Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Plaats hier als je tegen problemen aanloopt met het installeren van Add-Ons, gebruik ervan, enz.
Lees eerst de stickies voordat je een nieuwe vraag stelt.
Plaats reactie
mitchellvdgraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2022, 12:45
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door mitchellvdgraaf »

Goede dag,

Ik wil het spel train simulatie aanschaffen op steam maar welk jaar moet ik kopen?
Zodat ik ook bij chris trains dingen kan aanschaffen.

Met vriendelijke groet

Clipmeneernl
Berichten: 581
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:15
3
Gegeven waarderingen: 270 keren
Ontvangen waarderingen: 454 keren
Contacteer:

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door Clipmeneernl »

Welkom op het forum. :sunglasses:

Het maakt niet uit welke versie van Train Simulator je koopt. Als je de code in steam invult, update je game automatisch naar het huidige Train sim Classics. Echter krijg je dan wel de 3 standaard DLC die met je gekochte jaar meekomen.

Gebruikersavatar
Rob Jansen
Oprichter
Berichten: 894
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Locatie: Op vele plekken :)
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 263 keren
Contacteer:

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door Rob Jansen »

Heb je topic even verplaatst, want als ik zo lees wil je ook ChrisTrains gebruiken, dit is alleen beschikbaar in Train Simulator Classic.
Je bent wel op het goede moment, op dit moment er is op Steam een Summer Sale gaande waardoor er op sommige benodigde DLC's flinke kortingen zit.

Wat je sowieso nodig hebt is:



En bekijk dit topic voor welke payware je nodig hebt per route.
Tip, focus eerst op 1 route en zorg dat je alle benodigdheden qua payware hebt.
Lees ook goed de handleiding door, daar staat alles in wat je nodig hebt aan extra freeware van diverse sites zoals Coha.

viewtopic.php?f=12&t=1302
Oprichter van DutchSims en Twitch Streamer. Meestal ben ik in het weekend live vanaf 19.30u!
Check dan mijn website en Stream Schema voor meer informatie

mitchellvdgraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2022, 12:45
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door mitchellvdgraaf »

Thanks kerel, kan je ook stoomtrei en downloaden? Dat wil je zoontje zo graag.

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door Marklin »

mitchellvdgraaf schreef:
28 jun 2022, 22:05
kan je ook stoomtreinen downloaden?
Ja die zijn er en kost je niets, zie in dit geval Hier.
Maar voor je kunt rijden vergt dat wel enige kennis van het spel, oftewel het is niet van even downloaden/installeren en rijden maar. :wink:
Kort gezegd moeten er eerst wat handelingen aan vooraf gedaan worden voor je kunt rijden.

Ps. er staat bijv. wel "voor Train Simulator 2018", maar ze doen het ook in het laatste geïnstalleerde spel!
Afbeelding

Prettige reis

mitchellvdgraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2022, 12:45
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door mitchellvdgraaf »

Marklin schreef:
28 jun 2022, 22:23
mitchellvdgraaf schreef:
28 jun 2022, 22:05
kan je ook stoomtreinen downloaden?
Ja die zijn er en kost je niets, zie Hier.
Maar voor je kunt rijden vergt dat wel enige kennis van het spel, oftewel het is niet van even downloaden/installeren en rijden maar. :wink:
Kort gezegd moeten er eerst wat handelingen aan vooraf gedaan worden voor je kunt rijden.

Ps. er staat bijv. wel "voor Train Simulator 2018", maar ze doen het ook in het laatste geïnstalleerde spel!
oh oke als je die treinen van ChrisTrains wil gebruiken welke dlc mappen moet je dan kopen? en hoe gaat dat dan in zijn werking? wat je net tegen me zij dit: En bekijk dit topic voor welke payware je nodig hebt per route.
Tip, focus eerst op 1 route en zorg dat je alle benodigdheden qua payware hebt.
Lees ook goed de handleiding door, daar staat alles in wat je nodig hebt aan extra freeware van diverse sites zoals Coha.

wat bedoel je precies

groet
Mitchell

Gebruikersavatar
Marklin
Berichten: 3381
Lid geworden op: 05 apr 2020, 16:34
3
Locatie: Hart van Nederland
Gegeven waarderingen: 1909 keren
Ontvangen waarderingen: 2129 keren

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door Marklin »

Je maakt er wel een warboel van, je quote mijn bericht i.v.m. stoomtreinen en vraagt hoe het met Christrains zit, die heeft iig geen stoomtreinen en zijn treinen zijn tevens allemaal payware.
Ofwel probeer als beginneling eerst het spel eens te verkennen en ga dan verder.

Ps. even voor de weet ..., steeds volledige berichten quoten op een vorig bericht is volgens de regels niet toegestaan, maar die heb je zeker nog niet gelezen. :joy:
Afbeelding

Prettige reis

mitchellvdgraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2022, 12:45
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door mitchellvdgraaf »

nee klopt heb dat niet gelezen :wink: en stel gewoon een aantal vragen wat wel kan en wat niet kan.
En waarom mag ik je niet quote dan?
ik schaf het spel wel aan en zie dan wel verder.
bedankt

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door Koplopermau »

En modereren is voorbehouden aan de moderatoren Teun, dus de pot verwijt de ketel? :wink:

Om de vraag van mitchellvdgraaf even verder te beantwoorden, in het kort werkt het als volgt:

Nederlandse content voor Train Simulator Classic (of TS2013, TS2014, etc etc tot TS2022) is te vinden in twee categorieën: Payware (betaalde content) en Freeware (gratis content).

Wat de treinen betreft, de meeste treinen zijn Payware, dus betaald. ChrisTrains is één van de grootste makers van Nederlands materieel. Elke trein kost geld, de een iets meer dan de ander. Al het materiaal samen kost je een goede duit, maar je hebt in principe de ene trein niet nodig om met de andere te kunen rijden. Je kan dus in de loop van de tijd een trein bijkopen en daar mee rijden en zo door. Andere Payware makers van Nederlands materieel zijn Dutch Classics (oude E-locs en treinstellen) en RailTraction voor de NS1600.

Freeware treinen zijn ook beschikbaar, maar in veel mindere mate. Zo heeft MarcD de Blauwe Engelen, Plan U en Quinzeedied met de Nederlandse ICR rijtuigen, allen verkrijgbaar in onze download sectie. Op HCC Trainsim zijn nog wat oudere Nederlandse treinen beschikbaar (tijdperk 3 zoals de NS2400 en een aantal stoomlocomotieven). Tenslotte is er voor Duitsland ook nog het nodige beschikbaar wat soms ook in Nederland komt, daarvoor kan je terecht op Rail-sim.de.

Dan komen we op de routes. De routes voor Nederland zijn meestal gratis te downloaden. Wat echter wel belangrijk is om te weten is dat de gratis routes van Nederland veelal gebruik maken van spullen uit betaalde pakketten, die je voor een correcte werking van die routes dus ook nodig hebt en moet aanschaffen via bijvoorbeeld Steam. Om een voorbeeld te noemen: De populaire fictieve Nederlandse route 't Krammerdijks Deltaland heeft 4 payware routes nodig. Dat zijn Munich - Augsburg, Im Köblitzer Bergland en het European Asset Pack en US Loco & Asset Pack. Al deze pakketten samen kosten (zonder korting) €80. Uiteraard is dit in een sale minder, en de meeste artikelen zijn vaak in de aanbieding. Ten tijde van schrijven is er een Steam Summersale aan de gang en is alles met 40% afgeprijst. De benodigde payware verschilt heel erg per route - dit moet je bekijken in de handleidingen die zijn meegeleverd bij elke route (tenminste hier op Dutchsims zijn altijd handleidingen beschikbaar).

Naast de payware heb je voor de Nederlandse routes vaak ook een lijst met gratis assets nodig. Deze moet je allemaal downloaden. Deze staan ook vermeld in de handleiding. Bekende voorbeelden zijn het scenery pakket van ChrisTrains, Frison, Gert en de seinen en overwegen van COHA. Het installeren van deze objecten of assets kost je een hoop tijd, maar eenmaal geïnstalleerd heb je meestal het grootste gedeelte compleet voor alle Nederlandse routes en kan je vanaf daar je collectie langzaam gaan uitbreiden.

Een route die bijvoorbeeld weinig objecten en payware nodig heeft is mijn eigen Fictieve route Fictiva, daarvoor heb je alleen Munich - Augsburg nodig en het European Asset Pack. Voor de rest heb je slechts Freeware objecten nodig. Als je die route eenmaal zonder teveel melkflesjes (melkflesjes worden geplaatst als je een object mist) aan de praat hebt kan je verder kijken.

Ik hoop dat dit het enigzins goed uitlegd, als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag! :thumbsup:

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door Koplopermau »

Ik post dit even in een aparte post, maar wil je goedkoop starten met Train Simulator, dan zijn hier een aantal pakketten die je kan kopen waar veel content in zit die je vaak nodig hebt. Momenteel zijn ze in de aanbieding vanwege de Steam Summersale, dus denk erover na om ze nu aan te schaffen!

De Train Simulator German Edition (aanklikbaar):
Afbeelding

Alle content van Train Simulator Classic PLUS het European Asset Pack en Frankfurt Koblenz. Je krijgt dus in totaal 7 routes:
- Bahnstrecke Leipzig - Dresden
- WCML South: London - Birmingham New Street
- Tehachapi Pass: Mojave - Bakersfield
- Train Simulator: Bahnstrecke Riesa - Dresden Route Add-On
- Train Simulator: Frankfurt - Koblenz Route Add-On
- Train Simulator: Northeast Corridor: Washington DC - Baltimore Route Add-On
- Train Simulator: Birmingham Cross City Line: Lichfield - Bromsgrove & Redditch Route Add-On

Daarnaast zou ik je willen aanraden het European Commuter pakket te kopen (ook aanklikbaar):
Afbeelding

In deze route zitten het Munich naar Augsburg pakket en het London naar Brighton pakket wat je o.a. vind in Fictiva, Krammerdijks Deltaland en Zuidwest Nederland.

Momenteel zijn beide pakketten in de aanbieding, dus kan je relatief goedkoop starten met je Train Simulator! Veel succes en laat weten of er iets voor je bij zit.

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

mitchellvdgraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2022, 12:45
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door mitchellvdgraaf »

Koplopermau schreef:
28 jun 2022, 23:25
Om de vraag van mitchellvdgraaf even verder te beantwoorden, in het kort werkt het als volgt:

heel verhaal
Thanks Koplopermau met deze informatie kan ik wat mee en me zoon kijkt altijd naar je filmpjes op YouTube.
Je moet dus alles stap voor stap downloaden freeware en bij routes op steam moet je dus andere spellen kopen van trein simulator pay ware?
Ik moet het spel nog aanschaffen maar met deze uitleg kan ik verder.

Thanks

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door Koplopermau »

Ja, het is de bedoeling dat je voor iedere route een lijstje afwerkt met objecten die je moet downloaden. Deze zijn meestal gratis (soms is registratie verplicht op bepaalde websites, zoals ook hier) maar verder kost het niets dan wat tijd. Elke route gebruikt zijn eigen lijst met objecten, maar je zult al snel merken dat veel routes bepaalde objecten delen. Deze hoef je dan uiteraard niet opnieuw te downloaden. :sunglasses:

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

mitchellvdgraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2022, 12:45
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door mitchellvdgraaf »

Oh oke als ik alles van die summerdeal koopt moet ik ze een voor een downloaden en daarna een willekeurige route aanklikken die me zoon wilt rijden .
Begin eerst wel met dit kan altijd nog uitbreiden met andere treinen bijvoorbeeld en me zoon is gek op stoomtreinen dus ik denk dat ik die wel meteen download.

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door Koplopermau »

De routes die je op Steam koopt zijn compleet met objecten, treinen en scenario's. Die zijn helemaal kant-en-klaar, hier hoef je niets voor te doen. Die zijn downloaden en rijden. De Nederlandse Freeware routes daar moet je wat meer tijd in steken en extra dingen downloaden. :blush:
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

mitchellvdgraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2022, 12:45
1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door mitchellvdgraaf »

Oh oke eerst maar eens rijden en uit proberen en als ik er bijvoorbeeld niet uit kom bij freeware dan contact ik jou even voor eventuele vragen over hoe en wat.

Thanks man 👊🏼

Gebruikersavatar
Koplopermau
Moderator
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 apr 2020, 12:00
3
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 267 keren
Contacteer:

Re: Welke train simulatie kopen? zodat ik ook kan uitbreiden

Bericht door Koplopermau »

Liever niet, want ik ben geen privé helpdesk. Het is beter als je een topic maakt op het forum, dan kunnen meerdere mensen je helpen en heb je tevens sneller antwoord. Veel succes met de eerste kilometers. :wink: :thumbsup:

Groet,
Koplopermau
Bezoek ook mijn Afbeelding YouTube en Afbeelding Twitch kanalen! ICM is de mooiste trein van Nederland. :loveit:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Vragen”