Trainsim uitbreidingen

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
jeremy29
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2021, 23:32
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Trainsim uitbreidingen

Bericht door jeremy29 »

Hallo Allemaal
ik heb nog voor de oude Microsoft Train simulator van ubisoft uit 2001
9 uitbreidingen ik weet nog van toen ik ze er allemaal op had staan sommigen niet tot niet goed werkte weet niet meer welke
wel weet ik nog dat ze niet samen konden maar apart of de uitbreidingen die bij elkaar hoorde wel werkte

ik wil zo de trainsim 2022 deluxe kopen maar kunnen deze ouderen hier bij gezet worden of werkt dat alleen bij die uit 2001

en mocht het niet kunnen neem ik aan dat de 2 apart wel op 1 computer kunnen maar hoe krijg ik ze samen bij die uit 2001 wel goed werkend ?

het gaat om de volgende
Germantrains volume 8 en 9
van FCO

Operlandse spoorwegen 2008
van HCC

2in1
Auf der marschbahn nach westerland
Durch den schwarzwald nach offenburg
van Halycon uit 2008

High speed trains
van Aerosoft uit 2004

van de uitgevers Blue sky en NBG multimedia en USK
heb ik de volgende

Protrain Perfect S-bahn Leipzig

Protrain 35
Erfurt-halle ostalgie auf der thuringer bahn

protrain
Der rasende roland ostalgie in schmal und normalspur

Protrain 9
ostalgie Berlin-Rostock


Wie kan me helpen

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: Trainsim uitbreidingen

Bericht door MarkA »

Microsoft Train Simulator MSTS is een compleet ander spel dan Train Simulator 2022 (voorheen ook wel Railworks genoemd).
Je content voor MSTS is daarom helaas niet te gebruiken binnen Train Simulator 2022
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Trainsim uitbreidingen

Bericht door Rob Jansen »

Ben helaas bang dat ik je teleur moet stellen.

Deze add-ons zijn niet compatible met de "nieuwe" Train Simulator, omdat het verschillende spellen zijn waarvoor ze gemaakt zijn.

Je zult per add-ons de basisgame moet bekijken, maar zover ik zie zijn het oudere Train Games.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

jeremy29
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2021, 23:32
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Trainsim uitbreidingen

Bericht door jeremy29 »

Het zijn inderdaad ouderen spellen
nou ja zet ik de ouderen uit 2001 er ook bij

ik heb nu trainsim 2016 als ik die er opzet en ik koop de 2022 deluxe word dit 1 spel of 2 aparte? en als die 2022 er op staat kan ik dan later ook de ouderen er bij zetten of lukt dat niet?

ook heb ik van de oude trainsim van rond 2004 of 2006 de oude cab controller kan deze wel bij die van 2022 en waar vind ik het programma waar ik hem mee kan instelleren ik heb er de cd niet meer van

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Trainsim uitbreidingen

Bericht door Rob Jansen »

Als je Train Simulator 2016 bedoeld die je op Steam had (of op CD/DVD maar via Steam moest activeren), dan als je Train Simulator 2022 koopt worden deze routes die in dat pakket komen samengevoegd.

Elk jaar krijg je de gratis core update van de game automatisch, alleen voor de nieuwere routes die meekomen in dat pakket moet je deze aanschaffen als je ze wilt hebben (3 routes voor de prijs van 1, altijd een goede deal).
Dus in feitje download je dan via Steam altijd de nieuwste versie en je download ook alle Add-ons waarop je recht hebt welke je hebt gekocht los of kwamen in Train Simulator 2016.


Voor de cab controller, je bedoelt de Rail Driver? Download dan de driver op de officiële website: http://raildriver.com/support/TrainSimulator.php
Deze werkt ook voor de 64-bit versie (welke aangeraden wordt om te gebruiken, niet langer de 32-bit vanwege de geheugenlimiet en routes tegenwoordig zo worden gebouwd dat 64-bit een vereiste is).
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

jeremy29
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2021, 23:32
2
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Trainsim uitbreidingen

Bericht door jeremy29 »

Top Bedankt

ik heb nu bij de Trainsim 2016 de Bahnstrecke Strasbourg-Karlsruhe route gekocht
als ik dan met de TGV ga rijden heb je 2 remmen deze doen er zeer lang over om van 100Km naar 60Km te gaan is dat te verhelpen
waardoor de rem beter en sneller remt ?

ook krijg ik de melding naar 10 min

Game over Error
Train derailment dua to an al collision [service16 longitude=8.
38592 latitude=48.98722]&[longitude=8.38568 latitude=48
98707

tot wel 3x achter elkaar op het zelfde stuk en je ziet geen anderen trein en krijgt er ook geen melding van dat er een voor me zit
wie weet hoe deze 2 nieuwe problemen te verhelpen zijn?

heb hier een link met een filmpje het is geen super beeld maar de lange remweg en de melding aan het einde is wel te zien


Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren
Contacteer:

Re: Trainsim uitbreidingen

Bericht door Rob Jansen »

Je remt dynamisch dus het duurt wat langer om af te remmen, zo te zien gaat je andere rem er niet op (bij de 3 meters links, de bovenste), heb zelf nog niet gereden ermee, dus mogelijk dat daar een issue ligt.

De Game Over error is vanwege dat er volgens de informatie, de trein die 'service 16' heet een crash heeft, hierdoor stopt de game en krijg je deze fout. Het kan een bug zijn in het scenario en zal je met wat veranderen zelf kunnen op lossen (nadat je het scenario een kopie hebt gemaakt en standaard maakt) of DTG zou dit probleem moeten oplossen (moet je wel een support ticket aanmaken bij hun of op hun forum plaatsen).

Nog even en tipje, zo te zien heb je 'Adaptive Bloom' aanstaan in de game, zet die uit, hierdoor krijg dat je meters ineens veel lichter oplichten en vooral de lucht overbelicht is als het wat schemerig wordt.

Adaptive Bloom heeft in TS2020 en lager mogelijk nooit gewerkt of ze hebben in TS2021 (en 2022 nu) dat aangepast.
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”