Railtraction/Fopix NS1800 "Advanced Mode"

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Railtraction/Fopix NS1800 "Advanced Mode"

Bericht door HeroicNonsense »

Bij de Railtraction/Fopix NS1800 wordt een scenario meegeleverd voor de Seebergbahn. Als ik het goed begrijp, zou de lok in dat scenario in de "Advanced" modus te rijden zijn.

Nu heb ik geen idee wat dat inhoudt; de handleiding van Railtraction is summier en rept er niet over. Maar ik ben wel erg nieuwsgierig! In de scenario's die ik zelf maak (of downloadt) verschijnt namelijk altijd de melding "Advanced mode: OFF".

Helaas heb ik de Seebergbahn niet (ik heb wel de Workshop-versie, maar daar is het scenario niet compatible mee) waardoor ik dat scenario niet kan spelen en het niet zelf kan testen.

Heeft iemand het wel eens geprobeerd? Wat houdt die Advanced modus in? En hoe krijg je de RT/Fopix NS 1800 in Advanced modus werkend in je eigen scenarios?

Stoom_Machinist
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 apr 2020, 22:38
3
Gegeven waarderingen: 111 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Railtraction/Fopix NS1800 "Advanced Mode"

Bericht door Stoom_Machinist »

Tja het wordt tijd dat iemand eens echt de NS 16/17/1800 maakt, Chris kan het maar wilt het niet omdat hij een contract heeft getekend met Fopix om geen NS 1600 te maken, geen idee of er een houdbaarheid's datum op zit, maar goed dat is niet aan ons.
MarcD heeft het druk maar die geef ik het meeste hoop dat er nog een fatsoenlijke NS 1600 komt met ATB!! :sunglasses:
Dan heb je onze fransozen van Simexpress waar ik ook een kans zie dat ze de NS 1600 maken, of er en ATB systeem in komt betwijfel ik.

De rest is meuk. :thumbsdown:
Deze gebruikers waarderen Stoom_Machinist voor dit bericht:
Evert66

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Railtraction/Fopix NS1800 "Advanced Mode"

Bericht door Marklin »

Misschien kun je hier wat mee wat ooit Treinpunt.nl hete en over de ATB gesproken word plus filmpje. :wink:
Afbeelding

Prettige reis

Stoom_Machinist
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 apr 2020, 22:38
3
Gegeven waarderingen: 111 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren

Re: Railtraction/Fopix NS1800 "Advanced Mode"

Bericht door Stoom_Machinist »

Nee daar kunnen we niks mee. :joy:

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Railtraction/Fopix NS1800 "Advanced Mode"

Bericht door Marklin »

Nee dat zal wel niet wat jij voor ogen had, maar daar is oa. te lezen dat het samen met de Railtraction seinen bedoeld was en dus de ATB niet met andere seinen werkt waaronder die van Coha.
Kort gezegd, je kunt daar op zich niets mee zodat het naar behoren zou werken waar het voor bedoeld was.
En ja het zal bij niemand van de makers opkomen om er dan maar een andere ATB in te bouwen die bijv. op de seinen van Coha, of mijn part op het Duitse systeem werken.

Edit/
HeroicNonsense schreef:
15 sep 2021, 16:35
.... Helaas heb ik de Seebergbahn niet ......
Dan heb je het European Loco & Asset pack ook niet, daar zit de Seebergbahn namelijk in. :wink:
En die is voor veel NL routes een must, en dan met name de Assets.
Dus wie weet met een Steam korting sale ...., maar dat terzijde.
Afbeelding

Prettige reis

HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Railtraction/Fopix NS1800 "Advanced Mode"

Bericht door HeroicNonsense »

Marklin schreef:
17 sep 2021, 13:11

Dan heb je het European Loco & Asset pack ook niet, daar zit de Seebergbahn namelijk in. :wink:
En die is voor veel NL routes een must, en dan met name de Assets.
Dus wie weet met een Steam korting sale ...., maar dat terzijde.
ELAP heb ik gelukkig wel, maar Seebergbahn heb ik echt niet op mijn computer staan. Ik begreep dat die route enkele jaren geleden uitgefaseerd is en dat daar de Workshop-versie ("[WS] Seebergbahn") voor in de plaats is gekomen.

Dat de ATB in de Fopix-lok niet werkt met Coha-seinen, is mij bekend. Ik heb ook geen illusies dat de "Advanced Mode" dat oplost. ;)

Het Italiaanse SilverLine heeft een jaar of twee geleden een NS1700 aangekondigd op hun Facebook-pagina, maar sindsdien is het erg stil rond die release. Geen idee of daar een werkende ATB in zou zitten overigens.

dutchman
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 aug 2020, 17:57
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Railtraction/Fopix NS1800 "Advanced Mode"

Bericht door dutchman »

Hallo,
De advanced mode zet je aan en uit met Shift+CTRL+HOME. Mijn probleem met deze trein is dat de dodeman niet reageert op het uitzetten.
Het alarm signaal gaat wel uit maar naar 1 of 2 seconde gaat toch de emergency brake aan.
Groetjes van Rob
Deze gebruikers waarderen dutchman voor dit bericht:
HeroicNonsense

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”