vrijkaarten voor de entree van het museum bij.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet, alvast bedankt voor jullie aandacht!

J.E. van der Veen
Machinist Nederlandse Spoorwegen
Drone vlieger voor Studio VDV
Vrijwilliger NNTTM
Uw gastheer bij Shunter Inn Train & Breakfast (2022)

Zuidbroek

Afbeelding
Deze gebruikers waarderen MeesterJos voor dit bericht (totaal 2):
Patrickmkasthijs
https://www.youtube.com/channel/UCzAe_V ... 8SgJw7xcJg Het zou leuk zijn, als je een bezoekje brengt aan mijn YouTube kanaal. :ok_hand:

Graag tot ziens! :wave:

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Route Zuidbroek

Bericht door Frison »

MeesterJos schreef:
02 aug 2021, 15:59
.....

Namens het Noord Nederlands Trein & Tram Museum wil ik jullie vragen om hulp. :tools:

.....
Ik ben wel genegen om voor dat stukje spoor eventueel objecten aan te maken, mits(!) er voldoende informatie over aangeleverd zal worden en wat ook nog bruikbaar is om textures van te maken.

zie hier: viewtopic.php?f=11&t=313

[edit]

Hoogezand zou zo maar Zuidbroek kunnen worden :wink:

Afbeelding

[/edit]
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
MeesterJos
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
MeesterJos
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2021, 15:17
2
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: Route Zuidbroek

Bericht door MeesterJos »

Uiteraard leveren wij de juiste tekening van het voormalig stationsgebouw, wat inmiddels nu ons museum is.

Wat fijn dat je mee wilt doen, top! :thumbsup:
https://www.youtube.com/channel/UCzAe_V ... 8SgJw7xcJg Het zou leuk zijn, als je een bezoekje brengt aan mijn YouTube kanaal. :ok_hand:

Graag tot ziens! :wave:

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: Route Zuidbroek

Bericht door RemkoH »

Gert Meering is/was ook bezig met een route in die contreien, waar onder andere het gevraagde Groningen en Bad Nieuweschans in voor komen.
Helaas is het alweer enige tijd stil rond deze route, Wiederline
Deze gebruikers waarderen RemkoH voor dit bericht:
MeesterJos
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 apr 2020, 16:22
3
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 125 keren

Re: Route Zuidbroek

Bericht door Patrick »

Dat klinkt erg leuk :sweat_smile: gelukkig woon ik zelf niet al te ver van het NNTTM dus dit zou zeker een kijkje waard zijn binnenkort
Deze gebruikers waarderen Patrick voor dit bericht:
MeesterJos
Afbeelding

Routebouwer NONLv6.5
[DEC] Stadler WINK Pack V2.0 developer

Patrick F.

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Route Zuidbroek

Bericht door mkasthijs »

Goedenavond Jos,

We kunnen altijd even met elkaar in gesprek gaan om de mogelijkheden te bekijken en te bespreken. Beloftes doe ik zeker niet, gezien er veel werk aan zit. Ook doe ik niet aan tijdbestek etc, gezien ik dat niet weet wat wij gaan doen.
Maar zoals gezegd, we kunnen wel met elkaar (virtueel) om tafel gaan. Stuur me maar een PM, dan gaan we het er eens over hebben :)

Groet,
Matthijs
Deze gebruikers waarderen mkasthijs voor dit bericht (totaal 2):
DsanderMeesterJos
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Route Zuidbroek

Bericht door Frison »

Frison schreef:
06 aug 2021, 15:27
Nu beschikbaar op mijn Google Drive en later ook via ChrisTrains en DutchSimms:

Station Zuidbroek

Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht:
MeesterJos
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Gebruikersavatar
MeesterJos
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2021, 15:17
2
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: Route Zuidbroek

Bericht door MeesterJos »

Zeer geslaagd!!!

Afbeelding
https://www.youtube.com/channel/UCzAe_V ... 8SgJw7xcJg Het zou leuk zijn, als je een bezoekje brengt aan mijn YouTube kanaal. :ok_hand:

Graag tot ziens! :wave:

Gebruikersavatar
MeesterJos
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2021, 15:17
2
Gegeven waarderingen: 31 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: Route Zuidbroek

Bericht door MeesterJos »

Beste Simmers

Inmiddels is er iemand met veel gevoel voor detail bezig om de lijn Groningen-Bad Nieuweschans te bouwen. Ik help hem erbij door foto's te leveren en om hem toegang te verlenen tot o.a. opstelterrein de Vork. Ondertussen probeer ik zoveel mogelijk mezelf meer te verdiepen in de materie. Diverse routes en materieel zijn aangeschaft of met mij gedeeld. :tools:

Als alles een beetje meezit, krijg ik bezoek van Chris Longhurst. Hij zal een bezoek brengen aan het Noord Nederlands Trein & Tram Museum, plus zal hij ook bij mij thuis komen. Ik woon immers op 1 km afstand van het museum. Samen met Chris zullen we afreizen naar de plek waar de ICNG tot onze beschikking staat, zodat hij gedetailleerde foto's kan maken van de trein. Één en ander wordt nu geprobeerd te regelen bij mijn werkgever, zodat we ongestoord langs en door de trein kunnen lopen. :face_with_monocle:

In het museum gaan we onze zelfgebouwde treinsimulator (ruimte, stoel, stuurtafel, scherm) verbeteren met in ieder geval de routes die relevant zijn voor ons museum, maar ook de hardware willen we aanpakken. We willen diverse partijen vragen om sponsoring van het project, denk aan bijvoorbeeld Dovetail Games, voor de licenties om het spel toegankelijk te maken voor het publiek. Maar ook nieuwe hardware, zoals een krachtige PC en een paar goede beeldschermen, plus een goede geluidsinstallatie om het geheel robuust en mooi te maken. :tools:

Wat we daarbij ook nodig hebben zijn mensen die weten hoe je commando's vanuit een échte stuurtafel (rijcontroller en remkraan, etc) kunt gebruiken bij Train Simulator. Onderdelen voor de stuurtafel proberen we deels uit eigen verzameling en via derden te regelen. Onze voorkeur gaat dan uit naar een stuurtafel van een DE of DH treinstel.

Als iemand ons tips kan geven over sponsoring bij bedrijven die ons het één en ander kan leveren, graag!

Als iemand weet of het beter is drie schermen te gebruiken dan bijvoorbeeld de Samsung Odyssey G9, laat het mij weten.

Alvast jullie dank!


Afbeelding
Deze gebruikers waarderen MeesterJos voor dit bericht (totaal 4):
GertMeeringMichaelOHeroicNonsenseJobPeeters
https://www.youtube.com/channel/UCzAe_V ... 8SgJw7xcJg Het zou leuk zijn, als je een bezoekje brengt aan mijn YouTube kanaal. :ok_hand:

Graag tot ziens! :wave:

GertMeering
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:49
3
Gegeven waarderingen: 117 keren
Ontvangen waarderingen: 241 keren

Re: Route Zuidbroek

Bericht door GertMeering »

Station Scheemda heden
Afbeelding
TD Gebouw De Vork
Afbeelding
Stroomhuis De Vork
Afbeelding
Station Zuidbroek Heden
Afbeelding
Afbeelding
Trots op het Noorden , net voor Station Groningen
Afbeelding
Station Winschoten
Afbeelding
Spoorbrug Zuidbroek
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen GertMeering voor dit bericht (totaal 4):
rabby62JobPeetersMeesterJosmkasthijs

Gebruikersavatar
MichaelO
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 mei 2020, 15:57
3
Gegeven waarderingen: 423 keren
Ontvangen waarderingen: 392 keren

Re: Route Zuidbroek

Bericht door MichaelO »

Mooi project!

Mocht de routebouwer in Groningen een bijzonder stuk bovenleiding zien staan, of iets wat simpelweg nog niet beschikbaar is in mij pakket, dan sta ik open om dat te maken.
MeesterJos schreef:
23 aug 2021, 11:52
Als iemand weet of het beter is drie schermen te gebruiken dan bijvoorbeeld de Samsung Odyssey G9, laat het mij weten.
Persoonlijk zou ik voor de prijs van de Odyssey G9 kijken naar een LG OLED TV.
OLED TV's van LG zijn zeer geschikt om op te gamen en zijn mooi groot, dus dan heb je echt het gevoel dat je in de cabine zit.
In de breedte komen ze volgens mij aardig overeen met de Odyssey G9, maar bij de TV krijg je een stuk meer hoogte erbij.

Ik overweeg om voor thuis te kijken om een stuurtafel te maken, en heb daarbij eerst ook gekeken naar de G9, maar denk dat een TV beter geschikt is.
Deze TV heb ik zelf op het oog, is zelfs goedkoper dan een G9:
https://tweakers.net/pricewatch/1663148 ... zwart.html
Deze gebruikers waarderen MichaelO voor dit bericht (totaal 2):
GertMeeringMeesterJos

Gebruikersavatar
Frison
Berichten: 2811
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:09
3
Gegeven waarderingen: 1273 keren
Ontvangen waarderingen: 8091 keren
Contacteer:

Re: Route Zuidbroek

Bericht door Frison »

Nou ik zie dat er al voldoende hulp is en de nodige objecten (dubbel) gemaakt zijn, dus haak ik even af en ga verder met andere projecten. :halo:
Deze gebruikers waarderen Frison voor dit bericht (totaal 2):
MeesterJosGertMeering
Wat er niet is, dat kan je niet zien.
Maar wat je niet ziet kan er wel zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”