routes installeren...

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
hearthstone Bekim
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2020, 10:38
3
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

routes installeren...

Bericht door hearthstone Bekim »

Hallo,

Eerst en vooral leuke site en succes ermee!

nu ga ik met iets komen waar iedereen waarschijnlijk het antwoord al op weet..ik heb speciaal voor trainsimulator een laptop gekocht en het starterspakket via simtogether met 1 route erbij..nu ben ik een leek in installeren..ik vind het spel gewoon heel leuk ( ik ben zelf tramchauffeur in antwerpen)

om jullie een heel lang verhaal te besparen ( heb al hulp gehad via diverse bronnen ) zijn er ook routes die je kan installeren zonder weer 60euro uit te geven aan diverse payware? dus als je eigenlijk het starterspakket aankoopt heb je nog niet veel aan bepaalde routes..daarnaast moet je als je krammendijk wil instaleren drie losse payware dingen aankopen..

uiteraard snap ik dat mensen routes zelf aanmaken, maar om nu telkens zoveel geld uit te geven per route?

iemand tips of suggesties?

Gebruikersavatar
RemkoH
Beheerder
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 169 keren
Ontvangen waarderingen: 360 keren

Re: routes installeren...

Bericht door RemkoH »

Er zijn verschillende freeware routes verkrijgbaar. Ook op deze website.
Maar vrijwel allemaal maken ze gebruik van één of meerdere payware routes om goed te functioneren.
Bij Nederlandse freeware routes is Munich-Augsburg bijvoorbeeld vaak gebruikt.

Bekijk de handleidingen van freeware routes waar de interesse ligt en inventariseer welke payware routes benodigd zijn.
Er zal geheid een overlap zijn. Het zal niet zo zijn dat voor iedere freeware route weer nieuwe payware routes nodig zijn.
Co-founder van DutchSims, admin, moderator, tester, scenario bouwer, lua scripter
De lijst houdt niet op :upside_down:


Gebruikersavatar
DutchDriver
Moderator
Berichten: 248
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Valleilijn
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 418 keren
Contacteer:

Re: routes installeren...

Bericht door DutchDriver »

Welkom!

Het starterspakket is een mooi startpunt, maar veel Nederlandse routes vragen om een aantal betaalde pakketten. Dit komt vooral uit het verleden, toen er nog lang niet zoveel gratis beschikbaar was. Ook zit er in zo'n betaalde route ongeveer alles wat een routebouwer nodig heeft, zoals rails, vegetatie en huisjes.

Voor een route die weinig nodig heeft raad ik je Fictiva aan, welke alleen München-Augsburg en het EU Asset Pack gebruikt. Die zijn beide voor een uiterst zachte prijs te halen in één van de vele uitverkopen op Steam en bij DTG zelf. München-Augsburg is in de uitverkoop zo'n €7,00; afhankelijk van de betreffende periode.

Meer over het EU Asset Pack is hier te vinden.

Grtz.
DutchDriver.
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkA
Beheerder
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 235 keren
Ontvangen waarderingen: 641 keren

Re: routes installeren...

Bericht door MarkA »

Allereerst welkom op het forum :sunglasses:

Ik haal het niet direct uit je reactie maar gezien je dat starterspakket hebt ga ik er vanuit dat je vraag vooral over Nederlandse routes gaat.
om jullie een heel lang verhaal te besparen ( heb al hulp gehad via diverse bronnen ) zijn er ook routes die je kan installeren zonder weer 60euro uit te geven aan diverse payware? daarnaast moet je als je krammendijk wil instaleren drie losse payware dingen aankopen..
Voor de gratis Nederlandse is het antwoord simpel gezegd nee, elke route gebruikt altijd wel minimaal één payware product voor bijv. bruggen, bomen huizen etc.

Echter, veel gratis Nederlandse routes gebruiken op een enkele uitzondering na vrijwel allemaal dezelfde payware pakketen. Dus als je alle payware voor Krammerdijks Deltaland eenmaal in bezit hebt kun je bijv. Fictiva, de HSL (Amsterdam-Rotterdam) en de IJssellijn (Wijchen-Arnhem-Zwolle) rijden zonder dat je meer payware bij hoeft te kopen.

Een tip die ik ja qua payware sowieso kan geven is even te wachten op een SteamSale, Train Simulator is een oudere game en de DLCs zijn tegenwoordig bijna vaker wel dan niet in de aanbieding, de (Steam) DLC voor Krammerdijks Deltaland kun je tijdens een sale al voor 15-20 euro kopen. Het EU & US Assetpack kun je dan beter overigens niet los kopen, maar tijdens een sale van deze routes kopen waar het bij zit, je betaalt dan minder én je krijgt er nog eens een Steam route bij :wink:

Im Koblitzer Bergland is een wat recentere benodigde route en daarom minder snel of tegen een lagere korting in de aanbieding zijn. Wel kan ik je deze route opzich zelf alleen al van harte aanraden, het is een prachtige (fictief Duitse) route waar heel veel leuke details en historie in zit.
dus als je eigenlijk het starterspakket aankoopt heb je nog niet veel aan bepaalde routes..
Voor de freeware Nederlandse routes maakt het eigenlijk weinig uit of je de losse Steam versie van Train Simulator of het starterspakket van SimTogether koopt. Er zitten (buiten die 2 treinen van ChrisTrains die je er bij krijgt) geen routes of andere content bij waardoor je minder andere payware nodig hebt voor Nederlandse routes. Dit pakket moet je (naar mijn mening) dan ook uitsluitend aanschaffen als je die meegeleverde payware NL route zelf wilt hebben.
DutchSims.nl
Voor én door de Nederlandse Community :smile:

Gebruikersavatar
DutchDriver
Moderator
Berichten: 248
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Valleilijn
Gegeven waarderingen: 123 keren
Ontvangen waarderingen: 418 keren
Contacteer:

Re: routes installeren...

Bericht door DutchDriver »

En het wordt enkel maar beter: München-Augsburg is in de aanbieding!

https://store.dovetailgames.com/eu/prod ... ute-add-on

:sunglasses:
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: routes installeren...

Bericht door Koplopermau »

hearthstone Bekim schreef:
06 apr 2020, 10:48
Uiteraard snap ik dat mensen routes zelf aanmaken, maar om nu telkens zoveel geld uit te geven per route?
Het is een bekend probleem in de Train Simulator community dat vooral veel beginners er moeite mee hebben dat er veel geld uitgegeven moet worden.

Hoewel ik de mening deel en ook snap, is het voor routebouwers zoals mijzelf en MarkA (bouwer Krammerdijks Deltaland) een perfect startpunt voor alle basisspullen zoals bomen, hekjes en dat soort zaken. Zeker toen wij beginners waren hadden we ook een start nodig: Dit ontstond in de vorm van het kiezen van een route. Mijn route is al zo oud dat ik toendertijd Munich naar Augsburg gekozen heb voor de basis, de ondergrond en boompjes plus wat huizen. Zodoende dat ik die route gekozen heb (en de eindgebruiker die dus nodig heeft).

In de tijd is dat bij sommige routes meer en meer geworden: Een voorbeeld is 't Gooi Centraal, waar men ongeveer 8 routes nodig heeft (en dus een fortuin kwijt is). De meeste NS routes gebruiken er hooguit één of twee voor de standaard assets in combinatie met TSA (Train Sim Academy) en gratis objecten uit verschillende bronnen.

Kortgezegd: We snappen het maar doen het toch. :upside_down:

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

jpvdveer
Berichten: 271
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:00
3
Gegeven waarderingen: 86 keren
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: routes installeren...

Bericht door jpvdveer »

Héél belangrijk om geduld te hebben en geen routes tegen de volle prijs te kopen. Alles op Steam is zeer regelmatig in de aanbieding met vaak duizelingwekkend hoge kortingen.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: routes installeren...

Bericht door Koplopermau »

Helemaal mee eens jpvdveer, DTG heeft bijna permanent sale op veel producten. Sowieso is er bijna elke 2-3 maanden een totale leegverkoop waarbij bijna alles met 50% korting beschikbaar is. Dus wacht op de eerste sale en koop dan wat producten. Overigens kan ik ook aanraden om goed onder alle producten te kijken, want er staan op Steam voldoende pakketten waarbij je voor minder geld meerdere routes krijgt. Een goed voorbeeld is het European Commuter Pack (https://store.steampowered.com/sub/46129/). Kost €33, maar bevat twee routes en is in de sale vaak ook nog met korting. Daarmee kan je voor weinig pas echt veel waar voor je geld krijgen. :wink:

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”