the forge sim locomotieven

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Treinspotter nathan
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2020, 13:08
3
Gegeven waarderingen: 345 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

the forge sim locomotieven

Bericht door Treinspotter nathan »

goededag, ik had een vraagje betreft the locomotieven van de forge sim, zijn die locs het geld waard?
:wave:

HeroicNonsense
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 apr 2020, 13:46
3
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: the forge sim locomotieven

Bericht door HeroicNonsense »

Het zijn zeker mooie loks.

Ik ken alleen hun BR41 Reko; met de andere drie loks en hun variaties heb ik geen ervaring.

Houd er rekening mee dat ze erg realistisch gesimuleerd zijn. Dat wil zeggen dat je oren en ogen te kort komt om zo'n lok te besturen. Overal hendeltjes, schuifjes en ventielen die je op precies het juiste moment moet verzetten (anders loopt de druk te hoog op, met schade aan de ketel of cilinders tot gevolg, of heb je juist onvoldoende stoomdruk en remt je lok af).

Dat moet je dus liggen. Er is ook een simple-mode (althans, op hun BR41), maar dan mis je ook zaken als PZB (in mijn ogen iets té simpel dus).

Om je een idee te geven hoe ver de simulatie gaat: als je in tweespan rijdt, kun je de machinist van de andere lok fluitsignalen geven (net als in het echt). De GSM-R is functioneel en de stoker zegt (ja echt, als in: hij praat) tegen je welke seinen en borden hij aan zijn kant van de lok langs ziet komen. Er is ook een optioneel schademodel (al vind ik dat wat ver gaan).

Qua detaillering is (wederom in ieder geval de BR41) prachtig.

Ik heb er ooit 10 euro voor betaald. Daar voel ik me bijna schuldig over.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”