Scenario Noordwest Nederland

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Scenario Noordwest Nederland

Bericht door dutchman »

Hallo,
In bovengenoemde route wil ik scenario "V3 sprinter naar Den Helder" rijden.
Ik krijg een foutmelding over een broken consist. In dit geval gaat het om de SLT van Christrains.
Volgens de manual moet in de consist een B1 rijtuig zitten, maar die wordt niet in trainsim zichtbaar. Bij de assets zie ik hem wel.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat gaat er fout?

Gebruikersavatar
dylanjohn10
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 apr 2020, 21:30
4
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Scenario Noordwest Nederland

Bericht door dylanjohn10 »

evt de wheathred repaint opnieuw installeren :flag_nl:

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
4
Gegeven waarderingen: 111 keren
Ontvangen waarderingen: 285 keren
Contacteer:

Re: Scenario Noordwest Nederland

Bericht door Koplopermau »

Je rijdt zo te zien een scenario op Noordwest Nederland. Heb je de laatste versie van Noordwest Nederland, dat is V5 (hier te verkrijgen: https://simtogether.com/files/file/791- ... nederland/ )?

Je probeert zo te zien een scenario te rijden voor V3 van de route. Dat is twee versies eerder, en er kunnen in die tijd dingen veranderd zijn aan de route waardoor het scenario niet meer werkt. Helaas heeft de routebouwer alle support voor de route opgezegd, dus fouten worden niet meer gefixt. Mijn suggestie: Probeer een ander scenario. :halo:

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Scenario Noordwest Nederland

Bericht door dutchman »

Dank je Koplopermau. Duidelijk verhaal ik heb het scenario verwijderd. Bij de overige V3 scenario's kan natuurlijk hetzelfde gebeuren, die gaan er dan ook uit :smile:
Groetjes

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3435
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Scenario Noordwest Nederland

Bericht door Marklin »

Ja verwijderen is de makkelijkste weg, maar het is ook te repareren voor eigen gebruik zodat je het scenario toch kunt rijden.
Als het alleen bij een of twee broken consisten blijft en je zet de treinstel(len) even op de rails kan het goed zijn.
Ofwel start TS -> scenario editor en vul midden boven de coördinaten in die bij de foutmelding staan (long & lat) en dan kun je naar de plaatst waar het treinstel zich bevind gaan en naast de rails staat.
Met wat proberen doe je meteen wat ervaring op voor mogelijk een volgend defect scenario. :wink:

Ps. als het de spelerstrein betreft met een broken consist kan dat wel eens mis gaan, maar dat is een ander verhaal...
Afbeelding

Prettige reis

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Scenario Noordwest Nederland

Bericht door dutchman »

Ha Marklin, ik begin even overnieuw.
Ik heb een broken consist. Ik ga naar die consist toe in de editor, daar zie ik dat de treinsamenstelling niet goed is. Dat zal (denk ik) de broken consist melding veroorzaken.
In de manual van Christrains zie ik dat in de consist een B1 rijtuig nodig is. Dat rijtuig kan ik niet vinden in de editor.
Ik zie hem wel als .bin file in de assets staan.
Eigenlijk had de vraag moeten zijn waarom ik niet het B1 rijtuig zie staan in de editor.
Ik weet zeker dat jij dat antwoord weet :smile: :joy:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3435
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Scenario Noordwest Nederland

Bericht door Marklin »

Staat het bewuste treinstel wel op de rails of er duidelijk naast?, zo ja dat is dit een broken consist.
Hoe of het ook alweer met de SLT zit weet ik ff niet ivm updates, maar geeft TS_Tools aan dat het B1 rijtuig nodig is c.q. missend?
Dat vraag ik mij af of tijdens het uitkomen van dit scenario dat rijtuig al bestond.

Edit/
Geef eens een downloadlink van de V3 sprinter naar Den Helder, of zit die er standaard in?
Afbeelding

Prettige reis

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Scenario Noordwest Nederland

Bericht door dutchman »

Het scenario komt er standaard bij. Ik kan die consist tuurlijk wijzigen door een ander en opgelost.
Maar het feit blijft dat TS Tools en de assetmap het B1 rijtuigen laten zien, maar de editor niet.

Afbeelding

Afbeelding

Zullen we dit maar als klaar beschouwen ?

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3435
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
4
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1937 keren
Ontvangen waarderingen: 2163 keren

Re: Scenario Noordwest Nederland

Bericht door Marklin »

Ja, maar je rijd met een 2 Bak en wellicht staat elders nog een SLT waar die B bakken zijn gebruikt dus een 4 bak toch?
Jij hebt hem dan vervangen, (wat niet perse nodig was) maar had het scenario inmiddels ook gevonden.
En ja, hij heeft 2 broken consisten, 1 in Den Helder en 1 nabij Heerhugowaard.
Beide even wat verzet, opgeslagen (waarbij je nog een keer de melding krijg en nogmaals opslaat) en rijden maar.
Afijn hoe het ook zij je kunt rijden. :sweat_smile:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”