Spoor vervangen, sluit niet naadloos bocht

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
NSR_22
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 mei 2020, 22:20
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 255 keren

Spoor vervangen, sluit niet naadloos bocht

Bericht door NSR_22 »

Beste mensen,

Ik heb een dringende vraag voor de mensen met verstand van routebouwen in Train Simulator.

Om de spoorbrug modulair van Frison te gebruiken moet ik een stuk knippen uit het bestaande spoor om deze vervolgens te vervangen met het spoor waar alleen de rails zichtbaar zijn (Coha - spoor brug Alleen Rails) . Op die manier is de spoorbrug compleet over verschillende weilandjes. Maar...

Dit lukt mij prima op stukken waar het spoor recht is, dan is het knippen en vervangen een eitje. Vervolgens sluit het allemaal makkelijk aan en is er niks aan de hand. Maar ik heb een probleem met stukken spoor in een 'bocht' (zie screenshots). Ik kan het spoor niet aansluiten aan elkaar. Op geen enkel manier lukt mij dit. Ik vraag me dan ook oprecht af wat ik fout/verkeerd doe. Als ik dit probeer dan sluit het spoor niet precies aan waardoor er een centimeter verschil uitwijkt waardoor de trein ontspoord en er dus een knik in het spoor zit. Dat kunnen wij natuurlijk niet hebben. De kant waar ik het spoor wil 'verlengen' komt geen knik of iets dergelijks, die loopt samen door maar het probleem doemt zich dus aan op het moment ik deze bij de andere kant wil klikken. Dat pakt hij dus niet...

Wie weet hoe ik dit probleem moet oplossen? Ik heb zelf geprobeerd het uit te zoeken maar ik kom er niet uit.

Help me out :p

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
rommy136
Teamlid
Berichten: 411
Lid geworden op: 04 apr 2020, 18:50
3
Locatie: Oliewagons aan het laden
Gegeven waarderingen: 810 keren
Ontvangen waarderingen: 721 keren

Re: Spoor vervangen, sluit niet naadloos bocht

Bericht door rommy136 »

Hoi NSR_22,

Ik zie je probleem en herken het probleem zelf ook. Waar je tegen aanloopt is dat tussen de verschillende sporenpakketten de spoorstaven net iets anders zijn vormgegeven. Dit is vervelend maar helaas niet op te lossen, tenzij je er voor kiest om beide sporen te vervangen door dezelfde provider, die vaak dezelfde structuur van spoorstaaf hebben. Op een andere manier is dit helaas niet op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Rommy
Druk bezig met Oliewagons aan het laden, routes aan het bouwen en treinen aan het spotten.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Spoor vervangen, sluit niet naadloos bocht

Bericht door Marklin »

Ja zijn de bogen zonder verkanting, en is alles goed zonder knip ofwel zie je kleine rode driehoekjes of is dat juist het punt? :thinking:
En welk spoor is gebruik met ballast weten we niet maar heeft die geen spoor met alleen rails of eventueel samen met ontsporingsrails?
Je hebt alles al geprobeerd dus zal het spoor van Chris ook al zijn getest, maar gaf dat ook niet het gewenste effect?
Bij rechte sporen is het geen punt schrijf je, maar waar gaat het om, het kleur verschil van loopvlak, of bij de zijkanten wat niet mooi aansluit? :wink:

Edit/
Bij Simsamen is deze vraag ook gesteld wat niet uitmaakt, maar dat er bijv. geen suggesties komen die hier of daar al zijn gegeven.
Kortom dat onze kostbare tijd niet verloren gaat. :sweat_smile:
Afbeelding

Prettige reis

NSR_22
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 mei 2020, 22:20
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 255 keren

Re: Spoor vervangen, sluit niet naadloos bocht

Bericht door NSR_22 »

rommy136 schreef:
15 mei 2022, 07:04
Hoi NSR_22,

Ik zie je probleem en herken het probleem zelf ook. Waar je tegen aanloopt is dat tussen de verschillende sporenpakketten de spoorstaven net iets anders zijn vormgegeven. Dit is vervelend maar helaas niet op te lossen, tenzij je er voor kiest om beide sporen te vervangen door dezelfde provider, die vaak dezelfde structuur van spoorstaaf hebben. Op een andere manier is dit helaas niet op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Rommy
Ik heb wel een aansluiting gevonden, iets verder in het spoor (zie afbeelding). Ik moet even kijken of ik dit spoor vervolgens kan aanpassen naar B&E Concrete clean spoor wat ik gebruik...

Afbeelding

NSR_22
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 mei 2020, 22:20
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 255 keren

Re: Spoor vervangen, sluit niet naadloos bocht

Bericht door NSR_22 »

Het is gelukt. Test is geslaagd. Dank je wel voor de reacties. Gaan we nu even keihard aan het werk om alle bruggen te voorzien van de mooie spoorbruggen van Frison.

Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen NSR_22 voor dit bericht (totaal 5):
DanielEvert66MarklinFrisonWadlopertje

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Spoor vervangen, sluit niet naadloos bocht

Bericht door Marklin »

Maar zo even een vraagje, die wand(en) die bij de brug geplaatst zijn zouden normaal gesproken niet nodig hoeven zijn, maar dat is zeker zo gedaan omdat je anders met de dijken zit waar je dan inkijk?
En wat je daar voor gebruikt hebt weet ik niet, maar mocht het een loft wall van Chris zijn dan zijn ze eventueel beschikbaar die schuin lopen wat mij mooier lijkt. mja het is jou route dus ..... :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Prettige reis

NSR_22
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 mei 2020, 22:20
3
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 255 keren

Re: Spoor vervangen, sluit niet naadloos bocht

Bericht door NSR_22 »

Dit was even snel neergezet, ik ga uiteindelijk voor de schuine muur van Chris. Ik was tijdje bezig met het uitvogelen van de trackrule en aanpassingen om in elk geval alleen het spoor zichtbaar te krijgen ipv ook nog eens ballast. Dit is mij dan (tot zover gelukt) en dadelijk pas ik de 'inkijk' dijken aan. Komt helemaal goed :P
Deze gebruikers waarderen NSR_22 voor dit bericht:
Marklin

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”