Terrain tegels ID

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Terrain tegels ID

Bericht door mkasthijs »

Goedemiddag, ik heb een vraagje.

Zoals bekend bouwen Patrick, Damian en ik samen aan een route en vaak sturen we elkaar de aangepaste tegels die ik of anderen dan importeren in de versie en dan exporteren in een .zip of .rwp.

Dat werkt harstikke goed voor scenery tegels, lofts tegels en roads zelfs
Zelfs tracks.bin met de tracks tegels importeren werkt als maar 1 persoon daarmee bezig is geweest

Alleen waar wij op vast lopen is de terrain tegels, die kunnen we niet importeren. Want als Damian dit bijvoorbeeld opslaat, stuurt naar mij en ik laat ze in in TS zie ik niet zijn werk, wat hij gedaan heeft.
Nu heb ik eens die terrain tegels uitgepluist en zie ik dit staan: <cRecordSet xmlns:d="http://www.kuju.com/TnT/2003/Delta" d:version="1.0" d:id="282714904">

Bij het elke keer opnieuw opslaan van een terrain tegel veranderd dat ID ben ik achter gekomen en dat wordt ergens aan gekoppeld. En daarom kan ik ze ook niet inladen, omdat dat ID afwijkt en niet gelezen kan worden.

Vandaar mijn vraag, waar word dat ID aan gekoppeld in TS? Is dat scenery tegel of andere tegel? En waar slaat hij de aanpassingen op van een terrain tegel. Want in het document zelf zie ik naast het ID alleen maar 0000000000000000 0000000000000000 0000000000000000 0000000000000000 staan.
Dus hij slaat dat elders op.

En laatste vraag, wat is het verschil tussen mixmap en terrain?

Kan iemand mij daarmee helpen? :blush: :halo:
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
mkasthijs
Berichten: 885
Lid geworden op: 05 apr 2020, 12:23
3
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 1675 keren
Ontvangen waarderingen: 1343 keren

Re: Terrain tegels ID

Bericht door mkasthijs »

Ben er volgens mij al uit! :smile:
Je hebt mixmap en terrain, ze moet ze beide hebben denk ik.
Routebouwer: NoordOost Nederland V6.5

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Terrain tegels ID

Bericht door Marklin »

Nou de Mixmap is voor de paint textures. (zou je dat niet toepassen dan heb je geen Mixmap in je route)
En de Terrainmap is voor diepte/hoogte van het maaiveld. (ook hier geldt als je de hele route ongemoeid laat geen Terrainmap)
Maak maar eens een nieuwe route aan, dan heb je genoemde mappen niet ....

Het Tracks.bin bestand en de Track Tiles map werken samen, (sowieso de rails) en zoals je al aangaf is dat voor een persoon weggelegd.
Je kunt uit de Track Tile map wel tiles versturen na een verandering door de een of gene maar dan is het bij de ander niet in het Tracks.bin bestand weggeschreven en dat werkt dus niet.

Hoe het zit met <cRecordSet xmlns:d="http://www.kuju.com/TnT/2003/Delta" d:version="1.0" d:id="282714904"> enz. geen idee.
Maar wat je noemt met de terrain tegels hoe bedoel je dat dit niet zien is?, nee als het bij wijze van 1 mm omhoog word gehaald zul jij het verschil niet zien. :wink:
Kortom, naar mij idee word zo'n ID nergens aan gekoppeld.
Deze gebruikers waarderen Marklin voor dit bericht:
mkasthijs
Afbeelding

Prettige reis

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”